Nabo sprøjter vand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.824 visninger
34 svar
110 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2018

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Jeg står lidt i et dilemma, vi bor i et hus med en lækker stor have til vores 4 hunde. 

Vores hunde kan finde på at gø og specielt af vores nabos hund som er til højre for os, ham

har vi snakkede en del med og ham ved sådan er det jo at have hund, de kan gø. Vi prøver virkelig at få dem til at være mere stille, men de gør hver gang de ser eller hører naboens hund. 

vi har prøvet lidt alt nu til at få dem til at stoppe, de har endda også hilst på naboens hund og der var intet, men når det er igennem vores hegn gør de nu tager vi dem alle Ind hver gang de gør.

Og naboen har været så sød at lige præcis der vores haver mødes hvor de km se hinanden har han sat noget op så de ikke km se hinanden, men de kan hører hinanden hvilket kan give et lille bjæf fra begge sider.  

Men nu til mit problem, vi har også en nabo på vores ventre side, vi har ikke rigtig snakket med ham udover et goddag når vi ser hinanden, han er ny begyndt at sprøjte vand på vores hunde når de gør, hvilket gør at de gør endnu mere fordi der nu er en fremmede som gør noget igennem hegnet. 

Jeg bliver sku lidt sur over at han vælger at prøve at opdrage på mine hunde, har nu lagt mærke til at vær gang jeg lukker hundene ud står han klar med sin vandpistol til at sprøjte vand på dem. 

Hvad havde i gjort i min situtation? Overreagere jeg ved at blive sur over hans handling? 

Skal lige siges vi bor i et kvarter hvor alle faktisk har en hund og alt gør jo, det er ikke fordi vores hunde gør nonstop, kun når de kan se naboens hund igennem hegnet eller når der står nogle og kigger igennem hegnet, altså normale omstændigheder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2018

Mortilmajbørn

Mit bedste råd er at du skal tage en snak med din nabo. Selvfølgelig skal han ikke begynde at opdrage jeres hunde. Men måske han føler I ikke tager affære, når de står 4 hunde og gør. Det må være en fandens larm, som han ligger øre til. Hør ham, om der er tidspunkter, hvor det er ekstra irriterende. Måske hundene skal være indendørs omkring spisetid, hvor jeres nabo gerne vil sidde i haven og nyde sin mad i fred og ro. Måske han arbejder nat og finder det drøn irriterende at blive vækket af hundene om formiddagen. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Lenchick

Jeg må indrømme, at jeg også ville blive meget irriteret over at være nabo til 4 (!!!) gøende hunde. Det er mange hunde i én have på en villavej.

Vi har selv 2 hunde og bor på en villavej, hvor naboer på begge sider har hunde. Ingen af hundende gør. Der går sågar en sti forbi vore hæk, hvor alle må færdes og der går mange mennesker og hunde forbi hver gang. Det krævede en målrettet indsats at opdrage vores hunde til ikke at gø. Racen er normalt gøende.

I må træne hårdt og målrettet eller holde hundende inde for jeg kan godt forstå Jeres nabo.

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Vores 4 hunde er nu ikke larmede, det er maks 2 gange om dagen at de kan give et gø, ellers er de meget stille og rolige. De kan lave nogle lyde når de leger, sådan grynt osv. Selvfølgelig kan det være irriterende hvis det gøede nonstop, men det gør de langt fra. Vi gør alt hvad vi kan for de ikke skal gø, da der er en på vejen som har en hund der gør nonstop, altså fra morgen til aften vær dag, og det ville vi selvfølgelig ikke byde vores naboer :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Jeg må indrømme, at jeg også ville blive meget irriteret over at være nabo til 4 (!!!) gøende hunde. Det er mange hunde i én have på en villavej.

Vi har selv 2 hunde og bor på en villavej, hvor naboer på begge sider har hunde. Ingen af hundende gør. Der går sågar en sti forbi vore hæk, hvor alle må færdes og der går mange mennesker og hunde forbi hver gang. Det krævede en målrettet indsats at opdrage vores hunde til ikke at gø. Racen er normalt gøende.

