for lille produktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

HeMakesMe

Man skal ikke gå så højt op i sit barns vægt, men mere se på, om barnet trives. Jeg forstår godt, hvis I har været bekymrede, hvis bleerne ikke var så tunge. Kan evt. anbefale Libero Touch eller Änglamarks, da de har vådindikator. Men hvis dit barn derudover virkede veltilpas, så tror jeg ikke, I skal bekymre jer - ellers tal med SP igen

Hvis din mand er bekymret, så prøv at vis ham nogle links på internettet som argumenterer for, hvorfor du skal blive ved med at amme i stedet for at give MME. Det vægter måske mere, end hvis du selv siger det? Så kan han se, at det er Danmarks amme-eksperter, som siger det.

Og nej det er slet, slet ikke for sent at øge produktionen. Trap amningen op og MME ned.

Det er sindssygt vigtigt, når du ammer, at han ammer længe ved det samme bryst! Den første mælk, der kommer ud, er meget tynd og vandig. Den slukker tørsten, men er ikke særlig fed. Den løber til gengæld nemmere og er derfor nem at drikke for babyen. Når den tyndeste mælk så er drukket, så kommer den fede mælk - mælken med næringen, mælken, der mætter. Og derfor er det vigtigt, at dit barn sutter længe på samme bryst. Men når den fede mælk kommer, kan barnet også virke irriteret, fordi den løber langsommere og det kræver mere arbejde - men det er bare med at holde barnet til ilden. Jeg ved, at det kan være meget hård i perioder... når baby bare klynker, piber, så er det fristende med flasken. Men han er jo også helt ny i amningens verden og har nogle teknikker, han skal lære! I skal lære det sammen.

Nu skal man selvfølgelig ikke amme for enhver pris og denne hedebølge gør det da bestemt ikke særlig dejligt at sidde der med ammepuden dagen lang.
MEN amning er nu værd at give en ekstra chance og det er ikke for sent, hvis du har modet til at prøve.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Ja, det er jeg begyndt på igen. Har lige haft nogle grimme sår på venstre. 

Og ja, han falder også i søvn ved brystet, men vågner igen efter 3-4 minutter.

Prøv at holde ham vågen, evt som en anden siger, når han begynder at falde hen eller giver slip eller ikke sutter aktivt, så gå ud og skift ble eller op og bøvse af i 5 min og så læg ham til igen. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Perle1

Tusind tak I damer!! Er meget grøn, så det er rart at få nogle mere erfarne øjne på sagen.

Jeg vil kæmpe mere for at det her skal lykkedes! Omend så vil jeg amme det jeg kan, og mon ikke der sker noget med produktionsmængden så 

SP kommer forbi i dag..

Anmeld Citér

26. juli 2018

HeMakesMe

Hvor lyder det bare godt! Og jo, jo mere han spiser, jo mere mælk vil der komme! Jeg var selv helt grøn, da jeg skulle amme min søn - det er altså slet ikke så nemt, som man måske tror. 

Held og lykke med det i hvert fald!

Anmeld Citér

6. august 2018

Perle1

Kort opdatering: Min mælk er stoppet helt. Det hjalp ikke at amme non-stop.

Nu er min dreng på flaske og han trives så godt med det

Det vigtigste for mig er, at han trives og vokser. 

Amning kom aldrig op og køre her.

Anmeld Citér

6. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Kort opdatering: Min mælk er stoppet helt. Det hjalp ikke at amme non-stop.

Nu er min dreng på flaske og han trives så godt med det

Det vigtigste for mig er, at han trives og vokser. 

Amning kom aldrig op og køre her.

Æv æv, men heldigvis har vi da alternativer ☺️ 

Anmeld Citér

6. august 2018

Perle1

Mor11 skriver:

Æv æv, men heldigvis har vi da alternativer ☺️ 

Præcis. Jeg synes det er så ærgerligt, og jeg håber at det går meget bedre for sig, når jeg skal have nr 2 en dag.

Jeg måtte også virkelig skære igennem overfor min mand, for han mente jeg bare skulle amme selvom at jeg har 20 ml i hvert bryst

Jeg er en meget gladere mor i dag, og det kan han også se. Så med hans opbakning besluttede vi os.

Anmeld Citér

6. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Præcis. Jeg synes det er så ærgerligt, og jeg håber at det går meget bedre for sig, når jeg skal have nr 2 en dag.

Jeg måtte også virkelig skære igennem overfor min mand, for han mente jeg bare skulle amme selvom at jeg har 20 ml i hvert bryst

Jeg er en meget gladere mor i dag, og det kan han også se. Så med hans opbakning besluttede vi os.

Hvordan ved du der kun var 20 ml i hvert? Jeg undrer mig fordi man jo ikke kan se ind i brystet

Anmeld Citér

6. august 2018

Perle1

Mor11 skriver:

Hvordan ved du der kun var 20 ml i hvert? Jeg undrer mig fordi man jo ikke kan se ind i brystet

Har pumpet ud 

Anmeld Citér

6. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Har pumpet ud 

Nårh altså jeg forstår godt i har valgt flasken fordi i ikke følte det kørte, og det er absolut helt fint! Alle skal trives som du siger! 

Men til næste gang, skal du måske vide at udpumpning er en rigtig dårlig indikator jeg har aldrig kunne pumpe store mængder ud, men mine børn har vokset sig til nogen store basser af min mælk alligevel. Min veninde har ammet hendes i 2 år, og har aldrig kunne pumpe mere end 10-20 ml ud hverken med hånd, hånd pumpe eller el-pumpe baby aktiverer bare det hele på en helt anden måde, det er både hormonelt og måden de sutter på der gør det  

jeg tror, hvis man ønsker at tjekke hvor meget der bliver spist, ville den mest effektive løsning være at veje barnet før og efter amning, ligesom de gør på sygehusene  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.