Anonym skriver:
Jeg siger tak for alle Jeres svar, det er en anderledes måde at se tingene på. Jeg kan godt se jeg skal bakke ud, og det vil jeg klart gøre.
De uoverensstemmelser der var(jeg var ansat i et vikariat, har arbejdet der i 3 år)var at der ikke skulle ansættes en fast på min stue, derfor valgte jeg at ende min tid der.(fandt så senere ud af at der kort tid efter jeg stoppede blev der ansat en
)
jeg må dog lige sige at jeg véd, at forældrene ikke kan lide hende. Flere har skrevet klager over hende(og ændrede ting på stuen)også til mig efter jeg stoppede, fordi ledelsen/personale ikke gjorde noget. Det gjorde mig ærgerlig og irriteret, at det skulle gå igennem mig, så har været ude og holde møde med lederen om det.(deraf også én af mine besøg, samt 2 hvor jeg skulle hente udtalelse - så har altså ikke overrendt stedet frivilligt)
jeg vil ikke sige forældrene siger, at de vil have mig tilbage, for at være høflige. Da jeg meldte ud at jeg stoppede, og hvorfor, blev der lavet en KÆMPE klagesag ud af det, fra forældrenes side og de holdte flere møder med lederen. Derudover begyndte samtlige forældre at græde på min sidste dag, samt de kom med fantastiske gaver - så noget må jeg da have gjort rigtigt;-)
Jeg har selv oplevet at stoppe på en skole, hvor jeg havde været lærer i 11 år, da der for 3. år i træk skulle tvangsforflyttes personale. Forældrene klagede løs, og særligt pigerne i den 8. klasse, jeg var klasselærer for, troede, de skulle græde i hver eneste time, jeg havde dem - fra januar til juli! Kollegerne var rasende på ledelsen, nogle af eleverne ville demonstrere, og det var på ingen måde fedt for mig, selv om det var meget venligt ment. Jeg skulle jo, uanset hvad, videre, og jeg bad hurtigt både elever og forældre om at undlade flere klager, da realiteterne nu engang var, som de var. Jeg endte med at søge væk allerede fra marts, da jeg bare havde brug for at komme videre.
Jeg savnede min gamle skole og eleverne helt vildt, og en enkelt gang, da jeg skulle hente noget på skolen, besøgte jeg “min” 8. klasse efter aftale med deres nye klasselærer. Herefter holdt jeg mig væk for at give ham en ærlig chance for at “komme til”. Han var meget anderledes, meget ældre, måske lidt gammeldags, end jeg - og helt ærligt: Jeg fik en meget ophøjet stjernestatus og blev en slags symbol på uretfærdighed i det øjeblik, min forflyttelse blev kendt. Dermed blev min “afløser” også pr. definition “forkert”, fordi han ikke var mig. Jeg ved, at jeg var dygtig og afholdt, men jeg kunne og kan altså ikke gå på vandet, og det var unfair over for den “nye” at puste til ilden ved at vise mig i klassen.
Både elever og forældre kom videre - de blev efterhånden glade for deres nye klasselærer, præcis som det skal være, og de gange, jeg blev kontaktet af elever, der jamrede over ham, tog jeg hans parti ved at fortælle, at jeg var sikker på, han var knaldhamrende dygtig og smadderflink. Det ville have været meget upassende, hvis jeg havde blandet mig og henvendt mig til ledelsen - næsten lidt sølle, synes jeg.
Ingen af os er uundværlige, og det er svært at træde i andres sted, når de har været populære - derfor skal kontakten kappes, så alle får chancen for at omstille sig. Det, du har gjort, svarer jo til, at jeg var gået ind i 8.a og havde givet støtteundervisning til en håndfuld af mine “fans”, mens deres nye lærer underviste. Og egentlig forstår jeg slet ikke, at ledelsen har afholdt møde med dig - eller at du har videregivet klager fra forældre til dem.