Jeg synes, du skal tage en snak med din jordemoder. Måske er de slet ikke så firkantede.
Jeg har været indlagt op til begge mine fødsler grundet svangerskabsforgiftning, så der har ikke været nogen diskussionsmuligheder for mig.
Min første er født i 37+5, men da hendes fødselsvægt var under 2500 g (2485 g) og hun havde en anelse fostervand i luftvejene, så blev hun set som for tidligt født selvom hun kom til tiden, og hun var indlagt et par dage på neonatal.
Med min anden gik fødslen spontant igang i 36+6 (igangsættelse var planlagt til to dage senere), og jeg frygtede faktisk rigtig meget, at det ville betyde automatisk indlæggelse på neonatal frem til terminsdagen, fordi hun var for tidligt født, men fordi hendes vægt var over 2500g (2520 g) og hun ellers var sund og rask, så kom hun bare på barselsafsnittet med mig indtil jeg var klar til at blive udskrevet.
Så jeg tænker som sagt, du skal tage en snak med jordemoderen. Hvis din baby er skønnet til en god vægt og der ellers ikke har været nogen komplikationer, så kan det altså godt være, de ikke hænger sig så meget i fødselsdato. Som du selv siger, er det jo måske kun et spørgsmål om timer, der adskiller.
Anmeld
Citér