Brudepige kjole. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg skal undskylde fordi jeg har den holdning jeg har. Det har gjort ham sur og ked af det  

Ville du ikke også blive ked af det hvis du fik af vide at folk ik synes du var god nok til din kommende kæreste?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

Tante15

Anonym skriver:

Hun vil kun komme hvis jeg undskylder til hendes kæreste (hendes kæreste skred i marts fra hus, hende og deres fælles barn. Flyttede til en anden by, og havde planlagt det længe. Hun stod alene med at pakke deres hjem, tage sig af deres barn som har vanskeligheder osv)

Jeg har sagt som alle i familien gør: at hun kan få bedre og at han ikke er god for hende...

Nægter simpelthen at sige undskyld, og jeg har ikke længere lyst til at hun skal være min brudepige. Finder mig ikke i den form for afpresning. 

Er han inviteret med? 

Jeg er med på, at han har handlet på en træls måde, og det er svært at se på, når nære bliver såret og ikke behandlet godt.

Dog tænker jeg, at din søster har valgt at tilgive ham trods dette, og hvis I konsekvent taler dårligt om ham, og opfordrer hende til at gå fra ham, bliver det hele noget svært, når de altså har valgt at være sammen igen. Hvis min familie talte dårligt om min mand, ville jeg bede dem om at respektere mit valg og tale pænt.

Jeg ville overveje, om min manglende undskyldning ville betyde, at min søster ikke længere ville være en del af mit liv, de vigtige begivenheder,  og vil jeg acceptere dette? 

Anmeld Citér

27. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søster som skulle være brudepige har set sig sur på mig. Derfor har jeg ikke længere brug for den kjole jeg har fået syet til hende. 

Har betalt halvdelen i depositum.. 

Hvordan kommer jeg bedst ud af det?

Jeg har i forvejen.bruct 7500 hos hende syersken så jeg er jo en "god kunde" hvis man kan sige det sådan 

7500 for brudepige kjole? Og hvorfor betaler du for den? 

Jeg betaler da selv for min, til min søsters.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hun vil kun komme hvis jeg undskylder til hendes kæreste (hendes kæreste skred i marts fra hus, hende og deres fælles barn. Flyttede til en anden by, og havde planlagt det længe. Hun stod alene med at pakke deres hjem, tage sig af deres barn som har vanskeligheder osv)

Jeg har sagt som alle i familien gør: at hun kan få bedre og at han ikke er god for hende...

Nægter simpelthen at sige undskyld, og jeg har ikke længere lyst til at hun skal være min brudepige. Finder mig ikke i den form for afpresning. 

Og så tænker jeg lige - har du tidligere i deres forhold sagt til hende, at han ikke er god for hende - eller er det noget, du først har sagt, efter at han har forladt hende ?

Anmeld Citér

27. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
J-star skriver:

7500 for brudepige kjole? Og hvorfor betaler du for den? 

Jeg betaler da selv for min, til min søsters.

Det er slet ik unormalt at bruden, betaler for brudepige kjolen, især hvis bruden har en bestemt forventning til stil osv på kjolen. 

Har været til flere bryllupper, hvor der har været er ønske om at brudepigerne feks havde end kjoler, sko og frisure og der ka man self ik bare forvente at folk selv vil eller ka ligge 7500kr for en kjole, som alligevel nok kun ka bruges den ene gang.

Så på den måde er det jo kun rimeligt, at brudeparret betaler.

Til TS: Der er nok desværre ik så meget andet at gøre end at betale, også prøve at sælge den bagefter. Syersken har stadig lagt lige så meget tid og energi i den, som hvis din søster sku ha haft den på. Vh Stine 

Anmeld Citér

27. juni 2018

Anonym trådstarter

Hende kjole koster 1500, de resterende penge er for min kjole. Har bestilt depositum på 750.

Har aftalt med syersken at vi slår en streg over det da syersken har fejl informeret mig over flere omgang mht min egen brudekjole. Så det er jeg glad for. 

Min søsters kæreste har igennem de seneste måneder taget mange selfies med andre kvinder, sendt hjerter til dem, sagt jeg elsker dem til andre kvinder, sletter mine søsters opslag på fb hvor hun skriver på hans væg at hun elsker ham, dukker ikke op til deres barns operation, kommer med dårlige undskyldninger såsom "bilen brød sammen" "jeg skal væltede i badet"... Derudover overholder han ik samvær og min nevø på 3,5 er ødelagt grundet forventning over at hans far kommer.

