Hvordan lære at passe på sine ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hun har i forvejen ikke noget legetøj med i skolen da hun så bruger det i timerne og bliver forstyrret af de ting da hun ved de ligger i tasken og venter. 

Jeg ved bare ikke om hun lære noget at af vide der bare er en skuffe der hjemme med de ting Hun smider væk hele tiden. Så ved hun jo hun.bare får noget nyt dagen efter. 

Hvor meget er hele tiden ?. Er det hver dag hun kommer hjem og mangler noget, eller er i gennemsnit 1 gang om ugen, 1 gang hver 14 dag ?. Jeg spørg bare fordi at folks holdning er forskellige i forhold til hvornår hele tiden er 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvor meget er hele tiden ?. Er det hver dag hun kommer hjem og mangler noget, eller er i gennemsnit 1 gang om ugen, 1 gang hver 14 dag ?. Jeg spørg bare fordi at folks holdning er forskellige i forhold til hvornår hele tiden er 

Det er lidt forskelligt. Det er vel en gang om ugen/ hver 14 dag der mangler et eller andet. Det kan også være hendes ugeopgave i matematik hun ved skal.med hjem.hver onsdag. Den er ikke altid med hjem. Og hun har andres ting med hjem.i stedet for sine egne ting. Fordi hun smider dem væk så låner hun lige af en anden eller skolen og glemmer at aflevere det tilbage efter timen er slut. I dag havde hun en blyant med hjem fra skolen fordi hendes egne 3 ikke var ophidsede fordi hun ikke gad spidse dem. Det var hendes egne ord. At hun ikke gad. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Abracadabra

Jeg synes faktisk, at du lyder som en forælder med for høje forventninger. Var det også dig, der forventede selvstændig tandbørstning?

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes faktisk, at du lyder som en forælder med for høje forventninger. Var det også dig, der forventede selvstændig tandbørstning?

Nej det var det ikke. Jeg forventer ikke at der aldrig bliver noget væk. Jeg synes bare det er tit der forsvinder ting. Hendes egen forklaring er at hun bare ikke altid gider lægge det i penalhuset igen. For selvfølgelig kan noget blive væk i den alder. Men hun får af vide hver dag næsten at blyanter, viskelæder, bmyantspidser, og farver skal ligges i.penalhuset når hun har brugt det. Det ligger der i fra om morgenen men ikke om eftermiddagen. Så ligger det i tasken eller bliver glemt et sted. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hun har i forvejen ikke noget legetøj med i skolen da hun så bruger det i timerne og bliver forstyrret af de ting da hun ved de ligger i tasken og venter. 

Jeg ved bare ikke om hun lære noget at af vide der bare er en skuffe der hjemme med de ting Hun smider væk hele tiden. Så ved hun jo hun.bare får noget nyt dagen efter. 

Måske handler det i virkeligheden ikke om at hun skal lære, måske handler det mere om at I skal accepterer at børn mister deres blyanter, farver ect.? 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Måske handler det i virkeligheden ikke om at hun skal lære, måske handler det mere om at I skal accepterer at børn mister deres blyanter, farver ect.? 

Jeg er helt med på at ting kan forsvinde. Men det er bare tit der forsvinder noget. Enten den ene eller den anden ting. Jeg forventer ikke at der aldrig må glemmes noget, for det kan. I voksne også gøre. Jeg efterspørger hvordan man lære hende at huske sine ting så hun og så i fremtiden lære at huske de ting Hun skal og får af vide. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er helt med på at ting kan forsvinde. Men det er bare tit der forsvinder noget. Enten den ene eller den anden ting. Jeg forventer ikke at der aldrig må glemmes noget, for det kan. I voksne også gøre. Jeg efterspørger hvordan man lære hende at huske sine ting så hun og så i fremtiden lære at huske de ting Hun skal og får af vide. 

1 gang om ugen eller hver 14. dag er i min optik sket ikke tit.

Jeg tænker du er nødt til at skrue dine forventninger til dit barn ned - og herregud det er penalhus ting, de kan købes meget billigt, så du kan sagtens fylde og genopfylde for nærmest ingen penge.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er lidt forskelligt. Det er vel en gang om ugen/ hver 14 dag der mangler et eller andet. Det kan også være hendes ugeopgave i matematik hun ved skal.med hjem.hver onsdag. Den er ikke altid med hjem. Og hun har andres ting med hjem.i stedet for sine egne ting. Fordi hun smider dem væk så låner hun lige af en anden eller skolen og glemmer at aflevere det tilbage efter timen er slut. I dag havde hun en blyant med hjem fra skolen fordi hendes egne 3 ikke var ophidsede fordi hun ikke gad spidse dem. Det var hendes egne ord. At hun ikke gad. 

Ærligt , hvis det ikke sker mere en ca en gang om ugen/ hver fjortne dag, tænker jeg at du har lidt høje forventninger til det at passe på en blyant. Igen selvfølgelig må hun gerne prøve at huske sine ting og udvise noget ansvarlighed, men hun virker som flertallet af alle børn på det punkt og altså ikke specielt uansvarlig og glemsom.

Anmeld Citér

16. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

1gang om ugen/14dage er tit? 

Jeg troede det var hver dag, som det lød som i dit første indlæg. Jeg synes ikke uge/14dage er tit, og det er blyanter, viskelæderne.. Ikke det dyreste, gå i Tiger/søsteren greene og køb det. 

Hun er 9år gammel, og tingene kan gå for hurtigt. Prøv at sæt forventningerne ned, om at huske hele tiden. Angående opgaver der skal med, snak med lærerne om at de spørg om den er i tasken, eller ser hun ligger den i, for det er vigtigere end en blyant. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Snakken om at passe på sine ting bliver taget hver gang. Vi kan sige om morgenen husk nu den og den ting men alligevel er det ikke med hjem. Vi kan jo ikke blive ved at købe nyt hele tiden. Så jeg aner ikke hvordan man skal lære hende det. Hun vil så gerne have smarte ting med i skole af de forskellige ting der bliver brugt men det bliver lagt et sted og ikke taget med retur igen når hun er færdig med at bruge det. Det er så frustrerende. Hun skal snart til at tage bussen og Vi ville gerne hun havde en telefon med så hun kunne ringe hvis der blev noget men Vi tør ikke at give hende en med fordi Vi frygter den forsvinder ret hurtigt. Da hun fik af vide hun kunne få en helt gammel Nokia med i skole som de andre Ville synes var helt tosset. Men det er nærmest den eneste måde Vi sikre den bliver i tasken. 

Lægger mærke til 2 ting. 

1. Hun vil have de smarte ting med (tænker der er tale om speciale f.eks blyanter med motiver osv?) 

2. Hun gider ikke lægge det i pennalhuset. 

Havde det været min datter. Så havde det været

1. Standard blyanter, de kedelige gule til 10 for en 5’er i Tiger. vil hun have de smarte. Så må hun selv købe dem for evt lommepenge.  

2. Hun gider ikke lægge i pennalhus. Så gider jeg heller ikke sponsorerer hendes smarte ting til skolen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.