I må træne hårdt og målrettet eller holde hundende inde for jeg kan godt forstå Jeres nabo.

Og lige et spørgsmål? Mange hunde for en villavej? Jeg vidste ikke der kunne være en maksimum :-)? Vi bor i udkanten af byen med 6 huse på vejen og alle har dyr, selv Herren som sprøjter, har 5! Katte :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Må indrømme at jeg også ville blive fuldstændig vanvittig, hvis der "konstant" var hunde der gøede!

Og hvis det feks var en beboer forening, ville jeg skrive klage, på klage, på klage, indtil der blev gjort noget ved det!

I må træne jeres hunde, til ik at gø, når de er i haven, eller tage dem ind når de gør, så de ik genere naboerne.

Ka self godt se, det er lidt træls at han sprøjter vand ind i jeres have, men det er trods alt ret harmløst. Vh Stine 

Anmeld Citér

1. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Vores 4 hunde er nu ikke larmede, det er maks 2 gange om dagen at de kan give et gø, ellers er de meget stille og rolige. De kan lave nogle lyde når de leger, sådan grynt osv. Selvfølgelig kan det være irriterende hvis det gøede nonstop, men det gør de langt fra. Vi gør alt hvad vi kan for de ikke skal gø, da der er en på vejen som har en hund der gør nonstop, altså fra morgen til aften vær dag, og det ville vi selvfølgelig ikke byde vores naboer :-) 

Jeg tror faktisk ikke selv du er bevidst om hvor ofte de faktisk gør fordi du har vænnet dig til dem og de er dine egne hunde. Jeg tvivler på naboen ville gribe til selvtægt hvis de var maks 2 gange om dagen.

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Må indrømme at jeg også ville blive fuldstændig vanvittig, hvis der "konstant" var hunde der gøede!

Og hvis det feks var en beboer forening, ville jeg skrive klage, på klage, på klage, indtil der blev gjort noget ved det!

I må træne jeres hunde, til ik at gø, når de er i haven, eller tage dem ind når de gør, så de ik genere naboerne.

Ka self godt se, det er lidt træls at han sprøjter vand ind i jeres have, men det er trods alt ret harmløst. Vh Stine 

Som jeg skriver gør vi også vores for at undgå gøen :-) de kommer ind vær gang der bliver gøede ellers står jeg ude med dem :-) 

jeg ville mene han kunne fortælle os hvis han er utilfreds istedet for selv at tage affære, det er der mit problem ligger :-) men som sagt vores hunde kan gø og de skal selvfølgelig også have lov til dette når det er den rigtige situtation, såsom ubudende gæster eller fremmede der stikker deres hænder igennem hegnet ;-) for lige nu hær de mere af ham der står og sprøjter en naboens hund :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg tror faktisk ikke selv du er bevidst om hvor ofte de faktisk gør fordi du har vænnet dig til dem og de er dine egne hunde. Jeg tvivler på naboen ville gribe til selvtægt hvis de var maks 2 gange om dagen.

Jeg er ikke vant til gøen, da keg jo går ude med dem for de ikke skal gø :-) 

De gør indtil jeg siger stop, men helt ærlig har jeg næsten ikke lyst til at stoppe dem når han stikker sine hænder igennem hegnet for at sprøjte dem, men det gør jeg selvfølgelig, for vi har også 5 andre naboer vi skal tænke på. De gør aldrig om aften, kun om dagen når de kan se nabo hunden, hvilket vores nabo har nu gjort så de ikke kan, så nu gør de faktisk kun af sprøjte naboen. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Lenchick

Og lige et spørgsmål? Mange hunde for en villavej? Jeg vidste ikke der kunne være en maksimum :-)? Vi bor i udkanten af byen med 6 huse på vejen og alle har dyr, selv Herren som sprøjter, har 5! Katte :-) 

Jo, der er faktisk et maksimum og det er 4 hunde. Det står klart i loven. Overstiger antallet, må der søges en særtilladelse da det anses som kennel. 

Der er desværre ingen begrænsninger på antallet af katte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.