Hjælp, Kattemad? Ny katteejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Unicorn1 skriver:

Ja det gør de, men derfor tror jeg nu stadig mere på dyrlæger end på en artikel ..

Men tror bare, at vi skal blive enige om at være uenige.. Jeg advarer mod whiskas med det, som jeg har hørt fagfolk sige + egne erfaringer, og så må folk jo selv bestemme, om de vil vælge at følge det eller ej.. Og kan høre, at jeg er bestemt ikke er den eneste, der har hørt dårligt/har dårlige erfaringer om/med whiskas, så jeg tænker, der måske er noget hold i det..
Men at du ikke tror på det, er jo din egen sag

Jeg har hørt, at man har en undersøgelse igang mht. Whiskas. Men ved ikke om det er rigtigt. Man prøver nemlig at få det af markedet netop pga. Det er skide usundt for katte! 

Jeg har også hørt det fra dyrlæger, fagfolk osv. Ja, jeg er endda jeg er så nørdet, at jeg har udstillet katte og været på kursuser osv. 

Og der er det blevet nævnt flere gange af forskellige folk. Men jeg har aldrig gået i dybden med det. 

Så jeg tror også, der er noget i det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

Tullemoar

Mor11 skriver:

Vi har lige været ved dyrlæge i formiddag for at blive vaccineret, hvor hun også blev vejet og konstateret som værende et bette myr, men de nævnte ikke noget om at hun skulle have noget specielt andet end "noget godt" killingefoder  

Er den neutraliseret? Kan ikke huske om du har skrevet det, og er for træt til at læse hele tråden igen . 

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tullemoar skriver:

Er den neutraliseret? Kan ikke huske om du har skrevet det, og er for træt til at læse hele tråden igen . 

Nej, hun er helt nyindflyttet, 12 uger  

Anmeld Citér

7. august 2018

Tullemoar

Mor11 skriver:

Nej, hun er helt nyindflyttet, 12 uger  

Okay. Det burde du overveje, da du får en meget mere rolig kat af det, som ikke bliver stresset af hormoner. 

Derudover slipper du for at høre på katten hyle, når den er i løb  men det har du sikkert fået at vide  

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tullemoar skriver:

Okay. Det burde du overveje, da du får en meget mere rolig kat af det, som ikke bliver stresset af hormoner. 

Derudover slipper du for at høre på katten hyle, når den er i løb  men det har du sikkert fået at vide  

Ja, men min dyrlæge mente hun lige skulle runde i hvertfald 1,5kg inden hun ville ligge hende i narkose. Så der går lige lidt tid inden det bliver aktuelt. Men neutraliseres skal hun bestemt  

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tullemoar skriver:

Hvordan ser det her foder ud? Og kender du til det? Prisen er ganske fin med 33.33kr pr kg ved køb af 12kg. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. august 2018

Tullemoar

Mor11 skriver:

Hvordan ser det her foder ud? Og kender du til det? Prisen er ganske fin med 33.33kr pr kg ved køb af 12kg. 

Jeg kender det desværre ikke, og er ikke sågod til at læse de der hvad der er i. fordi vi altid har brugt Royal canin

når du skifter foder er det en god ide, at du blander det nye foder i det gamle, så det er blandet, så kan man slippe for deres mad reagerer. 

Anmeld Citér

8. august 2018

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Jeg synes faktisk tit whiskas er dyre end fx Royal canin som jeg synes er noget bedre. Der får du tit 10/12 kg for 350 kr. Der skal ikke nær så meget mad til før de er mætte som der skal med whiskas. Synes bestemt Royal canin holder længere og er billigere. Så det det med at købe billigt supermarkeds mad synes jeg ikke altid holder. Hos mig bliver det i hvert fald dyre. 

Dog køber jeg ofte 2-3 forskellige mærker og blander det hele sammen så får de lidt varrieret. For et mærke opfylder ikke altid de vitaminer osv de skal have :-)

Anmeld Citér

8. august 2018

HBV

Profilbillede for HBV
koeapabshicar skriver:

Jeg synes faktisk tit whiskas er dyre end fx Royal canin som jeg synes er noget bedre. Der får du tit 10/12 kg for 350 kr. Der skal ikke nær så meget mad til før de er mætte som der skal med whiskas. Synes bestemt Royal canin holder længere og er billigere. Så det det med at købe billigt supermarkeds mad synes jeg ikke altid holder. Hos mig bliver det i hvert fald dyre. 

Dog køber jeg ofte 2-3 forskellige mærker og blander det hele sammen så får de lidt varrieret. For et mærke opfylder ikke altid de vitaminer osv de skal have :-)

Hvor køber du henne ? 

Anmeld Citér

8. august 2018

Pinkypie

Min kat(British Shorthair,2 år), får Royal Canin(British shorthair) tørfoder, og Royal Canin/Applaws vådfoder.

Købte en 10 kg.pose(tørfoder) i oktober sidste år, og regner med at købe ny pose i næste måned ish.��,så sådan en pose strækker ret langt(kommer self an på hvor meget din kat spiser)'

Køber oftest via.Zooplus.dk ��

Tillykke med din nye kat!❤��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.