Hvordan opdrager/straffer i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke det er flovt at have nattøj på. 

Men som der blev skrevet, var det chefens piger der med flovhed måtte skifte til almindeligt tøj i børnehaven. Her har det jo tydligt være en ydmygelse, hvis pigerne har været flove og dette vil jeg aldrig udsætte mine børn for. 

Men du ved jo ikke om de vil blive flove over at komme vs el bh før det sker. Nej man vil ik gøre sine børn eller sig selv men du kan ikke undgå det, for du ved ik hvornår det sker.

nej det er ikke rart, men de piger lytter helt sikkert efter næste gang der bliver sagt at tøjet skal på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2018

Anonym

Smølfine123 skriver:

Dejligt.. men stort set alle andre børn i min omgangskreds har haft børn med temperament i den alder. Og hvor det ikke får at trænge gennem før de er kølet ned. 

Der er da mange tidspunkter, hvor mir barn bliver frustreret eller surt eller ikke vil tale med mig. Men så sætter jeg mig ned ved det og venter bare 30 sek. Også forsøger jeg at se, hvad der er behov for - også udvikler det sig ikke mere end det

Anmeld Citér

19. juni 2018

Ano18

Hvis jeg kun havde fået min ældste datter, havde jeg måske set anderledes på det. Men det har godt nok også meget med ens barns personlighed at gøre, hvor meget og hvilken opdragelse, der skal til. Så jeg tror det er helt individuelt, hvad der kræves og svært at udtale sig om noget generelt. Jeg er m på at man som mor og menneske selvfølgelig også er forskellig, men ift min yngste der har jeg måtte ændre strategi for opdragelse og være mere konsekvent, også for hendes egen skyld. Hun er kun 2, så det er mere at et nej er et nej og så må hun skrige. Man kan ikke trænge igennem til hende før efter lidt tid, og så meget kan hun heller ikke rumme endnu at vi har lange samtaler om hvordan og hvorledes. Det er mere noget med, mor siger nej og så skal man høre efter og ikke skrige. Og der sidder hun så og får et kram imens. Mine ældste drenge er 17 og 15, og hvis de ikke var blevet skældt ud, så havde de taget røven på mig. De er virkelig søde drenge, men har da prøvet grænser og lavet lidt “ballade” igennem årene, jeg ikke bare kunne ignorere eller snakke mig igennem.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Astrid&alex

Anonym skriver:

Kan egentlig ikke lide ordet “straffer” da jeg forbinder det med at slå eller andet ondt og det kunne jeg aldrig drømme om at gøre. 

Men efter at min knap 3 årige søn blev ved at gå og spytte efter mig og mormor her til aften fordi han ikke fik sin vilje sagde jeg til ham at hvis han ikke stoppede nu så røg han ud og stå i gangen. En gang til gjorde han det og jeg holdte mit ord. Skrig og skrål og masser af tårer kom han derud og stå. Det er første gang jeg nogensinde har givet ham en direkte konsekvens af sine handlinger på den måde og nu blev jeg så nysgerrig på hvordan i andre gør? 

Han blev hentet efter 1 minut (vidste ikk lige hvor længe jeg skulle lade ham stå?) og han har også sagt undskyld og givet mig et kys og et kram. 

Men igen. Lad mig høre hvad i bare gør?  

Jeg har ikke så meget at byde på da min søn kun er 21 mrd, men jeg synes på ingen måde at du har “straffet” ham.

Hos og kører vi et et nej er et nej - med kort forklaring, og “logisk konsekvens”, og selvfølgelig ros når han gør noget godt/rigtig Og så kører jeg pt en del med med at der er noget han skal - f.eks. At han skal stille sine hjemmesko på plads i vuggestuen inden vi går hjem, han skal putte tingene tilbage i køkkenskuffen hvis han tømmer dem, eller hænge magneterne tilbage på køleskabet når han tager dem ned - eller han skal sove når jeg siger han skal sove (og ikke læse mere). Jeg tænker det er meget normalt - og Jeg aner ikke om det gør en forskel. Men jeg syntes han kan overraskende meget. Og så håber jeg på det bidrager til at udstikke rammer.

For generelt syntes jeg det er op til forældrene at udstikke rammerne/opdrage, for vi er de voksne. Og jeg tror på at det giver trygge børn. Derfor ville jeg heller ikke være bange for at bruge timeout, i din situation. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.