for lille produktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2018

HBV

Fuck appetit og fuck din sp  ej sorry  hvis hun også begynder at snakke om blokamning, så be om en ny sp  hUn lyder ligesom den sp jeg havde, da min søn kom til verden for 9 år siden..totalt forældet viden 

Har ikk flere råd end de allerede givne. Vil blot sige HVOR ER HAN BARE LÆKKER 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du har brug for at få en produktion op hvis du ønsker at amningen skal op og køre. Når de er helt små handler det om at komme godt fra start, få barnet til at tage på og til at få en god produktion op og køre så man ikke er nødsaget til at give erstatning, hvis det ikke er det man ønsker.

Det gør du på 2 måder og en kombination af dem begge er at foretrække.

1. Du sætter selv mælkeproduktionen om ved at indtage masser mad og væske. Nødder, gryn og gode fedtstoffer er virkelig gode. Hvidtøl. Google mælkebomben. Du forbrænder cirka 1.000kcal mere i døgnet af at amme, så du skal spise det tilhørende mere og helst det fyldt med gode fedtstoffer!

2. Du lægger din søn til oftere, hud mod hud. Heletiden. Han skal sutte så meget han kan og vil og I skal ligge hud mod hud så meget så muligt. Tag 3-4 dage ud af kalenderen hvor I bor i sengen, bare hud mod hud og hvor du ammer konstant. Tag en ipad med og pak en god stor madpakke og en masse at drikke om morgnen. Det VIRKER!

Anmeld Citér

25. juli 2018

HeMakesMe

Din produktion er ikke for lille - din søn har taget sin fødselsvægt på i løbet af 14 dage og derfor er alt bare fuldstændig som det skal være!
Min søn tog sin fødselsvægt på meget hurtigt efter fødslen og her sagde min SP, at jeg skulle amme mindre! Vanvittigt. Heldigvis lyttede jeg ikke til hende.

Man kan ikke spise sin produktion større eller federe - man kan kun amme sin produktion op!
Forudsat at du IKKE supplerer med MME så vil din produktion tilpasse sig dit barns behov for mælk. Når dit barn har behov for mere mælk, så producerer du automatisk mere mælk.
Der kommer appetitspring, hvor han synes at amme konstant, og det er netop med det formål at sætte produktionen op. Hver gang han tømmer dit bryst fuldstændig, så vil din krop producere lidt mere mælk næste gang - derfor skal du blive ved med at amme.
Hvis du supplerer med MME i slutningen af hvert måltid, så vil din produktion faktisk falde. Desuden er den bedste og fedeste mælk (kaldet fløden) i slutningen af hvert måltid, så det er den vigtigste del. Kan huske at min søn, da han var lille, godt kunne ligge i næsten en halv time og spise den sidste del af måltidet. Det tager lidt ekstra tid, fordi fløden er tyk og kræver arbejde at få frem. Derfor er det i hvert fald vigtigt, at din søn får ammet helt færdigt selv.

Mælkebomben virker forøvrigt heller ikke:
Tjek link: https://www.alt.dk/boern/opskrift-maelkebomben-virker-den

Din mælk er løbet til - det sker allerede 24-72 timer efter fødslen, der hvor ens bryster gør så forfærdeligt ondt.
link: https://babyinstituttet.dk/maelken-lober-til

Så skynd dig at glem alt om MME og så bare am løs - stol på, at din krop kan, for den er skabt til det.

Ellers kan jeg også råde dig til at læse lidt på ammenet.dk - den side har hjulpet mig, når jeg havde spørgsmål. Der står også lidt om, hvis man frygter, at man har for lidt mælk:
https://www.ammenet.dk/wiki/for-lidt-m%C3%A6lk

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

25. juli 2018

HBV

Jeg har måske formuleret mig lidt upræcist. Enig i at man ikke kan spise sig til mere/federe mælk MEN det er vigtigt at sætte sit kalorieindtag op, da baby tager hvad den har brug for og det så er mor der kommer i gevaldigt energiunderskud. Det er af hensyn til kvinden, at hun skal spise mere da man kan blive fuldstændig udkørt af for lidt mad og drikke 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Perle1

Din produktion er ikke for lille - din søn har taget sin fødselsvægt på i løbet af 14 dage og derfor er alt bare fuldstændig som det skal være!
Min søn tog sin fødselsvægt på meget hurtigt efter fødslen og her sagde min SP, at jeg skulle amme mindre! Vanvittigt. Heldigvis lyttede jeg ikke til hende.

