Min pige er nu 10 år men har fået lov at vælge selv (bortset fra at det skal passe til vejret) siden hun selv fik en mening om sagen. Hun har sin egen stil, men det skal hun da også have lov til.
Det eneste sted, jeg har sat foden ned, er ved flere skift om dagen. Ikke på vilkår! Med mindre hun har svinet sig til, eller vi skal noget specielt, så går hun i det tøj, hun vælger om morgenen, hele dagen. Vi har haft nogle kampe på det punkt, for havde hun fået lov, havde hun prøvet sig igennem alt i skabet hver dag og skiftet mange gange. Der går en grænse for mig. Hun har fået besked på, at den slags kan hun gøre, når hun er flyttet hjemmefra og hendes rod og tøjvask ikke angår mig længere.
Det fungerer fint nu. Det er flere år siden, jeg sidst måtte blande mig pga shorts i minusgrader eller lignende.
Angående tøj de har fået af andre: Mine børn har stort set tøj, de har arvet eller fået i gave. Og det er så det tøj, de har. Det er da ikke alt, de kan lide lige godt. Men så må de bruge de ting, de bedst kan lide mest og det andet som reserve. Jeg tror, man skal passe lidt på med at lære dem, at bare de hyler nok, så køber man nyt tøj til dem.
Anmeld
Citér