Nabo sprøjter vand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2018

Carina:-)

Du skrev i starten at han gør det når de gør.

Og nu at det er før de gør.

Hvilket scenarie er det korrekte?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Puuuh, jeg hader simpelthen gøende hunde �� Jeg ville blive vanvittig af at bo sådan et sted, hvor mange hunde gør, som du beskriver.. Det er vel sagtens smag og behag, men jeg kan nu godt forstå din nabos irritation. 

Jeg ville aldrig selv turde gøre noget som fx sprøjte med vand af frygt for nabointriger, og jeg mener heller ikke, han har ret til at blande sig på den måde. 

PS: Har du tænkt på, om du selv lægger mærke til hvor meget gøen, der er i jeres kvarter? Måske er du bare blevet vant til det, og det generer dig ikke?

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym trådstarter

I starten var det når de gøede af nabo hunden, nu ligger han på lur efter dem. 

Var ovre ved ham idag og fik en samtale med ham, det er ikke pga gøen som vi troede, men for at holde dem væk fra “hans” hegn da han er bange for de vil spise hans katte. Manden er lidt speciel fandt vi ud af, da en hjemmehjælper kom imens jeg stod og snakkede med ham og hun forklarede kort at han har nogle vansligheder uden at røbe for meget :-) 

Jeg forklarede pænt at hegnet jo er til for de ikke skal komme over til ham, og de helt sikkert ikke ville skade hans katte, han har fået i hovedet at når en hund gør lidt så vil de bide, Så derfor sprøjtede han vand for at holde dem væk. Han var IKKE irreteret over gøen, han blev bare bange. 

Jeg fortalte ham at vores hunde er ikke noget at være bange for og han kom med over for at hilse på dem, så vi kunne vise ham der var intet at være bange for :-) Man kunne godt se at han var meget ræd for hundene, men heldigvis er vores hunde meget roligt anlagt og han sad tilsidst og kælede for vores ældste. 

Så problemet løst, og ingen grund til mere diskution omkring hvorvidt om hvor mange hunde er en gene eller ej ;-) 

god sommer til jer ����

Anmeld Citér

3. juli 2018

Cvbn

Anonym skriver:

I starten var det når de gøede af nabo hunden, nu ligger han på lur efter dem. 

Var ovre ved ham idag og fik en samtale med ham, det er ikke pga gøen som vi troede, men for at holde dem væk fra “hans” hegn da han er bange for de vil spise hans katte. Manden er lidt speciel fandt vi ud af, da en hjemmehjælper kom imens jeg stod og snakkede med ham og hun forklarede kort at han har nogle vansligheder uden at røbe for meget :-) 

Jeg forklarede pænt at hegnet jo er til for de ikke skal komme over til ham, og de helt sikkert ikke ville skade hans katte, han har fået i hovedet at når en hund gør lidt så vil de bide, Så derfor sprøjtede han vand for at holde dem væk. Han var IKKE irreteret over gøen, han blev bare bange. 

Jeg fortalte ham at vores hunde er ikke noget at være bange for og han kom med over for at hilse på dem, så vi kunne vise ham der var intet at være bange for :-) Man kunne godt se at han var meget ræd for hundene, men heldigvis er vores hunde meget roligt anlagt og han sad tilsidst og kælede for vores ældste. 

Så problemet løst, og ingen grund til mere diskution omkring hvorvidt om hvor mange hunde er en gene eller ej ;-) 

god sommer til jer ����

Hvor var det godt, at du fik snakket med ham om det. Og fedt at høre, at du tacklede det så roligt og fik ham til at hilse på vufferne.

Det er så dejligt at høre om folk, der løser konflikterne fremfor at piske dem mere op, hvilket vi jo alle kan have en tendens til, når vi bliver frustrerede...

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Cvbn skriver:

Hvor var det godt, at du fik snakket med ham om det. Og fedt at høre, at du tacklede det så roligt og fik ham til at hilse på vufferne.

Det er så dejligt at høre om folk, der løser konflikterne fremfor at piske dem mere op, hvilket vi jo alle kan have en tendens til, når vi bliver frustrerede...

Vi kommer jo til at bo her i mange år, og det vil være så brandærgeligt hvis vi skulle være uvenner med vores naboer. Så heller en venlig konfrontation end råben og skæld ud og måske have en nabokrig for en lille ting :-) 

Idag stod han med sin hjemmehjælper ved hegnet og gav vores hunde pølsestykker  selvfølgelig efter hjemmehjælperne lige var henne og spørge om det var ok og om de måtte få det. 

Hjemmehjælperen forklarede han havde ikke snakket om andet end vores hunde efter han fik lov at snakke med dem og se de ikke var farlige  så alt er igen fryd og gammen igen på vores lille villavej 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.