Man kan ikke spise sin produktion større eller federe - man kan kun amme sin produktion op!
Forudsat at du IKKE supplerer med MME så vil din produktion tilpasse sig dit barns behov for mælk. Når dit barn har behov for mere mælk, så producerer du automatisk mere mælk.
Der kommer appetitspring, hvor han synes at amme konstant, og det er netop med det formål at sætte produktionen op. Hver gang han tømmer dit bryst fuldstændig, så vil din krop producere lidt mere mælk næste gang - derfor skal du blive ved med at amme.
Hvis du supplerer med MME i slutningen af hvert måltid, så vil din produktion faktisk falde. Desuden er den bedste og fedeste mælk (kaldet fløden) i slutningen af hvert måltid, så det er den vigtigste del. Kan huske at min søn, da han var lille, godt kunne ligge i næsten en halv time og spise den sidste del af måltidet. Det tager lidt ekstra tid, fordi fløden er tyk og kræver arbejde at få frem. Derfor er det i hvert fald vigtigt, at din søn får ammet helt færdigt selv.

Mælkebomben virker forøvrigt heller ikke:
Tjek link: https://www.alt.dk/boern/opskrift-maelkebomben-virker-den

Din mælk er løbet til - det sker allerede 24-72 timer efter fødslen, der hvor ens bryster gør så forfærdeligt ondt.
link: https://babyinstituttet.dk/maelken-lober-til

Så skynd dig at glem alt om MME og så bare am løs - stol på, at din krop kan, for den er skabt til det.

Ellers kan jeg også råde dig til at læse lidt på ammenet.dk - den side har hjulpet mig, når jeg havde spørgsmål. Der står også lidt om, hvis man frygter, at man har for lidt mælk:
https://www.ammenet.dk/wiki/for-lidt-m%C3%A6lk

Held og lykke med det!

Tak Jeg KAN allerede mærke at min mælkeproduktion ikke er det samme, nu hvor vi i en lille uge har suppleret op med modermælks erstatning. Han får bryst inden, men jeg ved ikke om han tømmer et bryst. det er nogle korte amninger på 15-30 minutter..

Synes bare det er hårdt. Egentlig er jeg glad for, at han bliver mæt af modermælkserstatning. 

Min mand er også meget indeover, og vil lynhurtig kommenterer hvis jeg dropper erstatningen.

ud fra det du skriver, så er det ikke for sent at øge produktionen? min produktion var fin, men hans fødselsvægt er 3860, og han lå på 3720 på 14 dagen.. ergo har min mælk ikke været fed nok. For jeg har ammet i døgndrift næsten de første 2 uger efter fødsel..

Anmeld Citér

25. juli 2018

HBV

Det er slet ikke for sent..  husker du at tilbyde det ene bryst flere gange under amning ? Amme og når han slipper så tilbyde samme bryst igen. Når han slipper brystet anden gang går du ud og skifter bleen og tilbyder brystet for 3. gang.  så burde du være sikker på at det ene bryst er tømt. Herefter kan du amme fra det andet bryst for lige at slukke tørsten. Hvis du sikrer dig at tømme hhv. det højre ved en amning og venstre bryst ved næste amning, så sætter du produktionen i vejret.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mortilmajbørn

Hvis dit barn trives, har våde bleer og er til stede, så kan jeg ikke se nogle alarmklokker, som skulle ringe. Han har fint nået sin fødselsvægt, lige som forskrifterne siger. Hvilke tegn mener din sp viser manglende ernæring? 

