StineW79 skriver:
Som sagt, så har jeg taget udgangspunkt i den her, i det eksempel jeg gir, hvor hun selv har fortalt det til alle, at det er sådan hendes barn er blevet til. Og i det eksempel, er der jo ingen tvivl!
Jeg mener at når man som hende i mit eksempel vælger, at snyde og bedrage, på den måde, så ska "faren på ingen måder betale. Vh Stine
Jeg tror de fleste er enige i at det den pågældende kvinde har gjort er svinsk og tror de fleste fatter sympati for manden. Men så igen, han er den biologiske far uanset, hvordan man vender og drejer det. Og hvordan ville det ellers ende, hvis vi sagde fint, hvis manden ikke ønsker at være far kan han fraskrive sig. Det ville jo koste enorme summer penge og det ville jo være skatteyderne, der ville skulle dække ind for alle de fædre. Præcis som det er nu, hvor de fædre der ikke betaler, selvom de er pålagt det, ja der går Udbetaling Danmark ind og lægger ud, så moderen/barnet får pengene. Eller i alle de sager med ukendt far af forskellig grund, der er også tilskud, svarende til størrelsen på børnebidraget. Det ville jo eksplodere, hvis man så også åbnede op for at fædre ikke ville kendes ved/have noget med deres børn, at gøre. For hvis vi giver tilskud til alle typer enlige forsørgere, gælder det vel også kvinden, der anklages for at snyde?
Noget andet er, hvordan ville du kunne afgøre om manden har ret: kvinden har snydt sig til at blive gravid eller kvinden har ret: han ville gerne, men trækker nu i land?
Hvem kan dømme den slags sager?
Anmeld
Citér