lineog4 skriver:
hvis man selv synes den var hurtig så var den vel det - at man så nok ikke med en 16 timers fødsel skal ligge søvnløs om natten om man kan nå fødegangen er en anden historie.
Min første fødsel tog en evighed, men fra jeg var i aktiv fødsel dvs. var 4 fingre åben til jeg fødte tog den 8 timer og jeg synes det var enormt lang tid. Og taler om den som en lang fødsel.
Med nummer to aner jeg ikke, hvor længe den har varet - kiggede ikke på uret ved første ve, men ved jeg nåede at stå i et brusebad der hjemme, have en mand der krævede jeg tog med ellers ringede han efter ambulancen, så måske lidt under en time - bor 5 minutter fra hospitalet og fødte 40 minutter efter jeg ankom. Så nok max 3 timer.
De to andre fødsler er lidt anderledes da den ene henholdsvis startede ved jeg fik prikket vandet og den anden med stikpille. De tog begge fra første ve mindre end 3 timer.
Umiddelbart tænker jeg de sidste 3 fødsler var hurtige, men ikke så jeg var nervøs for om jeg kunne nå fødegangen.
Skriver netop også, at det selvfølgelig er en individuel oplevelse, om man synes sin fødsel har været hurtig
Min venindes opfattelse af hendes fødsel fik mig dog til at spekulere, for hvis hendes gik sindssygt stærkt, hvad siger man så om en fødsel på nogle timer? Jeg fødte selv vores første på fire timer (fra jeg fik den første ve, som var første tegn på fødsel), og jeg kunne sagtens nå på fødegangen - dog skulle personalet lige overbevises, da jeg insisterede på at komme ind, da jeg havde haft veer i en time, nu jeg var førstegangs. Så min anden veninde, der gennemgik en fødsel på 9 timer fra veerne begyndte, kan sagtens føde hurtigere denne gang, men hvorfor være panisk for at nå fødegangen? 
Anmeld
Citér