Nabo sprøjter vand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville skynde mig at få snakket med ham det må tydeligvis genere ham, når han sprøjter vand. Måske føler han, at I ikke gør noget ved det. 

Så hellere ligefrem snakket med ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Jo, der er faktisk et maksimum og det er 4 hunde. Det står klart i loven. Overstiger antallet, må der søges en særtilladelse da det anses som kennel. 

Der er desværre ingen begrænsninger på antallet af katte.

Ved godt der er et maksimum i loven, men ikke for en villa vej ;-) vi har også 3 fødedygtige hunner hvilket man også skal have tilladelse til, hvilket vi også har :-) 

Jeg har styr på loven, Jeg har haft hunde hele mit mit og min mor havde kennel, så mange hunde er en del af mit liv og træner dem også rigtig meget. Min hanhund er jagthund og kommer med manden på jagt. Så vores hunde er yderst trænet, men de er også trænet til at fremmede mennesker på vores matrikel skal jagtes væk hvis vi ikke har sagt ok for det. Og derfor gør de af vores nabo nu hvor han næsten står i vores have for at sprøjte dem. De kan ligge hele dagen ude i haven uden et eneste bjæf, men den kan smutte, og det ved vel alle hundeejere, eller havde man ikke købt hund. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg ville skynde mig at få snakket med ham det må tydeligvis genere ham, når han sprøjter vand. Måske føler han, at I ikke gør noget ved det. 

Så hellere ligefrem snakket med ham. 

Vil tage en snak med ham :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Jeg står lidt i et dilemma, vi bor i et hus med en lækker stor have til vores 4 hunde. 

Vores hunde kan finde på at gø og specielt af vores nabos hund som er til højre for os, ham

har vi snakkede en del med og ham ved sådan er det jo at have hund, de kan gø. Vi prøver virkelig at få dem til at være mere stille, men de gør hver gang de ser eller hører naboens hund. 

vi har prøvet lidt alt nu til at få dem til at stoppe, de har endda også hilst på naboens hund og der var intet, men når det er igennem vores hegn gør de nu tager vi dem alle Ind hver gang de gør.

Og naboen har været så sød at lige præcis der vores haver mødes hvor de km se hinanden har han sat noget op så de ikke km se hinanden, men de kan hører hinanden hvilket kan give et lille bjæf fra begge sider.  

Men nu til mit problem, vi har også en nabo på vores ventre side, vi har ikke rigtig snakket med ham udover et goddag når vi ser hinanden, han er ny begyndt at sprøjte vand på vores hunde når de gør, hvilket gør at de gør endnu mere fordi der nu er en fremmede som gør noget igennem hegnet. 

Jeg bliver sku lidt sur over at han vælger at prøve at opdrage på mine hunde, har nu lagt mærke til at vær gang jeg lukker hundene ud står han klar med sin vandpistol til at sprøjte vand på dem. 

Hvad havde i gjort i min situtation? Overreagere jeg ved at blive sur over hans handling? 

Skal lige siges vi bor i et kvarter hvor alle faktisk har en hund og alt gør jo, det er ikke fordi vores hunde gør nonstop, kun når de kan se naboens hund igennem hegnet eller når der står nogle og kigger igennem hegnet, altså normale omstændigheder. 

4 hunde? Seriøst. Hvis man vil have så mange hunde, bør man tage ansvar og bo et sted, hvor de ikke generer, gad godt nok heller ikke bo nabo til det der.

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

4 hunde? Seriøst. Hvis man vil have så mange hunde, bør man tage ansvar og bo et sted, hvor de ikke generer, gad godt nok heller ikke bo nabo til det der.

Ja 4 hunde, skal man bo på landet for at have 4 hunde syntes du? Hvis de generede folk ville vi nok have fået klager i de 10 år vi har haft dem, men min tråd handlede ikke om hvad folk syntes de kunne no ved, men om det er forkert af vores nabo at sprøjte vand på vores hunde, det kunne lige så vel være en hund som det kunne være 10 

Han har selv 5 katte, jeg sprøjter ikke vand på dem når de vælger at skide i vores indkørelse og sidde på vores biler. Men det er katte og dem kan man ikke rigtig opdrage på medmindre det er inde katte og det kan man ikke rigtig gøre noget ved, så der er ikke rigtig noget at gøre end at sætte bilen i gagragen og fjerne lorten. 

Vi bor som sagt på en vej med 6 huse i en lille landsby i Nordjylland. Vi bor 400m fra stranden og man kan hører mågernes mere end vores hunde. Vores hunde gør kun hvis de ser naboens hund eller fremmede mennesker på vores grund, de gør ikke af fugle, lyde, eller alt muligt. De 2 grunde er de eneste grunde til de gør, og hundenaboen er faktisk løst ved hjælp fra vore søde nabo. 

De gør primært nu af vores sprøjte nabo NÅR han vælger at sprøjte som egterhånden er hver dag. 

Skulle man sige det samme hvis man boede ved siden af en familie med 4 børn da de jo også larmer? Nok meget mere end et hunde gø! 

Min tråd handler om er det han gør forkert eller overreagere jeg omkring hans måde på at opdrage mine hunde. 

