Hvor stor er jeres opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sammenlagt har min kæreste og jeg vel lidt over 200.000 på opsparingen, hvor klart størstedelen er min opsparing. Vi er 23 og 24 år, og venter vores første barn om et par måneder. 

Jeg er glad for at have en god opsparing, men det mest af alt fordi jeg er på SU, og det giver lidt ekstra råderum i hverdagen med baby (jeg kommer til at være på SU til baby er 2,5 år. Kæresten arbejder, så jeg kan ikke få tillæg som forsørger). MEN vi regner egentlig ikke med at skulle tage en masse af opsparingen, så tænker den ikke som nødvendig. Vi havde helt sikkert også klaret os, hvis vi havde haft 10-20.000, omend vi så havde været nødt til at tænke mere over køb af barnevogn/autostol/o.lign., end vi har gjort 

Hvordan har du formået at spare så meget op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2018

Anonym

Vores er på 40.000kr. Vi har haft en på 100.000kr. Vores opsparing har intet med om vi har børn at gøre. Jeg har et behov for en opsparing i forhold til hvis en af os skulle blive fyret, så vi ikke kun er på dagpenge. Vi ville stadig have en opsparing selvom vi ikke havde de to børn vi har. Tværtimod ville vores opsparing nok være højere, da det jo koster ekstra at tage børnene med på ferie fx. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Min egen opsparing er på ca. 45.000

Min mands opsparing er på ca. 250.000

Vores fællesopsparing er på ca. 130.000

Min mand har en depotkonto på 600.000

Jeg er ufaglært, min mand er ingeniør og tjener en hel del mere end mig + jeg lige har betalt for et uddannelsesforløb. Derfor den store forskel :-)

Anmeld Citér

8. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hun mener, at der skal være råd til uforudsigelige udgifter, ferier mv.

Jeg har et job, men ingen uddannelse. Det synes hun også er helt hen i vejret.

Jeg kan forstå uforudsigelige regninger, men at det ikke er ansvarligt at få et barn bare fordi man har mindre end 50.000 sikke noget pjat.

ferie? Det må bare gøres billgere, i Danmark. 

Hun har bare nogle forventninger og det er så det, men lige frem at kalde andre uansvarlige fordi man ikke har mange penge, er ikke ok... Vi behøver ikke en formue for at leve godt. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan har du formået at spare så meget op?

Jeg arbejdede en del da jeg var 13-18 år, og har også haft deltidsarbejde ved siden af studierne + fuld tid hver sommer de seneste 4 år  Det bliver til en del over tid, for jeg har ikke haft noget stort forbrug. Derudover satte jeg som 18-årig omkring 32.000 kr i aktier, der på to år voksede sig til 50.000. I dag har jeg omkring 150.000 sparet op.

Har dog også været heldig at have fået nogle store pengegaver af min mor samt bedsteforældre de seneste år. Alt i alt har jeg vel fået 15.000 fra bedsteforældre i “arveforskud” og cirka det samme fra min mor.

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Intet   Og mine unger lever i bedste velgående med både mad på bordet, tag over hovedet og varmt vand i hanen den store går sågar på privatskole, det er så vores prioritet over en fed opsparing uforudsete udgifter klarer vi fint på trods. Så må man vælge noget fra i en periode for at få råd. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes ikke at man behøver at have en opsparing på 50.000 kr, mindre kan godt gøre det. Men jeg vil samtidig være ærlig at sige, at jeg synes nogle er økonomiske uansvarlige når de vælger at få flere børn samtidig med at man ikke har råd til / at have en opsparing som kan dække f.eks en ny vaskemaskine uden af man skal ud og låne penge. Jeg er nok lidt gammeldags på det punkt 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg arbejdede en del da jeg var 13-18 år, og har også haft deltidsarbejde ved siden af studierne + fuld tid hver sommer de seneste 4 år  Det bliver til en del over tid, for jeg har ikke haft noget stort forbrug. Derudover satte jeg som 18-årig omkring 32.000 kr i aktier, der på to år voksede sig til 50.000. I dag har jeg omkring 150.000 sparet op.

Har dog også været heldig at have fået nogle store pengegaver af min mor samt bedsteforældre de seneste år. Alt i alt har jeg vel fået 15.000 fra bedsteforældre i “arveforskud” og cirka det samme fra min mor.

Det lyder spændende med aktier.

Er det noget, du vil anbefale at gøre? Hvilken aktie bør man købe?

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min svigerinde mener, at det er uansvarligt at få børn, når man har en opsparing på mindre end 50.000 kr.

Hvad mener I? Hvor stor er jeres opsparing?

Min er på lige præcis 0,- 

jeg har ingen opsparing for det er der simpelthen ikke penge til at lave. 

Har 1 barn på 3 år

Anmeld Citér

8. maj 2018

AlwaysAno

Jeg har forskellige opsparinger til forskellige formål, men vil tro at der sammenlagt står cirka 30-40.000. 

Men det er ikke nogle der skal bruges...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.