At gå imod anbefalingerne - hvis nu....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
26 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2018

Anonym trådstarter

det siges jo at man først må føde hjemme fra 37+0 da barnet dér ikke længere betegnes som for tidligt født. Men hvad nu hvis man fx går i fødsel 36+? Jeg har tre super gode fødsler bag mig. Alle er født på sygehuset, den sidste skulle dog være kommet til verden hjemme men måtte overflyttes (ikke pga noget akut) 

den sidste kom i øvrigt 37+0 de andre kom 39+

jeg ønsker virkelig at få min hjemmefødsel med mine børn omkring mig, men jeg frygter lidt at hvis jeg går i fødsel, lad os sige 36+6 at så får jeg ikke min hjemmefødsel.

ville i gå imod anbefalingerne så frem alt er okay ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej, det ville jeg ik. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

det siges jo at man først må føde hjemme fra 37+0 da barnet dér ikke længere betegnes som for tidligt født. Men hvad nu hvis man fx går i fødsel 36+? Jeg har tre super gode fødsler bag mig. Alle er født på sygehuset, den sidste skulle dog være kommet til verden hjemme men måtte overflyttes (ikke pga noget akut) 

jeg ønsker virkelig at få min hjemmefødsel med mine børn omkring mig, men jeg frygter lidt at hvis jeg går i fødsel, lad os sige 36+6 at så får jeg ikke min hjemmefødsel.

Jeg ville nok tage snakken med hjemmefødselsjordmoderen, hvis det kom dertil. Hvis han/hun virkede okay tryg ved hjemmefødsel før tid ville jeg prøve. Ellers ville jeg føde på sygehuset. 

Jeg har født den første på sygehus og de to andre hjemme uden jordmoder (ene var jeg for længe om at ringe og den næste hun kunne ikke nå frem) 

Jeg er stor fortaler for hjemmefødsler men det er vigtigt alle er trygge ved det. Også jordemoderen. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nej der er vel en grund til at der er de anbefalinger.

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg ville nok tage snakken med hjemmefødselsjordmoderen, hvis det kom dertil. Hvis han/hun virkede okay tryg ved hjemmefødsel før tid ville jeg prøve. Ellers ville jeg føde på sygehuset. 

Jeg har født den første på sygehus og de to andre hjemme uden jordmoder (ene var jeg for længe om at ringe og den næste hun kunne ikke nå frem) 

Jeg er stor fortaler for hjemmefødsler men det er vigtigt alle er trygge ved det. Også jordemoderen. 

Jeg er helt enig med dig. Jeg gør det også kun såfremt alt fortsat er okay til den tid (om et par uger). 

Det ville bare være mega ærgerligt at miste hjemmefødslen hvis fx jeg går i fødsel 36+6 12 timer før jeg er 37+0, hvis du kan følge mig. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Ravnholt

Anonym skriver:

Jeg er helt enig med dig. Jeg gør det også kun såfremt alt fortsat er okay til den tid (om et par uger). 

Det ville bare være mega ærgerligt at miste hjemmefødslen hvis fx jeg går i fødsel 36+6 12 timer før jeg er 37+0, hvis du kan følge mig. 

Det kan jeg sagens. Jeg frygtede det lidt den modsatte vej så jeg kom til at gå for langt over tid og skulle sættes i gang i stedet. (Der anbefaler de heller ikke hjemmefødsel) 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Det kan jeg sagens. Jeg frygtede det lidt den modsatte vej så jeg kom til at gå for langt over tid og skulle sættes i gang i stedet. (Der anbefaler de heller ikke hjemmefødsel) 

Gud ja det havde jeg slet ikke tænkt på �� hvor langt ‘må’ man gå over?

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

J-star skriver:

Nej der er vel en grund til at der er de anbefalinger.

Det er der sikkert men derfor er man vel i sin fulde ret til selv at vælge da det kun er en anbefaling og ikke en lov. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Ravnholt

Anonym skriver:

Gud ja det havde jeg slet ikke tænkt på �� hvor langt ‘må’ man gå over?

Mener det var 41+5 men ved ikke om det er lavet om 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym

Ja jeg ville godt turde føde hjemme før 37+0.

Ved min sidste havde jeg ingen livmoderhals i uge 35,og min JM sagde jeg bare ringede,hvis jeg gik i fødsel,så skulle de nok komme,så længe jeg var indforstået med,at de nok ville anbefale,lige at vende til et tjek på syghuset bagefter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.