Anonym skriver:
Snakken om at passe på sine ting bliver taget hver gang. Vi kan sige om morgenen husk nu den og den ting men alligevel er det ikke med hjem. Vi kan jo ikke blive ved at købe nyt hele tiden. Så jeg aner ikke hvordan man skal lære hende det. Hun vil så gerne have smarte ting med i skole af de forskellige ting der bliver brugt men det bliver lagt et sted og ikke taget med retur igen når hun er færdig med at bruge det. Det er så frustrerende. Hun skal snart til at tage bussen og Vi ville gerne hun havde en telefon med så hun kunne ringe hvis der blev noget men Vi tør ikke at give hende en med fordi Vi frygter den forsvinder ret hurtigt. Da hun fik af vide hun kunne få en helt gammel Nokia med i skole som de andre Ville synes var helt tosset. Men det er nærmest den eneste måde Vi sikre den bliver i tasken.
Jeg tænker at jeres situation ikke er unik, børn glemmer ting, og nogle bliver ved med at glemme ting hele livet.
Vi har en skuffe fyldt med blyanter, farver, viskelæder osv. netop fordi det glemmes i skolen - hvilket iøvrigt ikke er noget jeg bliver sur over, jeg fylder bare op. Det hele er købt billigt. Det samme med drikke dunke.
Mht telefon, selvfølgelig skal hun ikke have det nyeste, men en gammel telefon.
Smider hun ting væk som bamser og legetøj når hun tager det med i skolen, så er det vel bare at sige at de næste 14 dage må hun ikke tage noget med i skole.
Anmeld
Citér