Her laver vi tydelige konsekvenser. Dog kunne jeg aldrig finde på at sende mit barn på gangen.
Det med at blive “ forladt” når man har det aller sværest er noget jeg ikke vil udsætte mit barn for.
Hvis Eks min datter på 4 år skaber sig eller noget så kan jeg godt sige at hun skal på værelset, men så går jeg med ind og snakker med bestemt tone om hendes opførsel og hvorfor den er uacceptabelt. Det virker super godt.
Ellers laver vi konsekvenser der passer til handlingen. Eks. Kaster du med maden bliver maden fjernet osv. Det hjælper især min dreng på 2 år.
Min bonus datter på 10 får lidt andre konsekvenser. Eks laver du ikke lektier= ingen tablet. Driller du de små= på værelset uden tv osv. Da hun er større og bedre kan forstå sammenhængen.
Det med undskyld bruger vi kun ved bonusdatter. De små tror jeg ikke helt kender betydningen af orderet men blot siger det for så bliver mor og far glade og så kommer man nemt til at forvente at de mener det lige så vigtigt som voksne. Søn på 2 bruger at ae ( har han fraDP) og den store vil gerne selv kramme. Det er blevet hendes symbol på t konflikten er slut, men hun vælger selv hvornår.
Anmeld
Citér