Hjælp, Kattemad? Ny katteejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
IenFart skriver:

Vi har fået det samme at vide af vores dyrlæge. Undgå helst vådfoder og giv tørfoder som passer til steriliseret kat - hvis det er det man har.

Nå, har googlet lidt, og kan se der er delte meninger om, hvad folk mener om det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

JD

Profilbillede for JD

Vi købte killing hos nogen, som gav dem Whiskas, og han har virkelig ikke haft det godt grundet det foder. Det har givet ham defekt mave tarm system, som gør et han nu skal have special foder, som koster kassen. (får han det ikke har han konstant tynd mave som bare siver) . 

Hans hud er også ødelagt og skæller virkelig meget. 

Tillykke med den lille mis! Kan dog kun anbefale at skifte foder hurtigst muligt inden det går galt 

Anmeld Citér

7. august 2018

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Unicorn1 skriver:

Først: tillykke med din lille misser ..

Som der allerede er blevet sagt, så er Whiskas desværre ikke særlig godt.. Det gør kattene voldsomt syge (og kan ende med døden), hvis de bliver ved med at få det.. Så begynd gerne at blande noget andet foder i sammen med whiskas nu, og når posen med whiskas er brugt, så brug det andet foder ..
Vi startede med hills, men det blev for dyrt for os, så nu bruger vi vitarex indtil videre..

Og hvis det fungerer for din kat, at den får portioner, så bliv bare ved med det, medmindre du selv gerne vil have det stående fremme.. Vores har altid mad i skålene..

Kattefoder er underlagt kvalitetskrav, så at Whiskas decideret slår katten ihjel er nok bare et ondsindet rygte...

https://jyllands-posten.dk/livsstil/forbrug/ECE8100421/Test-Denne-kattemad-slår-alle-de-andre-mærker/

Anmeld Citér

7. august 2018

Abracadabra

Vores gamle kat levede fint på supermarkedsmad. Både tørt og vådt. Plus lidt optøede rejer, når den skulle forkæles. Den døde i øvrigt af at blive kørt over i en relativt moden alder.

Vores nye kat får Maine coon-foder, da den ellers sluger maden og kaster op. Det er vist Royal Canin.

Anmeld Citér

7. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Abracadabra skriver:

Kattefoder er underlagt kvalitetskrav, så at Whiskas decideret slår katten ihjel er nok bare et ondsindet rygte...

https://jyllands-posten.dk/livsstil/forbrug/ECE8100421/Test-Denne-kattemad-slår-alle-de-andre-mærker/

Det er dyrlæger selv, der har sagt det.. Min veninde måtte aflive sine to katte, og min søsters nåede lige at blive reddet.. Så jeg tror på det

Anmeld Citér

7. august 2018

Abracadabra

Unicorn1 skriver:

Det er dyrlæger selv, der har sagt det.. Min veninde måtte aflive sine to katte, og min søsters nåede lige at blive reddet.. Så jeg tror på det

Hmm. Dyrlæger sælger jo også kattemad... Har du læst artiklen?

Anmeld Citér

7. august 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Tillykke med killingen

Vi køber Hills.

Hvis den er lille/i den nederste del af kurven, så kog forbi dyrlægen. De har også kræsekost osv. Det er super godt til de små.

Anmeld Citér

7. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Abracadabra skriver:

Hmm. Dyrlæger sælger jo også kattemad... Har du læst artiklen?

Ja det gør de, men derfor tror jeg nu stadig mere på dyrlæger end på en artikel ..

Men tror bare, at vi skal blive enige om at være uenige.. Jeg advarer mod whiskas med det, som jeg har hørt fagfolk sige + egne erfaringer, og så må folk jo selv bestemme, om de vil vælge at følge det eller ej.. Og kan høre, at jeg er bestemt ikke er den eneste, der har hørt dårligt/har dårlige erfaringer om/med whiskas, så jeg tænker, der måske er noget hold i det..
Men at du ikke tror på det, er jo din egen sag

Anmeld Citér

7. august 2018

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Vores katte kan ikke helt styre det der med selv at tage mad, så jeg har købt sådan et foderbræt med en masse pinde og alt muligt på, så de selv skal bruge tid på at fiske det ud... Så spiser de langsommere og ikke helt så meget.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tillykke med killingen

Vi køber Hills.

Hvis den er lille/i den nederste del af kurven, så kog forbi dyrlægen. De har også kræsekost osv. Det er super godt til de små.

Vi har lige været ved dyrlæge i formiddag for at blive vaccineret, hvor hun også blev vejet og konstateret som værende et bette myr, men de nævnte ikke noget om at hun skulle have noget specielt andet end "noget godt" killingefoder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.