Hej 
Jeg er lidt i tvivl her. Manden og jeg er ikke helt enig, så jeg har brug for lige at høre jeres mening.
Min første datter og jeg har et rigtig stærkt bånd, og har altid været sammen og meget tætte.
Hun blev storesøster i september sidste år. Min mand mener, at hun er gået meget i stå udviklingsmæssig, og er blevet doven.
Jeg er dybt uenig og mener, at det skyldes andre ting.
Jeg kan sagtens se, hun stadig udvikler sig socialt, og vi (hende og jeg) arbejder på, at hun bliver ble fri.
Et eks. kunne være : Hun har i lang tid godt selv kunne tage tøj på om morgenen. Det kan hun også sagtens i weekenderne, mens jeg giver lillesøster tøj på, og der ingen stress er. Det kan hun ikke til hverdag, når det er far der skal sørge for det, og han skynder på hende.
Jeg tror det skyldes, at hun ikke er så god til at blive stresset, og egentlig gerne vil have lidt nærvær og omsorg. Han tror, det bare er fordi, hun ikke vil lytte efter og er doven.
Er andet eks. er, at hun har svært ved at lytte efter, når far siger noget til hende. Jeg erkender gerne at jeg bære en del af skylden, men jeg vil helst ikke have ham hæver stemmen for meget og irettesætter ham. Jeg har prøvet at sige det, når hun ikke er der. Men det hjælper ikke. Hun bliver ked af det, fordi hun føler han råber og bliver derfor trodsig. Igen her mener han, at hun ikke høre efter og er dårlig opdraget. Jeg mener hun lukker af, fordi hun føler sig forkert og uduelig.
Hvad tænker i?
I bund og grund er hun en glad og smilende pige, som elsker at være sammen med familien. Hun er virkelig god til at hjælpe til. Jeg tror desværre bare ikke hendes far er særlig god til at læse hende :/ What to do