Mor11 skriver:
Jeg har fået en killing ❤️ Og vi er begge to ret lykkelige i vores nyfundne forhold ❤️❤️
Men jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst at fodre med? Eller, godt nok, at fodre med. Jeg har ikke økonomi til at hælde læssevis af penge i vildt dyrt kattemad.
Lige nu har jeg købt whiskas Kyllinge tørfoder til killinger. Jeg tænkte jeg ikke ville købe det heeeelt billige da jeg også ved at der kan være noget med mængden de så spiser og tilsvarende at de skider dét mere. Men er whiskas egentlig også en discount vare indenfor kattemad? Det er det eneste mærke jeg lige kender.
Og, hvordan er det bedst at fodre sin lille misling? At fylde en skål med den daglige mængde og lade katten selv spise ved behov, eller at servere ad flere omgange? lige nu får hun af flere omgange, men går ikke ud og tømmer skålen. Hun spiser lidt, går fra den, og spiser igen efter noget tid. Der går længe før en portion er væk.
Whiskas er ikke så godt, som man tror, desværre. Men tænker det ikke skader din kat får det nu
vi køber kattemad på zooplus.dk eller zooplus.de, men holder også øje med hvad petworld har på tilbud.
Vi giver dem Royal canin Maine coon. Vi har norske skovkatte, som har tendens til at ikke tygge maden. Så derfor er vi nødt til at have store stykker til dem.
Royal canin er vist heller ikke det bedste, men det er det eneste, som fungerer for vores katte. Deres pels bliver helt matte af de andre vi har prøvet.
Hvis man virkelig går op i det, så skal det jo helst være kornfrit.
Derudover er det godt at give vådfoder, da det er godt til dem.
maden skal helst stå fremme hele tiden, og det er meget normalt kattespiser mange gange i løbet af dagen.
Men hold øje med tilbud de forskellige steder, der er penge og spare!