anjo01 skriver:
Det er forkasteligt! Der er desværre nogen kvinder der laver det stunt. Omvendt er der også nogen mænd der påstår, at kvinden snød dem med løgne og bedrag. Min pointe er, at der er hans, hendes og den sande version af historien.
Men jeg er oprigtigt nysgerrig. Hvem mener du så skal betale?
Jeg er med på at det i ekstreme tilfælde er uretfærdigt, at manden skaæ betale til et uønsket barn i 18 år. Men hvis muligheden for juridisk abort er der, ville jeg frygte, at mange mænd ville misbruge det (fx ved one Night stands, prævention der glipper mv). I din kammerats tilfælde ville det eneste rigtige være, hvis moderen frasagde sig retten til børnebidrag.
Hvis man siger at manden ikke skaæ betale, og at samfundet ikke skal bøde for mor og fars dumheder, så er der reelt set kun mor tilbage? Hvad så, hvis der hed ad vejen sker noget der gør, at hun ikke længere har råd til at forsørge sit barn alene?
Det er moren jeg kender, bare lige for at undgår "forvirring" omkring det punkt
Jeg mener at moren i dette tilfælde, må stå med alle udgifter i forhold til barnet, udover self alm børnepenge hver 3 mdr.
Hun må arbejde de extra timer, men har i stedet valgt kun at arbejde deltid, for at ku være sammen med barnet. Barnet er i dag 21 år gammel og helt fantastisk, men det valg moren tog om at få barnet, dengang, har sat så dybe spor, og har været virklig hårdt at vokse op i.
Moren har så sener mødt en ny mand, og fået 2 børn mere, her tænker jeg at det ku være oplagt at han havde adopteret barnet, selvom det jo på ingen måde er hans ansvar, men når man vælger at starte en familie, så ku det ha været en god måde at starte på. At moren så har haft "ejerfornemmelse" over det første barn, så det ik ku lade sig gøre, er en helt anden sag.
Håber det gir mening. Syntes det er indviklet at forklare, på skrift, uden at udlevere for meget om den pågældende familie. Vh Stine