Man skal ikke gå så højt op i sit barns vægt, men mere se på, om barnet trives. Jeg forstår godt, hvis I har været bekymrede, hvis bleerne ikke var så tunge. Kan evt. anbefale Libero Touch eller Änglamarks, da de har vådindikator. Men hvis dit barn derudover virkede veltilpas, så tror jeg ikke, I skal bekymre jer - ellers tal med SP igen
Hvis din mand er bekymret, så prøv at vis ham nogle links på internettet som argumenterer for, hvorfor du skal blive ved med at amme i stedet for at give MME. Det vægter måske mere, end hvis du selv siger det? Så kan han se, at det er Danmarks amme-eksperter, som siger det.
Og nej det er slet, slet ikke for sent at øge produktionen.
Trap amningen op og MME ned.
Det er sindssygt vigtigt, når du ammer, at han ammer længe ved det samme bryst! Den første mælk, der kommer ud, er meget tynd og vandig. Den slukker tørsten, men er ikke særlig fed. Den løber til gengæld nemmere og er derfor nem at drikke for babyen. Når den tyndeste mælk så er drukket, så kommer den fede mælk - mælken med næringen, mælken, der mætter. Og derfor er det vigtigt, at dit barn sutter længe på samme bryst.
Men når den fede mælk kommer, kan barnet også virke irriteret, fordi den løber langsommere og det kræver mere arbejde - men det er bare med at holde barnet til ilden. Jeg ved, at det kan være meget hård i perioder... når baby bare klynker, piber, så er det fristende med flasken. Men han er jo også helt ny i amningens verden og har nogle teknikker, han skal lære!
I skal lære det sammen.
Nu skal man selvfølgelig ikke amme for enhver pris og denne hedebølge gør det da bestemt ikke særlig dejligt at sidde der med ammepuden dagen lang.
MEN amning er nu værd at give en ekstra chance og det er ikke for sent, hvis du har modet til at prøve.
Anmeld
Citér