Syntes det er ret hurtigt, at din sp har anbefalet erstatning. Da min dreng var 2 uger, havde han den foregående uge kun taget 20 gram på. Men der var ingen tegn på mistrivsel. Vi prøvede den følgende uge at holde ham lidt mere til ilden. Ammede forret, hovedret og dessert, når han faldt i søvn. Den følgende uge havde han taget knap 400 gram på. Min sp sagde, at ammebørn vokser i ryk, og at du under ingen omstændigheder kan bruge en enkelt vejning til at konstatere, at barnet ikke får nok næring. 

Hvis du ønsker at amme, så skal du få reduceret og droppet den erstatning. Det er virkelig de færreste, som har haft succes med en kombi. 

Du kan heller ikke bruge form eller fasthed på bryster som en rettesnor. Eller hvor meget du nu kan malke ud. Min dreng på 2 år blev fuldammet de første seks måneder. Herefter fast føde og suppleret med mælk. Da først mælken løb til, blev brysterne almindelig bløde. Jeg har aldrig haft behov for  et eneste ammeindlæg. Og det har været begrænset hvad jeg kunne malke ud. Men ved et års undersøgelsen sagde vægten alligevel 12 kg. Så der har været fin mælk. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Perle1

Mortilmajbørn skriver:

Hvis dit barn trives, har våde bleer og er til stede, så kan jeg ikke se nogle alarmklokker, som skulle ringe. Han har fint nået sin fødselsvægt, lige som forskrifterne siger. Hvilke tegn mener din sp viser manglende ernæring? 

Syntes det er ret hurtigt, at din sp har anbefalet erstatning. Da min dreng var 2 uger, havde han den foregående uge kun taget 20 gram på. Men der var ingen tegn på mistrivsel. Vi prøvede den følgende uge at holde ham lidt mere til ilden. Ammede forret, hovedret og dessert, når han faldt i søvn. Den følgende uge havde han taget knap 400 gram på. Min sp sagde, at ammebørn vokser i ryk, og at du under ingen omstændigheder kan bruge en enkelt vejning til at konstatere, at barnet ikke får nok næring. 

Hvis du ønsker at amme, så skal du få reduceret og droppet den erstatning. Det er virkelig de færreste, som har haft succes med en kombi. 

Du kan heller ikke bruge form eller fasthed på bryster som en rettesnor. Eller hvor meget du nu kan malke ud. Min dreng på 2 år blev fuldammet de første seks måneder. Herefter fast føde og suppleret med mælk. Da først mælken løb til, blev brysterne almindelig bløde. Jeg har aldrig haft behov for  et eneste ammeindlæg. Og det har været begrænset hvad jeg kunne malke ud. Men ved et års undersøgelsen sagde vægten alligevel 12 kg. Så der har været fin mælk. 

Tak fordi du deler din erfaring. 

Han plejede at søge hurtigt efter mad igen efter en amning. Og så synes vi ikke der var særlig mange tissebleer..

Det er nogle af de tegn vi har set, som kan lede tankerne på for lidt ernæring.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Tak fordi du deler din erfaring. 

Han plejede at søge hurtigt efter mad igen efter en amning. Og så synes vi ikke der var særlig mange tissebleer..

Det er nogle af de tegn vi har set, som kan lede tankerne på for lidt ernæring.

Ammer du på et eller begge bryster ad gangen? Jeg startede på et ad gangen men gik hurtigt over til at amme fra begge sider hver gang fordi min søn virkede mere sulten, sådan at jeg fx startede på venstre og så højre og næste gang startede på højre og så venstre. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Perle1

Mor11 skriver:

Ammer du på et eller begge bryster ad gangen? Jeg startede på et ad gangen men gik hurtigt over til at amme fra begge sider hver gang fordi min søn virkede mere sulten, sådan at jeg fx startede på venstre og så højre og næste gang startede på højre og så venstre. 

Ja, det er jeg begyndt på igen. Har lige haft nogle grimme sår på venstre. 

Og ja, han falder også i søvn ved brystet, men vågner igen efter 3-4 minutter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.