for lille produktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.354 visninger
30 svar
22 synes godt om
24. juli 2018

Perle1

Hej, jeg har en skøn søn med fødselsvægt på 3860.

Hans vægt faldt med 100 gram den første uge.

14 dage efter han skulle vejes hos sundhedsplejersken, har han kun tager 20 gram på... altså en vægt på 3720.

Det er på trods af jeg har ammet 8-10 gange i døgnet.

Så forstår ikke, at min produktion kan være for lille? Den burde vel have reguleret sig, efter hans suttebehov og spisemønster.

Vi er derfor påbegyndt på at supplere med modermælkserstatning efter at han er blevet ammet hos mig. Han drikker altid den portion han får

Kan det være min mælk, der bare ikke er ''fed'' nok?

Jeg vil kun det bedste for min søn, så hvis vi skal supplere, så supplerer vi. Det er bare træls at man må erkende at man ikke kan producere godt nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad spiser du selv? Min svigerindes amning gik i vasken dengang også fordi sønnen ikke tog nok på.. hun var undervægtig (ingen depoter at tage af) plus hun spiste som en fugl. Så der kom heller ikke rigtig noget videre næring ind til at danne en god mælk af..

prøv at skrue op for din mad og de gode fedtstoffer, avocado, nødder, sunde olier. Se om der sker en forskel  efter lidt tid. 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Abracadabra

Barnet skal være tilbage på sin fødselsvægt 14 dage efter fødslen - tilbage i forhold til det helt forventelige vægttab. Så det går helt som det skal... 

Anmeld Citér

24. juli 2018

HBV

Først og fremmest kæmpe tillykke med din søn. Jeg har fulgt dig "fra starten" og jeg sendte dig faktisk en tanke tidligere i dag, om du mon havde født 

Trives han ? Græder han eller virker han utilpas ? Lad være med at supplere med MME, det er startskuddet for at amning totalt går i vasken.

Prøv at Google mælkebombe, har hørte mange der har haft god gavn af den.. prøv også at supplere med en halv hvidtøl morgen og aften.. 

Det er super vigtigt at du får spist og drukket rigeligt og får alt det hvile du overhovedet kan rage til dig. Er der gæster, så sig til dem at de må komme igen om et par ugers tid 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Perle1

Hvad spiser du selv? Min svigerindes amning gik i vasken dengang også fordi sønnen ikke tog nok på.. hun var undervægtig (ingen depoter at tage af) plus hun spiste som en fugl. Så der kom heller ikke rigtig noget videre næring ind til at danne en god mælk af..

prøv at skrue op for din mad og de gode fedtstoffer, avocado, nødder, sunde olier. Se om der sker en forskel  efter lidt tid. 

Jeg spiser 2 små  måltider om dagen ca  ved godt, at det kan have en indflydelse. Jeg har bare ikke nogen appetit, modsat da jeg var gravid. 

Til gengæld drikker jeg rigeligt væske. Vi har alle de gode ting på lager, så jeg har ingen undskyldning for ikke at få lidt mere ind.

Anmeld Citér

24. juli 2018

Perle1

Abracadabra skriver:

Barnet skal være tilbage på sin fødselsvægt 14 dage efter fødslen - tilbage i forhold til det helt forventelige vægttab. Så det går helt som det skal... 

Okay, fatter ikke at sundhedsplejersken så kommer med den udmelding 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Jeg spiser 2 små  måltider om dagen ca  ved godt, at det kan have en indflydelse. Jeg har bare ikke nogen appetit, modsat da jeg var gravid. 

Til gengæld drikker jeg rigeligt væske. Vi har alle de gode ting på lager, så jeg har ingen undskyldning for ikke at få lidt mere ind.

Fuck appetit, bare kør noget i hovedet uanset, der sker intet ved at spise selvom man ikke er decideret sulten. Hvis du godt kan lide at amme er det da en simpel ting at gøre ved det i hvertfald her i varmen kan du også lave nogen lækre is agtige smoothies med frossen frugt og grønt, olie og sødmælks yoghurt. Du skal have endnu flere kalorier når du ammer end når du ikke gør, så kom du bare i sving  

Anmeld Citér

24. juli 2018

Perle1

Først og fremmest kæmpe tillykke med din søn. Jeg har fulgt dig "fra starten" og jeg sendte dig faktisk en tanke tidligere i dag, om du mon havde født 

Trives han ? Græder han eller virker han utilpas ? Lad være med at supplere med MME, det er startskuddet for at amning totalt går i vasken.

Prøv at Google mælkebombe, har hørte mange der har haft god gavn af den.. prøv også at supplere med en halv hvidtøl morgen og aften.. 

Det er super vigtigt at du får spist og drukket rigeligt og får alt det hvile du overhovedet kan rage til dig. Er der gæster, så sig til dem at de må komme igen om et par ugers tid 

Hehe  11 dage overtid gik jeg, men en hindeløsning hos JM satte fut i veerne. jeg havde en lyn fødsel, det tog 1 time da jeg kom på hospitalet -  så var han ude. Jeg fik lattergas som smertelindring. Det tog næsten alle smerterne. 

Ja, i starten der ville han hele tiden have bryst, og efter 1 times amning kunne han stadig søge efter et bryst hvis han sad hos sin far eller mormor.

Og jeg synes han græd meget. 

Lige nu bruger jeg en ammebrik i starten af amningen  for at aflaste mine vorter lidt. Indtil at mælken er løbet til, så ryger den af.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. juli 2018

Perle1

Fuck appetit, bare kør noget i hovedet uanset, der sker intet ved at spise selvom man ikke er decideret sulten. Hvis du godt kan lide at amme er det da en simpel ting at gøre ved det i hvertfald her i varmen kan du også lave nogen lækre is agtige smoothies med frossen frugt og grønt, olie og sødmælks yoghurt. Du skal have endnu flere kalorier når du ammer end når du ikke gør, så kom du bare i sving  

Javel. Jeg troede bare man skulle spise som man plejer Min sp har sagt, at for lidt mad ikke påvirker produktionen. Hvilket jeg også synes er lidt mærkeligt, for selvfølgelig burde det påvirke i nogen grad.. 

Hun mente det kun var afgørende med mere væske.

Jeg har allerede startet på erstatningen i fredags Men han vil stadig gerne have bryst, han får altid bryst 40 minutter inden han har fået flasken. 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Javel. Jeg troede bare man skulle spise som man plejer Min sp har sagt, at for lidt mad ikke påvirker produktionen. Hvilket jeg også synes er lidt mærkeligt, for selvfølgelig burde det påvirke i nogen grad.. 

Hun mente det kun var afgørende med mere væske.

Jeg har allerede startet på erstatningen i fredags Men han vil stadig gerne have bryst, han får altid bryst 40 minutter inden han har fået flasken. 

Man kan godt spise som man plejer hvis alt går fint men hvis du har en følelse af at din mælk mangler noget og du ovenikøbet kun spiser 2 små måltider om dagen, så ville jeg bestemt skrue på madknappen og se hvad der sker væske er vigtigt for amning ja, men vand indeholder ikke fedtstoffer.  

jeg ved ikke om du er et lille nips eller en større dame, men hvis du er lille, har du jo heller ikke overvældende kropsdepoter at tære på til amning. Og din krop bruger pt også af depoterne til at holde dig levende når du indtager så lidt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.