Jeg har en uddannelse, men jeg har aldrig nået at bruge den til noget...
så det med en uddannelse er en nødvendighed er noget vrøvl...
Jeg er i gang med at uddanne mig til slagter, er lige nu sygemeldt og dermed bliver min uddannelse forlænget ekstra udover barsel..
vi har ingen opsparing og kommer heller ikke til at have det da min kæreste er på KH så vi må sammenlagt have værdier for 20.000 kr. når vi bor sammen...
Vores søn på 6 har altid haft masser af: tøj, mad, spillekonsoller(sin egen tablet, PC, Xbox360, Wii, Fjernsyn på værelset, DVdafspiller sat til), fjernstyrede biler, Lego i alle afskygninger(fra Duplo til Technich), Briobane der kan nå hele lejligheden rundt, Flexitrax bane der kan nå hele lejligheden rundt, sit eget store værelse, masser af sjove og spændende oplevelser med os i køreafstand af max 1 time, autostol der passer i størrelsen uden at gå på kompromis med sikkerheden, kunnet blive kørt rundt til alt...
og vores bil er ikke et gammelt skraget vrag, men en ny bil fra sidste år, købt ny hos autoriseret forhandler.. var endda inviteret til VIP-lanceringen af den hos forhandleren da vores gamle bil også var hos dem...
Vi har prioriteret at købe stort og billigt, lave mad til flere dage i fryseren fremfor nyt hver dag (også fordi det sparer tid og kræfter at lave en stor portion fremfor flere små), at bo til leje et billigt sted men med plads, at samle forsikringer og lignende for at spare nogle penge (men har stadig stort indbo og en stor forsikring til søn hvis han skulle blive syg eller komme til skade)...
altsammen ved at overveje hvad vi bruger pengene på...
der er lavet budget for et år ad gangen, hvor vi overfører samme beløb hver måned, fremfor at have måneder hvor vi ikke ville have nogle penge da de store regninger rammer der...
Så hver måned til trods for at jeg er elev og han på KH, så har vi gennemsnitligt ca. 7.000 kr efter regningerne er trukket.. og nej vi får ikke boligstøtte eller andet ekstra fra kommunen...
vi kommer aldrig til at have nogen særlig stor indtægt, og alligevel er jeg slet ikke i tvivl om at hverken vores store søn eller den nye der kommer til juli kommer til at føle at de mangler noget som helst...