Hvornår er en fødsel hurtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2018

Anonym

Jeg fik at vide af min jordemoder at man først beregner fra man er i aktiv fødsel. Men mange tæller også den latente fase med.

Første gang fødte jeg 5 timer efter igangsættelsespille nr. 1. (Under 1 time fra jeg blev konstateret i aktiv fødsel på fødemodtagelsen)

anden gang fødte jeg 16 timer fra de første veer begyndte, men kun 20 min efter jeg kom på fødemodtagelsen og var i aktiv fødsel.

fødsel 2 var klart den bedste.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
LM2402 skriver:

Åh, hvor er jeg misundelig! Min fødsel gjorde så sindssygt ondt, så det der lyder som en drøm for mig 

Ja jeg må sige håber hvis der kommer en lillebror eller lillesøster engang at det bliver helt på samme måde - Ellers får jeg da mit livs chok! 

Anmeld Citér

10. maj 2018

Mortilsnart4

LM2402 skriver:

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Hvad er jeres mening om/opfattelse af, hvad en hurtig fødsel er?

Vil sige mine første 3 gik hurtige 

1 barn 4 timer fra første ve til fødsel 

2 barn 3 timer fra første ve til fødsel 

3 barn 2 timer fra første ve til fødsel 

4 barn endte i akut kejsersnit da hun lagde forkert opdaget ved vand afgang da jeg var 4 cm åben Veerne gik i stå og hun skulle ud 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Susanne Aagaard krogh

LM2402 skriver:

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Ved ikke hvornår man tæller fra. 

1. Barn vandet gik 3.15 søn, var på sygehuset kl 6.30 og 4 cm åben.

Han er født 9.45

Så enten 6 1/2 time fra start til slut eller 3 timer og 15 min

Nr to havde jeg hyggeveer on/off i løbet af dagen (ikke mere end jeg kunne gå i skole)

Kl 18.30 lød jm's dom, at der god kunne gå flere dage

Kl ca 20 får jeg rigtige veer

Er på sygehuser ca 20.45 og 4 cm åben

21.45 er hun født og altså en fødsel enten på 1 og 45 min

Eller 45 min. 

Jeg synes begge mine fædsler var hurtige.

Synes den skiller omkring 13 timers fødsel. Hvis man er 1. Gangs og 10 hvis man er fleregangs.

Anmeld Citér

15. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
LM2402 skriver:

min gik fra kl. 19 til 23.46...

jeg var 6 cm åben da jeg kom ind og synes ikke veer var sådan rigtig slemme... mest generende end noget andet... kom derop da de mente det kunne berolige mig fordi lillemanden havde været meget stille den dag...

så 16 timer puha da håber jeg virkelig ikke at være i veer denne gang XD

Anmeld Citér

15. maj 2018

MorTilN

4 timer tog min fødsel og den havde nok været kortere vis der ikke havde været så meget kaos omkring mig den time hvor vi var på hospitalet og jeg skulle presse. Var 9 cm og havde haft pressetrang i en halv time da vi ankom til hospitalet.

Smerte mæssigt synes jeg faktisk det er være at have mens ind at føde 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Anonym

Jeg ved, at da min mor skulle føde mig tog det 6 timer fra første ve, til hun lå med mig i armene. Med min lillebror tog det en time fra første ve, til han var ude. Det vil jeg mene er meget hurtige fødsler. Ihvertfald den sidste

Anmeld Citér

15. maj 2018

Anonym

Da jeg skulle føde min søn for 4 år siden, tog fødslen omkring 36 timer fra første ve til han var ude. Han blev taget med sugekop. Aldrig om jeg ønsker det for nogen

Anmeld Citér

16. maj 2018

AlwaysAno

Jeg synes min fødsel af den yngste gik hurtigt. Der står i journalen at den gik lynhurtigt ��

Jeg fik taget vandet kl 20. Fik veer ved 22 tiden faldt i søvn, blev vækket kl 01 af jordemoderen og han er født 01.16 ����

ved min ældste gik det også hurtigt men slet ikke ligeså hurtigt. 

Der fik jeg taget vandet kl 14, og havde veer fra kl 15, han er født 18.37 ☺️ Havde presseveee i cirka en halv time.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.