Jeg har inviteret ham med til brylluppet men blev lidt mopset over at han ikke svarede på om han kom osv. Kun igennem min søster. 

Derudover holdte vores forældre stor fødselsdag i starten af juni hvor han nægtede at dukke op pga jeg var der.... 

Vi har iøvrigt kun snakket om ham når min søster selv har bragt det på banen og bedt om vores mening.. 

Beklager at det er langt og forvirrende a h til 

Anmeld Citér

28. juni 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hende kjole koster 1500, de resterende penge er for min kjole. Har bestilt depositum på 750.

Har aftalt med syersken at vi slår en streg over det da syersken har fejl informeret mig over flere omgang mht min egen brudekjole. Så det er jeg glad for. 

Min søsters kæreste har igennem de seneste måneder taget mange selfies med andre kvinder, sendt hjerter til dem, sagt jeg elsker dem til andre kvinder, sletter mine søsters opslag på fb hvor hun skriver på hans væg at hun elsker ham, dukker ikke op til deres barns operation, kommer med dårlige undskyldninger såsom "bilen brød sammen" "jeg skal væltede i badet"... Derudover overholder han ik samvær og min nevø på 3,5 er ødelagt grundet forventning over at hans far kommer.

Jeg har inviteret ham med til brylluppet men blev lidt mopset over at han ikke svarede på om han kom osv. Kun igennem min søster. 

Derudover holdte vores forældre stor fødselsdag i starten af juni hvor han nægtede at dukke op pga jeg var der.... 

Vi har iøvrigt kun snakket om ham når min søster selv har bragt det på banen og bedt om vores mening.. 

Man skal bare altid tænke på, hvordan man siger sin mening. Man kan sige meget, bare det bliver sagt på en ordentlig måde.

Anmeld Citér

28. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Synes ikke du skal undskylde for noget som helst. Han er da en lort. Sikke dog en selvisk idiot som oven i købet forventer en undskyldning fra andre for at være det. 

Anmeld Citér

28. juni 2018

Rosa-Sophia

Hm fordi det er et bryllup og det betyder meget for dig at have hende med og fordi du har betalt for kjolen, ville jeg (fordi brylluppet og søsteren ville betyde meget for mig). Holde gode miner til slet spil, hvis du da overhovedet kan rumme det, og undskylde og så måske bagefter tage et ret stort opgør med min søster. Ikke om kæresten for det er 100% hendes valg om hun vil være sammen med ham. Og det med kærligheden er squ ikke sort eller hvidt  Men jeg vil tage en diskussion med hende om afpresning, for min retfærdighedssans siger det samme som din : at du har ret til at have den holdning du har til hendes kærestes adfærd, og at den bør du ikke undskylde (det er trods alt ikke sådan, at du er vred på ham over en eller anden petitesse som at han stemmer på et andet parti end dig eller har dårlig tøjstil) og jeg er også helt enig i, at din søster burde lære, at manipulerende adfærd hverken betaler sig eller belønner sig. Ha, jo mere jeg skriver på dette indlæg jo mere i tvivl bliver jeg, for jeg ville ikke selv vide om jeg oprigtigt ville gide at se den søster mere og så er der jo ingen grund til at undskylde og glatte ud. Men det er jo et valg.

Jeg havde en gang en veninde, der brød med mig af lignende årsag. Kæresten var en idiot og jeg kritiserede ham. Stor fejl. Min kloge eksmand sagde til mig, da jeg var på vej til at gøre det samme (kritisere) en veninde, som tog sin utro fyr tilbage "du må gøre op med dig selv  hvad er vigtigst for dig, at få lov at kalde italesætte hendes kæreste som den idiot han er eller beholde hende som din veninde  For du kan ikke begge dele". Jeg valgte så veninden men hun har squ heller aldrig afpresset  manipuleret eller svigtet lige før mit bryllup. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Ville ringe til syresken hurtigst muligt og høre hvordan vi kommer bedst muligt ud af den kjole da du ikke skal bruge den alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.