Fra ryger til ikke ryger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.672 visninger
23 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2018

Anonym trådstarter

Det er henvendt til jer der har røget men nu er stoppet. 

Hvornår anså i jer selv som ikke rygere? Hvor lag tid gik der?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Hmm ... meget godt spørgsmål ... har ikke røget siden jeg startede fertilitetsbehandling i efteråret 2018 - inden da var det meget lidt (et par gange om måneden ved byture mv.) og før da holdt jeg pause et halvandet års tids grundet min første graviditet, amning, osv. Før da var jeg festryger. Som helt ung stor-røg jeg...

Men ... tror egentlig ikke at jeg anser mig selv som ikke-ryger og jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer helt til det. Jeg kan ikke afvise at lysten til en smøg melder dig igen på eksempelvis en festival eller en nytårs aften engang ... og det tror jeg at jeg har det helt fint med. Hverdagsryger bliver jeg dog aldrig igen, for jeg kan ikke finde det foreneligt med småbørnslivet ...

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym

Nu 10 år efter ser jeg mig selv som ikke-ryger. Men jeg kan ikke huske hvornår det skiftede. Måske for nogle år siden. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hmm ... meget godt spørgsmål ... har ikke røget siden jeg startede fertilitetsbehandling i efteråret 2018 - inden da var det meget lidt (et par gange om måneden ved byture mv.) og før da holdt jeg pause et halvandet års tids grundet min første graviditet, amning, osv. Før da var jeg festryger. Som helt ung stor-røg jeg...

Men ... tror egentlig ikke at jeg anser mig selv som ikke-ryger og jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer helt til det. Jeg kan ikke afvise at lysten til en smøg melder dig igen på eksempelvis en festival eller en nytårs aften engang ... og det tror jeg at jeg har det helt fint med. Hverdagsryger bliver jeg dog aldrig igen, for jeg kan ikke finde det foreneligt med småbørnslivet ...

Går udfra du har ment 2017 og ikke 2018  

Jeg er såment også bare nysgerrig fordi jeg selv er i gang med et rygestop. (3. dag kun på damp nu). Og savner utrolig nok på ingen måde cigaretterne. Men alligevel så sidder vanen så meget i mig at jeg skal huske mig selv på hver gang jeg handler at jeg ikke skal have smøger som jeg plejer. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu 10 år efter ser jeg mig selv som ikke-ryger. Men jeg kan ikke huske hvornår det skiftede. Måske for nogle år siden. 

10 år. Det er flot  håber virkelig også jeg holder den denne gang. 

Alle andre gange jeg har prøvet at stoppe er jeg faldet i efter 2 dage. Men der har jeg heller ikke været motiveret. Denne gang vågnede jeg bare en morgen og tænke “ad jeg gider ikk ryge mere. Det er ulækkert, det lugter og jeg har en søn som skal lugte til det” og har ikk tændt en siden 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym

Jeg har ikke røget siden jeg fandt ud af at jeg var gravid i begyndelsen af januar. Anser mig selv som ryger, det er bare længe siden jeg har røget. Med min første stoppede jeg også i det sekund jeg så to streger, og begyndte igen da min datter var 9-10 mdr (dog kun lejlighedsvis, har aldrig røget så fast igen, selv efter 15 år som ryger) 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Dorthe1986

Min far døde i 2014 af kræft, der uden tvivl var pga rygning. Jeg valgte at stoppe præcist 1 år efter hans død, hvor jeg slukkede min sidste cigaret på klokkeslættet hvor han sov ind. Jeg havde brugt to måneder på at fortælle mig selv og alle omkring mig at det var planen. Så det var slet ikke svært, som jeg havde forestillet mig. Nok fordi jeg var så indstillet på det mentalt  har ikke haft lyst til en eneste cigaret siden, overhovedet. Så anså mig som ikke-ryger efter cirka 6 måneder. Til november er det 3 år siden jeg stoppede 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Lililili

Jeg stoppede med at ryge, 8. April 2013. Den dag jeg fik at vide jeg var gravid ( fertelitesklinik, dog nåede vi at blive gravide selv, uden hjælp). Har ikke rørt en cigaret siden. Min motovation er, netop at kunne sige jeg har været røgfri så og så lang tid. Falder jeg i en gang, har jeg ikke været røgfri og er ikke ikkeryger. Jeg så mig som ikkeryger efter et par år tror jeg. Men x ryger vil man jo altid være. Held og lykke med projektet. 

Anmeld Citér

15. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Går udfra du har ment 2017 og ikke 2018  

Jeg er såment også bare nysgerrig fordi jeg selv er i gang med et rygestop. (3. dag kun på damp nu). Og savner utrolig nok på ingen måde cigaretterne. Men alligevel så sidder vanen så meget i mig at jeg skal huske mig selv på hver gang jeg handler at jeg ikke skal have smøger som jeg plejer. 

Ha ... ja, selvfølgelig 2017 

Anmeld Citér

15. juli 2018

Anonym trådstarter

Lililili skriver:

Jeg stoppede med at ryge, 8. April 2013. Den dag jeg fik at vide jeg var gravid ( fertelitesklinik, dog nåede vi at blive gravide selv, uden hjælp). Har ikke rørt en cigaret siden. Min motovation er, netop at kunne sige jeg har været røgfri så og så lang tid. Falder jeg i en gang, har jeg ikke været røgfri og er ikke ikkeryger. Jeg så mig som ikkeryger efter et par år tror jeg. Men x ryger vil man jo altid være. Held og lykke med projektet. 

Jeg stoppede også første gang da jeg ventede min søn. Men savnede det hver dag og havde ofte abstinenser. Ligeså snart jeg stoppede amningen begyndte jeg igen. 

Denne gang har jeg slet ikk lyst til smøger og abstinenserne er der ikke. Men det er bok pga damperen. Men hellere den end smøger. Det lugter og smager i det mindste bedre. En dag stopper damperen nok også 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.