At gå imod anbefalingerne - hvis nu....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg vil give dig ret i, at det i nogle tilfælde vil være der bedste at følge anbefalingerne. Men nogle gange er der lavet anbefalinger baseret på for få tilfælde. 

Nogle anbefalinger er nogle gange baseret på en enkel eller få hændelser, som gør at det bliver til en anbefaling. Dette kan i nogle tilfælde være modsigende, da der ind i mellem skal tages individuelle vurderinger, som fx i dette tilfælde(efter min mening). 

Derfor synes jeg ikke at man kan skrive at der er en grund til at anbefalingerne er der. 

jeg Giver dig ret langt hen af vejen og jeg synes heller ikke af alle anbefalinger skal tages lige “ højtidligt”, det har jeg heller ikke selv altid gjort. Men jeg er ikke enig i dig ang lige det her eksempel, for ingen ved hvordan et barn født ( måske ) bare en anelse umodent og lidt tidligt har det, (det kan man jo heller ikke med børn født til tiden), men tænker at for mig ville risikoen og chancen ikke være høj nok til at jeg turde tage chancen i det her tilfælde. Men igen jeg er ikke ts og hun skal inden for rimelighedens grænser gøre hvad hun tænker omkring den fødsel.  Det jo sagtens gå godt og at der ingen problemer er, og det før  forhåbenligt og formentlig også.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

Bebe89

Da jeg skulle føde hjemme sagde jordemoderen bare at hvis det var før 37+0 skulle det foregå på sygehuset, så jeg fik ikke mulighed for selv at vælge om jeg ville følge anbefalingerne. Det gjorde hun helt automatisk. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Ciss

Personlig ville jeg følge lige denne anbefaling.

Ret og slet fordi hvis jeg brød anbefalingen, og det af en eller anden grund gik ud over barnet, ville jeg altid måtte bære at det var mit valg og mit ansvar. Går det galt er det barnet og ikke mig, det går værst ud over.

Det kan jo gå helt ok, men muligheden for at det blir problematisk for barnet er større om fødslen starter for tidlig. Så jeg havde ikke løbet den risiko på barnets vejne. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Stivdie

Jeg synes, du skal tage en snak med din jordemoder. Måske er de slet ikke så firkantede. 

Jeg har været indlagt op til begge mine fødsler grundet svangerskabsforgiftning, så der har ikke været nogen diskussionsmuligheder for mig. 

Min første er født i 37+5, men da hendes fødselsvægt var under 2500 g (2485 g) og hun havde en anelse fostervand i luftvejene, så blev hun set som for tidligt født selvom hun kom til tiden, og hun var indlagt et par dage på neonatal. 

Med min anden gik fødslen spontant igang i 36+6 (igangsættelse var planlagt til to dage senere), og jeg frygtede faktisk rigtig meget, at det ville betyde automatisk indlæggelse på neonatal frem til terminsdagen, fordi hun var for tidligt født, men fordi hendes vægt var over 2500g (2520 g) og hun ellers var sund og rask, så kom hun bare på barselsafsnittet med mig indtil jeg var klar til at blive udskrevet. 

Så jeg tænker som sagt, du skal tage en snak med jordemoderen. Hvis din baby er skønnet til en god vægt og der ellers ikke har været nogen komplikationer, så kan det altså godt være, de ikke hænger sig så meget i fødselsdato. Som du selv siger, er det jo måske kun et spørgsmål om timer, der adskiller. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

HeMakesMe

Jeg ville snakke med jordemoderen, når det nærmede sig. De er fleksible, men har også retningslinjer, som de skal overholde.

Jeg skulle selv føde hjemme og min baby ville bare ikke ud - jeg fik også lov til at forsøge at føde hjemme, selvom jeg var gået mere end 2 uger over termin og havde sagt nej til igangsættelse.

På 15. dag over termin efter 2 døgns veer, ville jordemoderen dog ikke være med mere og sendte mig afsted på sygehuset, hvor det blev AKS (pga. manglende fremgang).

