Hvordan lære at passe på sine ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

De oplever hende tit meget uopmærksom og dette arbejder de på. Der er flere problemstillinger Jeg ikke lige vil ind på her. Men der er flere udfordringer. 

Jeg synes bare snaet ikke Vi kan få de lærer til at være obs på flere ting omkring hende end de er i forvejen da hun fylder en del i skoledagen i forvejen. 

Vi har prøvet at tjekke op om aftenen men alligevel er tingene ikke med hjem dagen efter igen. 

Uden at man skal kaste rundt med diagnoser, kunne I jo overveje om hun generelt har det svært med opmærksomhed og koncentration? Er hun motorisk aktiv? Kunne hun have glæde af ADHD-pædagogik?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2018

Cvbn

Mine børn er også elendige til at huske ting. Den ældste fik bare fyldt op, når hun manglede og er blevet rigtig god til det, nu hvor hun er 11. Den mellemste havde det lidt ligesom din, med at hun ikke rigtig gad og havde tusind andre ting i hovedet. Hun løste det faktisk selv ved at lave en blyantsholder af en mælkekarton, noget papir og maling og så satte hun den på sit bord. Her er det nemt for hende lige at smide tingene i og så har hun faktisk styr på det selv.... Penalhus bruger hun slet ikke

Anmeld Citér

18. maj 2018

Vaya

Anonym skriver:

De oplever hende tit meget uopmærksom og dette arbejder de på. Der er flere problemstillinger Jeg ikke lige vil ind på her. Men der er flere udfordringer. 

Jeg synes bare snaet ikke Vi kan få de lærer til at være obs på flere ting omkring hende end de er i forvejen da hun fylder en del i skoledagen i forvejen. 

Vi har prøvet at tjekke op om aftenen men alligevel er tingene ikke med hjem dagen efter igen. 

Hvis der er flere udfordringer, skal I måske vælge jeres kampe, og så lade de blyanter fare? (I kan jo stadig godt gøre noget andet i forhold til blyantspidseren)

Kommer til at tænke på om i mærker med navn?? Det vil jo gøre det nemmere for andre også at returnere tingene rette sted.

Anmeld Citér

18. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men så kan det jo også lyde som om, at der måske er nogle andre generelle problem stillinger som kan have indvirkning på hendes "glemsomhed". Tit hænger tingene jo sammen på den ene eller anden måde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.