Fra ryger til ikke ryger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2018

A38

Jeg stoppede ret brat fra den ene dag til den anden - da jeg stod med en positivt graviditetstest ��

Allerede dagen efter så jeg mig selv som ikke-ryger, da det simpelthen ikke var en mulighed for mig at være ryger længere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2018

frkchili

Jeg stoppede med at ryge i september sidste år, en måned inden jeg startede med inseminationer. Inden da havde jeg røget i 10 år (siden jeg var 14), men har aldrig været storryger - har måske røget cirka 5 cigaretter om dagen til hverdag, og har også kunnet gå i flere dage uden at ryge. Så for mig var det ikke specielt svært at stoppe, men nu havde jeg selvfølgelig også en stor motivation i form af en (kommende) graviditet. 

Har termin om 4 dage og har stort set ikke savnet rygning i den tid, jeg har været gravid. Men jeg ser stadig ikke mig selv som ikke-ryger, mere bare som en inaktiv ryger, hvis det giver mening? Regner bestemt ikke med at begynde at ryge fast igen, men samtidig kan jeg heller ikke forestille mig aldrig mere at skulle ryge en smøg.

Tror der for mange rygere går adskillige år, inden man ser sig selv som ikke-ryger, fordi det for mange er så stor en del af ens hverdag og identitet.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Blop2

Jeg stoppede med at ryge i oktober 2011 da jeg ventede vores søn, og har ikke røget siden. Der gik langtid før lysten og vanen var helt ude af hovedet - men vil kalde mig selv ikke ryger efter det første år 

idag savner jeg det overhovedet ikke...

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Synes det er spændende at se hvordan folk ser sig aelv mht til stop af rygning 

jeg har nu været røgfri i 5 dage og jeg savner der stadig ikke. Jeg er afhængig af min damper stadig. Det er der ingen tvivl om. Men det er trods alt bedre end cigaretterne. 

Jeg er ret imponeret over hvor nemt det har været for mig denne gang. Ikke engang en hel weekend med min mor som er ryger har fået lysten eller savnet frem i mig. 

Skal ud i weekenden og er spændt på om den holder der også eller om alkoholen får overtaget. Men håber jeg er stærk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.