Jeg stoler meget på de hjemmefødselsjordemødre - og de konsulterer jo med sygehuset løbende, så det er helt sikkert. Det kan da gå galt, men det kan det også sygehuset.

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonym

Umiddelbart ville jeg vende den lidt væk fra "min fødsel" og "jeg vil gerne have" og så tænke, at anbefalingerne er til for at gå med livrem og seler ift. både mor og barns sikkerhed - og at jeg ville have det meget svært med, at mit barn led overlast, fordi jeg havde insiteret på at føde på en bestemt måde, mod anbefalingerne?

Men derudover - så ejer systemet jo ikke din krop - du er jo ikke tvunget til at følge anbefalingerne og må sådan set vælge tilbud om læge/jordemoder/hospital fra som du ønsker.

God fødsel 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

det siges jo at man først må føde hjemme fra 37+0 da barnet dér ikke længere betegnes som for tidligt født. Men hvad nu hvis man fx går i fødsel 36+? Jeg har tre super gode fødsler bag mig. Alle er født på sygehuset, den sidste skulle dog være kommet til verden hjemme men måtte overflyttes (ikke pga noget akut) 

den sidste kom i øvrigt 37+0 de andre kom 39+

jeg ønsker virkelig at få min hjemmefødsel med mine børn omkring mig, men jeg frygter lidt at hvis jeg går i fødsel, lad os sige 36+6 at så får jeg ikke min hjemmefødsel.

ville i gå imod anbefalingerne så frem alt er okay ? 

Ville ALTID gå efter anbefalingerne. Jeg var ved at dø til min fødsel, så ville dog aldrig selv turde hjemmefødsel, men ville absolut ikke gå imod anbefalinger der er på området. 

Jeg forstår mig virkelig ikke på, at nogen ønsker fødsel foran deres børn. Ville aldrig udsætte dem for det. Man ved da virkelig ikke hvordan de tager det som børn og hvad det får af konsekvenser for deres eget ønske om fødsel. Hvad nu hvis fødslen går dårligt? Så har de kun den oplevelse af det?  Spørg ikke for at dømme. Spørg fordi jeg ikke forstår det og gerne vil høre hvad tankerne bag er. 

Anmeld Citér

31. december 2022

2 gang behandling

Anonym skriver:

det siges jo at man først må føde hjemme fra 37+0 da barnet dér ikke længere betegnes som for tidligt født. Men hvad nu hvis man fx går i fødsel 36+? Jeg har tre super gode fødsler bag mig. Alle er født på sygehuset, den sidste skulle dog være kommet til verden hjemme men måtte overflyttes (ikke pga noget akut) 

den sidste kom i øvrigt 37+0 de andre kom 39+

jeg ønsker virkelig at få min hjemmefødsel med mine børn omkring mig, men jeg frygter lidt at hvis jeg går i fødsel, lad os sige 36+6 at så får jeg ikke min hjemmefødsel.

ville i gå imod anbefalingerne så frem alt er okay ? 

Ja det vil jeg hvis det er hvad du ønsker og alt er ok.

Anmeld Citér

31. december 2022

Soonmom

Ville aldrig gå imod anbefalingerne og ville aldrig føde hjemme, synes det er for riski.

Jeg havde også tre forholdsvis ukomplicerede fødsler bag mig (var dog ikke kandidat til hjemmefødsel, heldigvis).

Nr 4 endte i akut kejsersnit og han havde i hvert fald været død hvis jeg havde født hjemme.

Jeg siger bare at man aldrig ved hvordan en fødsel ender og derfor ville jeg aldrig gå stik imod anbefalingerne, men altid lytte til lægerne og de kan selvfølgelig ikke forudsige alt, men på et sygehus er du tæt på hjælp, det er du ikke i hjemmet

Anmeld Citér

31. december 2022

Hanspige

Tråden er fra 2018.

Jeg går ud fra ts har født

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.