Hvornår er en fødsel hurtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2018

Puust

Nr 1 endte i Ks efter 8 timer i fødsel så den tæller ikke.

nr 2 24 timer fra første ve. Aktiv fødsel (4cm) kl 21 fødte kl 4. Så 7 timer.

nr 3. Snyde veer i 1,5 døgn. Vandet gik og fødte 4 timer og tyve min efter. Aktiv fødsel under tre timer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2018

Soonmom

Første fødsel fra de tog vandet (blev sat i gang) 8 timer med vedrop

Anden fødsel fra de tog vandet (blev sat igang) 4 timer uden vedrop  

Anmeld Citér

8. maj 2018

Mamalou

Jeg vil kalde min anden fødsel hurtig. Vandet gik, så kom veerne og 2 timer og 15 minutter efter (vandet var gået) fødte jeg. Vi havde dog heldigvis en aftale om at ringe så snart der var tegn på fødsel, enten veer eller vand afgang og det gjorde vi skulle komme til tjek med det samme. Heldigvis for det, for ellers var min datter født her hjemme. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg regner fra mit vand begyndte at sive og til jeg havde født min datter 5½ time - Jeg vidste ikke jeg var i aktiv fødsels før jeg kom ind på sygehuset og blev fortalt at jeg var 9½ cm åben - Jeg havde ikke hvad man vil kalde ondt. Så jeg kan sagtens have været i gang længere tid, har bare intet mærket til det  Jeg syntes min fødsels gik hurtigt af en 1. gangs

Anmeld Citér

8. maj 2018

MorTil3+

LM2402 skriver:

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Hvad er jeres mening om/opfattelse af, hvad en hurtig fødsel er?

Det synes jeg så er nogle lange fødsler. Mine 3 har varet under 3 timer fra første ve. Vores den mindste tog 3 kvarter. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Annemette07

LM2402 skriver:

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Hvad er jeres mening om/opfattelse af, hvad en hurtig fødsel er?

Min første(og eneste indtil videre) fødsel tog 7 1/2 time fra vandet gik til veer og barn kom ☺️ det var ifølge jordemoderen en hurtig fødsel og fik besked på at når vi engang skulle have barn igen, skulle vi kontakte dem med det samme der enten kom veer eller vandafgang ☺️

Anmeld Citér

9. maj 2018

LM2402

lineog4 skriver:

hvis man selv synes den var hurtig så var den vel det - at man så nok ikke med en 16 timers fødsel skal ligge søvnløs om natten om man kan nå fødegangen er en anden historie.

Min første fødsel tog en evighed, men fra jeg var i aktiv fødsel dvs. var 4 fingre åben til jeg fødte tog den 8 timer og jeg synes det var enormt lang tid. Og taler om den som en lang fødsel.

Med nummer to aner jeg ikke, hvor længe den har varet - kiggede ikke på uret ved første ve, men ved jeg nåede at stå i et brusebad der hjemme, have en mand der krævede jeg tog med ellers ringede han efter ambulancen, så måske lidt under en time - bor 5 minutter fra hospitalet og fødte 40 minutter efter jeg ankom. Så nok max 3 timer.

De to andre fødsler er lidt anderledes da den ene henholdsvis startede ved jeg fik prikket vandet og den anden med stikpille. De tog begge fra første ve mindre end 3 timer.

Umiddelbart tænker jeg de sidste 3 fødsler var hurtige, men ikke så jeg var nervøs for om jeg kunne nå fødegangen.

Skriver netop også, at det selvfølgelig er en individuel oplevelse, om man synes sin fødsel har været hurtig  Min venindes opfattelse af hendes fødsel fik mig dog til at spekulere, for hvis hendes gik sindssygt stærkt, hvad siger man så om en fødsel på nogle timer? Jeg fødte selv vores første på fire timer (fra jeg fik den første ve, som var første tegn på fødsel), og jeg kunne sagtens nå på fødegangen - dog skulle personalet lige overbevises, da jeg insisterede på at komme ind, da jeg havde haft veer i en time, nu jeg var førstegangs. Så min anden veninde, der gennemgik en fødsel på 9 timer fra veerne begyndte, kan sagtens føde hurtigere denne gang, men hvorfor være panisk for at nå fødegangen? 

Anmeld Citér

9. maj 2018

LM2402

MorTil3+ skriver:

Det synes jeg så er nogle lange fødsler. Mine 3 har varet under 3 timer fra første ve. Vores den mindste tog 3 kvarter. 

Det er også gået stærkt så! Vildt!

Jeg mener selv, at min venindes fødsel på 16 timer var lang/ganske almindelig, men det er jo en individuel opfattelse... Jeg undres så ved min anden venindes panik for ikke at nå fødegangen denne gang. Ja, fødslen kan gå hurtigere anden gang, men sidst var der trods alt 9 timer at gøre godt med 

Anmeld Citér

9. maj 2018

LM2402

MillyMy skriver:

Jeg regner fra mit vand begyndte at sive og til jeg havde født min datter 5½ time - Jeg vidste ikke jeg var i aktiv fødsels før jeg kom ind på sygehuset og blev fortalt at jeg var 9½ cm åben - Jeg havde ikke hvad man vil kalde ondt. Så jeg kan sagtens have været i gang længere tid, har bare intet mærket til det  Jeg syntes min fødsels gik hurtigt af en 1. gangs

Åh, hvor er jeg misundelig! Min fødsel gjorde så sindssygt ondt, så det der lyder som en drøm for mig 

Anmeld Citér

9. maj 2018

frkchili

Jeg var til noget temaaften om hjemmefødsler forleden, og ifølge de jordemødre, som varetager hjemmefødsler i mit område, kan en hurtig fødsel betegnes som en fødsel, hvor der går 5-6 timer fra man er i aktiv fødsel (3-4 cm åben) og indtil barnet er født.

Tror dog det skal betragtes som hurtigt for førstegangsfødende - det går vist ofte lidt hurtigere for flergangs 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.