Tanker fra en lærer:
Skolen skal ikke bestemme type af blyantspidser, men kan jo lyde til denne klasse specifikt har et problem med at spidse blyanter som tidsudtræk/hygge (ja børn er kreative). Sørg for at de er spidset hjemmefra, så kan det ikke give problemer og så synes jeg da, at du skal snakke med læreren. Kan hun i en periode have alm blyantspidser, og hvordan oplever de hun er med tingene?
Det er problematisk og dødirriterende hvis den samme elev altid mangler blyanter. De andre bliver trætte at låne ud osv, så synes bestemt der skal fyldes op på de nødvendige skoleting. Men ja om det er Elsa eller en gul blyant er vi ret ligeglade med 
Hvis jeg var dig, ville jeg øve at tjekke tasken igennem hver aften, for at øge hendes opmærksomhed på det, købe kedelige ting, og så spørge læreren om de oplever et problem. Du kan ikke forvente at de dagligt hjælper din datter med at holde styr på tingene, men måske de er med på i 2-3 uger at være lidt ekstra obs på hende, hvis de også synes, hun tit mangler ting.
Jeg lægger selv mest mærke til det, hvis det er hver dag/hver anden dag en elev mangler noget, men forstår godt, at du ikke gider købe en dyr blyantspidser/lineal osv hver anden uge. Det er jo heller ikke dumt at børn får lidt ansvarsfølelse. Især hvis det også går ud over afleveringer 
Anmeld
Citér