I starten var det når de gøede af nabo hunden, nu ligger han på lur efter dem.
Var ovre ved ham idag og fik en samtale med ham, det er ikke pga gøen som vi troede, men for at holde dem væk fra “hans” hegn da han er bange for de vil spise hans katte. Manden er lidt speciel fandt vi ud af, da en hjemmehjælper kom imens jeg stod og snakkede med ham og hun forklarede kort at han har nogle vansligheder uden at røbe for meget :-)
Jeg forklarede pænt at hegnet jo er til for de ikke skal komme over til ham, og de helt sikkert ikke ville skade hans katte, han har fået i hovedet at når en hund gør lidt så vil de bide, Så derfor sprøjtede han vand for at holde dem væk. Han var IKKE irreteret over gøen, han blev bare bange.
Jeg fortalte ham at vores hunde er ikke noget at være bange for og han kom med over for at hilse på dem, så vi kunne vise ham der var intet at være bange for :-) Man kunne godt se at han var meget ræd for hundene, men heldigvis er vores hunde meget roligt anlagt og han sad tilsidst og kælede for vores ældste.
Så problemet løst, og ingen grund til mere diskution omkring hvorvidt om hvor mange hunde er en gene eller ej ;-)
god sommer til jer
Anmeld
Citér