Børnebidrag fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Det er moren jeg kender, bare lige for at undgår "forvirring" omkring det punkt

Jeg mener at moren i dette tilfælde, må stå med alle udgifter i forhold til barnet, udover self alm børnepenge hver 3 mdr.

Hun må arbejde de extra timer, men har i stedet valgt kun at arbejde deltid, for at ku være sammen med barnet. Barnet er i dag 21 år gammel og helt fantastisk, men det valg moren tog om at få barnet, dengang, har sat så dybe spor, og har været virklig hårdt at vokse op i.

Moren har så sener mødt en ny mand, og fået 2 børn mere, her tænker jeg at det ku være oplagt at han havde adopteret barnet, selvom det jo på ingen måde er hans ansvar, men når man vælger at starte en familie, så ku det ha været en god måde at starte på. At moren så har haft "ejerfornemmelse" over det første barn, så det ik ku lade sig gøre, er en helt anden sag. 

Håber det gir mening. Syntes det er indviklet at forklare, på skrift, uden at udlevere for meget om den pågældende familie. Vh Stine 

Mener du virkelig, det er barnets tarv, at den enlige forælder må arbejde ekstra for at bøde for sit valg?

Pengene er ikke en præmie til mor, men et bidrag til BARNETs forsørgelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor og meget mere skriver:

Mener du virkelig, det er barnets tarv, at den enlige forælder må arbejde ekstra for at bøde for sit valg?

Pengene er ikke en præmie til mor, men et bidrag til BARNETs forsørgelse. 

Jeg mener at når man bevist vælger, at synde og bedrage sig, til at få er barn, som man ved, man kommer til at få helt alene, så forpligter man sig også til at forsørge det barn. 

Så i stedet for at vælge kun at arbejde 30 timer, så man tage arbejde feks 37 timer. 

Nu kender jeg flere der har valgt/vælger at få doner børn, og der er der jo heller ik en far, der betaler, indtil barnet blir 18 år. Der står man som mor, altså også med hele ansvaret, og det mener jeg faktisk ka sidestilles med det valg, moren i mit eksempel, ka sammenlignes med. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

StineW79 skriver:

Jeg mener at når man bevist vælger, at synde og bedrage sig, til at få er barn, som man ved, man kommer til at få helt alene, så forpligter man sig også til at forsørge det barn. 

Så i stedet for at vælge kun at arbejde 30 timer, så man tage arbejde feks 37 timer. 

Nu kender jeg flere der har valgt/vælger at få doner børn, og der er der jo heller ik en far, der betaler, indtil barnet blir 18 år. Der står man som mor, altså også med hele ansvaret, og det mener jeg faktisk ka sidestilles med det valg, moren i mit eksempel, ka sammenlignes med. Vh Stine 

Jeg er nu ret sikker på at selvvalgte enlige mødre, altså kvinder med donorbørn sidestilles med andre enlige forsøgere når det kommer til særlige tilskud.

Anmeld Citér

17. maj 2018

StineW79

Dorthe1986 skriver:

Jeg er nu ret sikker på at selvvalgte enlige mødre, altså kvinder med donorbørn sidestilles med andre enlige forsøgere når det kommer til særlige tilskud.

Jeg mener self ik, at man ik ska ha de forskellige tilskud, som man har ret til. Jeg mener at i det eksempel jeg er kommet med, der burde det ik være faren's pligt at betale, for et barn, han aldrig har ønsket, og hvor moren har snydt og bedraget ham, på den måde, hun har gjort. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

StineW79 skriver:

Jeg mener self ik, at man ik ska ha de forskellige tilskud, som man har ret til. Jeg mener at i det eksempel jeg er kommet med, der burde det ik være faren's pligt at betale, for et barn, han aldrig har ønsket, og hvor moren har snydt og bedraget ham, på den måde, hun har gjort. Vh Stine 

Men udover de forskellige tilskud en selvvalgt enlig mor kan få er der også tilskud ved ukendt far, hvilket nogenlunde svarer til hvad en far ville skulle betale i bidrag. Det er bare fordi du skriver , at de kvinder må klare sig selv. 

Men hvordan vil du mene man skal kunne afgøre om en kvinde har snydt sig til en graviditet?  

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mor og meget mere

StineW79 skriver:

Og så spørger jeg igen: Hvordan vil du løfte bevisbyrden? 

Anmeld Citér

17. maj 2018

StineW79

Mor og meget mere skriver:

Og så spørger jeg igen: Hvordan vil du løfte bevisbyrden? 

Som sagt i det eksempel, jeg gir og som jeg tager udgangspunkt i, der er det skam noget hun har gået og fortalt Gud og hver mand, så det ville aldrig blive et problem, at bevise.

Jeg ka sagtens både se og forstå at det, for andre ka være anderledes! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2018

StineW79

Dorthe1986 skriver:

Men udover de forskellige tilskud en selvvalgt enlig mor kan få er der også tilskud ved ukendt far, hvilket nogenlunde svarer til hvad en far ville skulle betale i bidrag. Det er bare fordi du skriver , at de kvinder må klare sig selv. 

Men hvordan vil du mene man skal kunne afgøre om en kvinde har snydt sig til en graviditet?  

Som sagt, så har jeg taget udgangspunkt i den her, i det eksempel jeg gir, hvor hun selv har fortalt det til alle, at det er sådan hendes barn er blevet til. Og i det eksempel, er der jo ingen tvivl!

Jeg mener at når man som hende i mit eksempel vælger, at snyde og bedrage, på den måde, så ska "faren på ingen måder betale. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mor og meget mere

StineW79 skriver:

Som sagt i det eksempel, jeg gir og som jeg tager udgangspunkt i, der er det skam noget hun har gået og fortalt Gud og hver mand, så det ville aldrig blive et problem, at bevise.

Jeg ka sagtens både se og forstå at det, for andre ka være anderledes! Vh Stine 

Og du tror, hun også ville gøre det, hvis hun vidste, det kunne koste hende bidraget fra faren? Det lyder usandsynligt. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

StineW79 skriver:

Som sagt, så har jeg taget udgangspunkt i den her, i det eksempel jeg gir, hvor hun selv har fortalt det til alle, at det er sådan hendes barn er blevet til. Og i det eksempel, er der jo ingen tvivl!

Jeg mener at når man som hende i mit eksempel vælger, at snyde og bedrage, på den måde, så ska "faren på ingen måder betale. Vh Stine 

Jeg tror de fleste er enige i at det den pågældende kvinde har gjort er svinsk og tror de fleste fatter sympati for manden. Men så igen, han er den biologiske far uanset, hvordan man vender og drejer det. Og hvordan ville det ellers ende, hvis vi sagde fint, hvis manden ikke ønsker at være far kan han fraskrive sig. Det ville jo koste enorme summer penge og det ville jo være skatteyderne, der ville skulle dække ind for alle de fædre. Præcis som det er nu, hvor de fædre der ikke betaler, selvom de er pålagt det, ja der går Udbetaling Danmark ind og lægger ud, så moderen/barnet får pengene. Eller i alle de sager med ukendt far af forskellig grund, der er også tilskud, svarende til størrelsen på børnebidraget. Det ville jo eksplodere, hvis man så også åbnede op for at fædre ikke ville kendes ved/have noget med deres børn, at gøre. For hvis vi giver tilskud til alle typer enlige forsørgere, gælder det vel også kvinden, der anklages for at snyde?

Noget andet er, hvordan ville du kunne afgøre om manden har ret: kvinden har snydt sig til at blive gravid eller kvinden har ret: han ville gerne, men trækker nu i land? 

Hvem kan dømme den slags sager?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.