Piger og deres tøj!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2018

God-mor

Anonym skriver:

For pokker - jeg er ved at få grå hår altså! 

Jeg ved jeg ikke er den eneste, men hvordan F***** håndterer i andre de små divaer og selvstændige piger, der selv vil bestemme hvad tøj de skal have på? Som kan skifte tøj flere gange om dagen og som den ene da synes kjole er det bedste i verden - den anden shorts og t-shirts??

Hun får lov til at få medbestemmelse, efter forholdene, men hun skifter mening i løbet af 5 min. om morgenen, og så mister jeg bare tålmodigheden - specielt om morgenen (og ja, så kunne man tage det om aftenen, men som sagt skifter hun mening konstant).

Vi har efterhånden indset at pigen selv skal med ud og købe tøj, men det er som om det ikke altid hjælper... Vi har ikke en rig onkel der fylder vores bankbog, så når bedsterne i bedste mening køber en smule tøj (som er virkelig fint), så vil jeg også have at hun skal bruge det. 

Åh, det er nok bare mig der skal slappe af, og her efter hun er sendt glad afsted, så tænker jeg også, pyt - pigen fik tøj på og hun er glad... meeeen.... 

PS. hvad sker der lige for at det er et hit med to forskellige strømper?? 
PPS. Åh gud og hun er kun 5 

Du er ikke alene 

Jeg anede ikke at piger på 4-5 år allerede kunne have så stærke holdninger til ting. Men jeg er blevet klogere. 

Hilsen en mor til en pige på knap 5

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

Miti's mama

Min ældste på 3 år vælger selv sit tøj og klæder sig selv på. Jeg retter det kun hvis det ikke passer til vejret. Reglen herhjemme er at det skal passe til årstiden, og hvis man ikke kan bestemme sig, så vælger jeg... så kommer hun som regel meget hurtigt i tøjet.

Mht til at skifte tøj hele tiden, så kan det hjælpe at have en dukke af en slags med en masse forskelligt tøj, så kan de skifte den i stedet for. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Skouboe

Jeg lader ungerne selv vælge og ignorerer at de nogen gange ligner en palette, der har kastet op...

Anmeld Citér

7. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine vælger også selv, med undtagelse af "langt eller kort tøj". Børn er børn og de behøver ikke  hverken være stilede eller noget. So What om min 3årige har blå bamse t-shirt og lilla leggings men sølvglimmer på  bare hun er tilpas. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Ciss

Min pige er nu 10 år men har fået lov at vælge selv (bortset fra at det skal passe til vejret) siden hun selv fik en mening om sagen. Hun har sin egen stil, men det skal hun da også have lov til. 

Det eneste sted, jeg har sat foden ned, er ved flere skift om dagen. Ikke på vilkår! Med mindre hun har svinet sig til, eller vi skal noget specielt, så går hun i det tøj, hun vælger om morgenen, hele dagen. Vi har haft nogle kampe på det punkt, for havde hun fået lov, havde hun prøvet sig igennem alt i skabet hver dag og skiftet mange gange. Der går en grænse for mig. Hun har fået besked på, at den slags kan hun gøre, når hun er flyttet hjemmefra og hendes rod og tøjvask ikke angår mig længere. 

Det fungerer fint nu. Det er flere år siden, jeg sidst måtte blande mig pga shorts i minusgrader eller lignende.

Angående tøj de har fået af andre: Mine børn har stort set tøj, de har arvet eller fået i gave. Og det er så det tøj, de har. Det er da ikke alt, de kan lide lige godt. Men så må de bruge de ting, de bedst kan lide mest og det andet som reserve. Jeg tror, man skal passe lidt på med at lære dem, at bare de hyler nok, så køber man nyt tøj til dem. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nogle dage er jeg ved at hiver håret af mig selv, pga en meget viljestærk pige på snart 6 år. Alt klør, har den forkerte farve, billede, længde og 1000 andre ting.

Her prøver jeg at vejlede i følge vind og vejr og tiden vi har, til rådighed. Og nogle gange så trækker jeg mor kortet og siger, det er sådan det blir og det er det tøj du har på i dag. BUM BASTA!

Og her har hun ALTID uens strømper på vh Stine 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter er 3, og hun er desværre sådan også.. 

for det meste får hun lov til at bestemme. Det kribler i mig, når hun vil have kjole og bukser på..Gud hvor jeg hader det! Men det VIL hun. 

Hun ved Dog at det er for varmt til det nu. 

Vi får også ofte tøj af bedsteforældre, som hun nærmest nægter at få på. 

Min datter havde to my little pony kjoler, som hun ELSKEDE.. de nåede at blive for små pg virkelig slidte.. vi prøvede at købe andre kjoler med my little pony, men det var jo ikke det samme! Nu har vi da heldigvis fundet nogle hun er blevet glade for!

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Jeg har ikke piger ... men jeg kender en der har  

her vælger pigerne tøjet selv dagen før om aftenen og det skal være svarende til vejret. Og de ved at de ikke kan vælge om dagen efter. Så det gælder om ikke at give efter

måske kan den taktik bruges 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Cvbn

Her styrer hun det helt selv. Shorts og kjoler er også et hit her, og det gør da ingen fortræd �� Hun er 4 år og reglen er, at hvis hun vil have hjælp, så finder jeg et sæt tøj og hvis hun ikke vil have det, så lægger hun det selv på plads og finder noget andet. Hvis hun skifter, så skal det andet lægges på plads. 

Og så bestemmer mor selvfølgelig om det er lange eller korte ærmer, men her om sommeren er det jo bare at gi den gas ��

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen - virkelig gode svar  

Det er godt at høre hvordan i tackler det hos jer, og at det bare er mig der skal til at slappe af med det - for ja, det er bare tøj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.