Så hvis tråden bliver ved at at fører hen på 4 hunde er mange, så bliver tråden bare lukket. Har ellers altid set folk derinde som kloge mennesker som faktisk svare på problemet og ikke florerede omkring alt andet i tråden. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Nu bor du ikke nabo til det, så du ved ikke engang hvordan det er. Jeg fortæller ikke brøkdel omkring hvordan vores hverdag er og du snakker om ansvar? Jeg har som sagt haft hund i hele mit liv og disse 4 jeg har nu har jeg haft i 10 år på denne vej jeg bor på nu, og ingen har klaget! Selv vores hundenabo gider at tjekke dem og lufte dem hvis vi skal noget. Alle på vores vej har intet imod vores hunde, den gamle mand har heller aldrig sagt noget, men er for nyligt begyndt på dette. Vejens børn kommer endda og leger med hundene eller få lov at gå en tur med dem( med mig som opsyn) Jeg har tit taget ansvar vil da ikke flytte fra mit elskede hus, mit hjem fordi nogle mener det er uansvarligt at have 4 hunde! 

Men jeg vælger at blive lidt sur over at han vælger at sprøjte vand på vores hunde, selvfølgelig det helt ufarligt, men hvad grunden til han gør det ved keg ikke, da han jo står og sprøjter på dem lige så snart de løber ud af havedøren, uden at have givet et bjæf, de vælger så at gø når han gør det, hvilket jeg nok også ville hvis en sprøjtede vand på mig lige pludselig. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

300515

Jeg synes faktisk ikke han gør noget forkert som sådan. Det er jeres hunde og jeres ansvar, at de ikke generer jeres naboer. Og det gør de tydeligvis. Og nej, alle hunde gør ikke. Vi har haft vores i 2,5 år og han har gøet max 10 gange i den tid. Men vi har også været over ham med det samme, der har været noget. Jeres nabo ved tydeligvis ikke meget om hunde, når han vælger at håndtere det sådan, men det behøver han heller ikke, for det er ikke hans hunde. Det er jeres og dermed jer der må finde en løsning, så hundene ikke gør.

Anmeld Citér

1. juli 2018

*Toffee*

Ved godt der er et maksimum i loven, men ikke for en villa vej ;-) vi har også 3 fødedygtige hunner hvilket man også skal have tilladelse til, hvilket vi også har :-) 

Jeg har styr på loven, Jeg har haft hunde hele mit mit og min mor havde kennel, så mange hunde er en del af mit liv og træner dem også rigtig meget. Min hanhund er jagthund og kommer med manden på jagt. Så vores hunde er yderst trænet, men de er også trænet til at fremmede mennesker på vores matrikel skal jagtes væk hvis vi ikke har sagt ok for det. Og derfor gør de af vores nabo nu hvor han næsten står i vores have for at sprøjte dem. De kan ligge hele dagen ude i haven uden et eneste bjæf, men den kan smutte, og det ved vel alle hundeejere, eller havde man ikke købt hund. 

Det er ikke helt korrekt. Hvis du bor på en villa vej, så antager jeg at du bor i byzone og så må du Max have 4 hunde.  

Det er selvfølgelig ikke noget problem for dig,  da du ikke har flere, men det er altså ikke korrekt at den lov ikke gælder på en villa vej. 

At din nabo sprøjter vand, indikere klart at han er generet. Jeg forstår godt du synes det er irriterende,  men jeg tror at den bedste strategi er at tale med ham og være imødekommende. Gør du det, så har du vist ham at du vil det gode naboskab og gerne vil i dialog for at klarlægge et evt problem.  Det er i hvertfald første step. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

300515 skriver:

Jeg synes faktisk ikke han gør noget forkert som sådan. Det er jeres hunde og jeres ansvar, at de ikke generer jeres naboer. Og det gør de tydeligvis. Og nej, alle hunde gør ikke. Vi har haft vores i 2,5 år og han har gøet max 10 gange i den tid. Men vi har også været over ham med det samme, der har været noget. Jeres nabo ved tydeligvis ikke meget om hunde, når han vælger at håndtere det sådan, men det behøver han heller ikke, for det er ikke hans hunde. Det er jeres og dermed jer der må finde en løsning, så hundene ikke gør.

Vi gør vores for vores naboer ikke skal være generet af vores hunde, og tager alt vores ansvar hvis der skulle være noget :-) men jeg må prøve at tage en snak med ham, vi ville aldrig gå hen og skælde ud, så ville vi have gjort det forlængst pga hans katte :-) men vi er ikke mennesker som er sure af natur og vi har ellers et godt naboskab med resten af kvarteret. Denne nabo holder sig dog meget for sig selv, så det er lidt svært at komme i kontakt med ham udover lidt mumlene igennem hegnet :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Det er ikke helt korrekt. Hvis du bor på en villa vej, så antager jeg at du bor i byzone og så må du Max have 4 hunde.  

Det er selvfølgelig ikke noget problem for dig,  da du ikke har flere, men det er altså ikke korrekt at den lov ikke gælder på en villa vej. 

At din nabo sprøjter vand, indikere klart at han er generet. Jeg forstår godt du synes det er irriterende,  men jeg tror at den bedste strategi er at tale med ham og være imødekommende. Gør du det, så har du vist ham at du vil det gode naboskab og gerne vil i dialog for at klarlægge et evt problem.  Det er i hvertfald første step. 

Det vil jeg helt sikkert også gøre, og hvis jeg vidste hvad han var generet af ville jeg helt klart arbejde på problemet, men manden er meget svær at starte en samtale med, har prøvet et par gange da en af hans katte stod foran vores dør og skreg som en sindsyg, og da gik jeg over med katten og bankede på, han åbnede døren og sagde bare “ nå der er du Felix” jeg sagde til ham ja den har siddet de sidste 2 dage foran vores dør og maivet, så tænkte den måske ville noget du kunne klar. Han sagde ja og lukkede døren, så det var den samtale :-) men vil helt klart prøve at spørge ham hvad han er generet af :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.