At gå imod anbefalingerne - hvis nu....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja jeg ville godt turde føde hjemme før 37+0.

Ved min sidste havde jeg ingen livmoderhals i uge 35,og min JM sagde jeg bare ringede,hvis jeg gik i fødsel,så skulle de nok komme,så længe jeg var indforstået med,at de nok ville anbefale,lige at vende til et tjek på syghuset bagefter.

Hvilket sygehus høre du til? Du behøver selvf ikke svare men det kunne være rart hvis du høre til det samme som mig. ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

AlwaysAno

Nej det ville jeg ikke. Min yngste er født 37+1 og havde ikke kræfter til at trække vejret ordentligt selv og røg direkte i c-pap hvilket ikke er unormalt i uge 37 ifølge den børnelæge vi talte med. Det havde været ret ubehageligt hvis vi havde været derhjemme.

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Nej det ville jeg ikke. Min yngste er født 37+1 og havde ikke kræfter til at trække vejret ordentligt selv og røg direkte i c-pap hvilket ikke er unormalt i uge 37 ifølge den børnelæge vi talte med. Det havde været ret ubehageligt hvis vi havde været derhjemme.

Hvis det ikke er unormalt i uge 37 så giver det da ingen mening at man må føde hjemme fra uge 37? Eller?

Anmeld Citér

5. juni 2018

AlwaysAno

Anonym skriver:

Hvis det ikke er unormalt i uge 37 så giver det da ingen mening at man må føde hjemme fra uge 37? Eller?

Det skal jeg ikke kunne svare på. Vi blev informeret om risikoen allerede inden de satte mig igang, så jeg tænker det er noget de ser ret ofte. Min anden er født 38+2 og den uge gør en verden til forskel. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Bentemor

Profilbillede for Bentemor

Min ene dreng er født, dog på sygehus uge 37 +0 kl 00.31. Der sagde jordemoderen derinde at var han født 35 min før skulle han have været omkring lægerne på neotal og først udskrevet når senere, da han blev officielt blev beregnet som for tidligt født. Men han var helt perfekt og suttede med det samme kunne vi bare tage hjem et par timer senere. Regler er regler sagde de derinde.

Men jeg ville da snakke med hjemmeordningen og høre deres holdning til det. 

Held og lykke med den kommende fødsel 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym

J-star skriver:

Nej der er vel en grund til at der er de anbefalinger.

Undskyld der kommer en sidebemærkning. Men følger du ALLE anbefalinger? 

Alt hvad sundshedstyrelsen fx anbefaler osv.? 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Undskyld der kommer en sidebemærkning. Men følger du ALLE anbefalinger? 

Alt hvad sundshedstyrelsen fx anbefaler osv.? 

Det skriver j-Star da ingen steder at hun gør. Men i nogle situationer kan det måske være ret akut for det kommende barn, hvis en mor vil føde hjemme før at “de fleste” sygehuset, anbefaler det, tænker også at i den situation havde jeg også valgt en fødsel på sygehuset frem for en hjemmefødsel. I nogle situationer kan det bare være vigtigere at følge anbefalingerne frem for andre, da det noget hurtigere kan dreje sig om liv eller død. Men i sidste ende står det da ts helt frit for, at vælge hvad hun har lyst til og tør.

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvilket sygehus høre du til? Du behøver selvf ikke svare men det kunne være rart hvis du høre til det samme som mig. ����

Det var region Sjællands hjemmefødselsordning

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var region Sjællands hjemmefødselsordning

Øv, jeg bor i jylland. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym

Hck skriver:

Det skriver j-Star da ingen steder at hun gør. Men i nogle situationer kan det måske være ret akut for det kommende barn, hvis en mor vil føde hjemme før at “de fleste” sygehuset, anbefaler det, tænker også at i den situation havde jeg også valgt en fødsel på sygehuset frem for en hjemmefødsel. I nogle situationer kan det bare være vigtigere at følge anbefalingerne frem for andre, da det noget hurtigere kan dreje sig om liv eller død. Men i sidste ende står det da ts helt frit for, at vælge hvad hun har lyst til og tør.

Jeg vil give dig ret i, at det i nogle tilfælde vil være der bedste at følge anbefalingerne. Men nogle gange er der lavet anbefalinger baseret på for få tilfælde. 

Nogle anbefalinger er nogle gange baseret på en enkel eller få hændelser, som gør at det bliver til en anbefaling. Dette kan i nogle tilfælde være modsigende, da der ind i mellem skal tages individuelle vurderinger, som fx i dette tilfælde(efter min mening). 

Derfor synes jeg ikke at man kan skrive at der er en grund til at anbefalingerne er der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.