Anonym skriver:
Ved godt at tråden er gammel men nu svarer jeg lige alligevel 
I Danmark har du ret til at få en jordemoder ud til en hjemmefødsel så hospitalet har pligt til at sende en, selv hvis du vælger at føde hjemme imod anbefalingen. Alt afhængig af grunden til at en hospitalsfødsel anbefales risikerer du bare at få en jordemoder ud som ikke føler sig tryg ved at fødslen foregår i hjemmet fordi hun ved at det er forbundet med øget risiko for at noget går galt under de givne omstændigheder (fx præterm fødsel). Og selv om det er den fødende der vælger at gå i mod anbefalingen kan det stadig være en ret svær situation for en jordemoder at stå i såfremt det så ikke går som planlagt, hun har jo fx ikke samme mulighed for at overvåge barnet under fødslen. Man kan jo altid overflytte i løbet af fødslen hvis noget indikerer det, men det kan den fødende jo så også nægte.
Ej hvor åndsvagt. Ja, tråden er da gammel. Ved ikke lige, hvorfor folk begynder at skrive i den, så den popper op på forsiden
Ok, det vidste jeg faktisk ikke. Jeg selv stod i en situation, hvor min blodprocent var alt, alt for lav, og jeg havde det af h til. Jeg kæmpede i ugevis med det mest ulækre krauterbleud jeg skulle drikke (eller hvad der nu hedder), og dobbelt eller trippel op på jernpiller. Jeg kom i mål, og kunne så føde hjemme. Var ikke klar over, jeg kunne have gjort det alligevel, og så med en JM oveni. Jeg ville dog ikke gøre det uanset 
Anmeld
Citér