Hvor stor er jeres opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.054 visninger
35 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2018

Anonym trådstarter

Min svigerinde mener, at det er uansvarligt at få børn, når man har en opsparing på mindre end 50.000 kr.

Hvad mener I? Hvor stor er jeres opsparing?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min svigerinde mener, at det er uansvarligt at få børn, når man har en opsparing på mindre end 50.000 kr.

For et år siden var den på 300.000. Nu er den på ca. 80.000. 

Vi har bygget hus, så der røg en del 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Vores opsparing er lige nu på omkring 25.000 kr. Tror aldrig vores har været større end 50 da vi altid finder noget at bruge penge på. Enten  på huset eller rejser ��

Men lige nu spare vi op til en større renovering så der skal de ikke bruges 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik min første fuldstændig uden opsparing, som enlig forsøger på en su (ikke planlagt). Hun fik da alligevel alt hvad hun havde behov for af udstyr, selvom intet var nyt. Kan virkelig ikke se det skulle være uansvarligt. Jeg brugte 4-5000 kr på alt udstyr og manglede intet.

Nu har jeg 25000 og planlægger nr 2. Kommer dog til at bruge en del af det til at lave nr 2, da det bliver med en donor. Igen ser jeg det ikke som uansvarligt, ungen lider ingen nød af at ligge i en brugt barnevogn, og skal jo nok blive forsøget i det daglige.

Synes egentlig det er en mærkelig påstand. Har du spurgt hvorfor de synes det? 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Den var 0 ved 2 af børnene,og under 10.000 ved de to andre.

Hvad er hends argument for de 50.000??

Anmeld Citér

8. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har forskellige opsparingen, som sammenlagt måske er på ca. 40.000 kr, men de fleste er lagt til side til bestemte formål.

Men underlig påstand dit familiemedlem kommer med.

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Vi havde sparet ca 25-30.000 op da vi ventede vores datter. 

Er gravid med nr 2 nu, men er alene og har ingen opsparing. 

Har gemt alle større ting (barnevogn, seng, puslebordet osv) så skal ikke ud og købe andet end autostol og tøj. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det var da en underlig kommentar. Altså, forstår selvfølgelig godt princippet og tankerne bag, men come on.. synes det er lidt unuanceret. Det kommer vel også an på ens livssituation; om man bor til leje eller ejer selv osv.

Jeg har (uheldigvis) arvet penge for nogle år siden, som godt nok er investeret, men de eksisterer selvfølgelig og kan hives ud i nødstilfælde. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym trådstarter

Den var 0 ved 2 af børnene,og under 10.000 ved de to andre.

Hvad er hends argument for de 50.000??

Hun mener, at der skal være råd til uforudsigelige udgifter, ferier mv.

Jeg har et job, men ingen uddannelse. Det synes hun også er helt hen i vejret.

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Sammenlagt har min kæreste og jeg vel lidt over 200.000 på opsparingen, hvor klart størstedelen er min opsparing. Vi er 23 og 24 år, og venter vores første barn om et par måneder. 

Jeg er glad for at have en god opsparing, men det mest af alt fordi jeg er på SU, og det giver lidt ekstra råderum i hverdagen med baby (jeg kommer til at være på SU til baby er 2,5 år. Kæresten arbejder, så jeg kan ikke få tillæg som forsørger). MEN vi regner egentlig ikke med at skulle tage en masse af opsparingen, så tænker den ikke som nødvendig. Vi havde helt sikkert også klaret os, hvis vi havde haft 10-20.000, omend vi så havde været nødt til at tænke mere over køb af barnevogn/autostol/o.lign., end vi har gjort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.