Hvornår er en fødsel hurtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.025 visninger
38 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2018

LM2402

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Hvad er jeres mening om/opfattelse af, hvad en hurtig fødsel er?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2018

Anonym

LM2402 skriver:

Debatten har sikkert været i gang før, men jeg har gået og spekuleret over, hvornår en fødsel egentlig er en hurtig fødsel.

Min spekulation bunder i, at min veninde har født sit første barn for få uger siden. Når nogen spørger hende, hvordan fødslen gik, så svarer hun at den gik "sindssygt stærkt". Fra hun fik veer til barnet er født gik der 16 timer, og hun var i aktiv fødsel i 8-9 af de timer. 

Min anden veninde er gravid igen, og hun er helt sikker på ikke at kunne nå på fødegangen, fordi sidste fødsel tog 9 timer fra første ve. Hun ved ikke, hvornår hun var i aktiv fødsel, da de blev afvist i telefonen og først kom ind, da hun var 8 cm åben.

Selvfølgelig er der forskel på individuelle oplevelser, og det skal heller ikke være en konkurrence om, hvem der kan føde hurtigst. 

Min fødsel tog 23 timer fra første ve. Det syntes jeg ihvertfald ikke var hurtigt. 

Men da min svigerinde fødte deres nr 2. Der fik hun første ve kl 6:45. Afleverede sønnen i vuggestue kl 7:00 da de åbnede og lillesøster var født 7:35. Det vil jeg kalde hurtig fødsel. Hun fødte i modtagelsen i stedet for fødestue. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

LM2402 skriver:

Første fødsel tog 26 timer, nr 2 tog 2,5 timer og det vil jeg kalde en hurtig fødsel når jeg ser tilbage på nr 1 

Anmeld Citér

8. maj 2018

LM2402

Anonym skriver:

Min fødsel tog 23 timer fra første ve. Det syntes jeg ihvertfald ikke var hurtigt. 

Men da min svigerinde fødte deres nr 2. Der fik hun første ve kl 6:45. Afleverede sønnen i vuggestue kl 7:00 da de åbnede og lillesøster var født 7:35. Det vil jeg kalde hurtig fødsel. Hun fødte i modtagelsen i stedet for fødestue. 

Det var godt nok hurtigt! Det kan umuligt have været sjovt at være i for din svigerinde  

Anmeld Citér

8. maj 2018

LM2402

Anonym skriver:

Første fødsel tog 26 timer, nr 2 tog 2,5 timer og det vil jeg kalde en hurtig fødsel når jeg ser tilbage på nr 1 

Bestemt. Det var også noget af en forskel fra fødsel nr. 1 til nr. 2. Jeg håber ikke min egen næste fødsel bliver hurtigere end den første, da jeg havde svært ved at være i det. Jeg fik vestorm fra første ve midt i weekendmorgenmaden kl. 8, var på fødegangen 4 cm åben kl. 10:30 og vores datter er født kl. 12:02.

Anmeld Citér

8. maj 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ved ikke, hvornår en fødsel hurtig. jeg har også fundet ud af, det er forskelligt hvornår regner fødslen fra, så det giver jo også lidt forskel  

Men Jeg vil mene mine fødsler har været hurtige 

3 timer med den første fra første ve (jeg startede med presseveer) 

1 t og 40 min med nr. 2 også fra første ve. 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Mullemee

Min første fødsel tog 2 timer og 3 kvarter. Vandet gik kl 17, og hun var ude kl 19.45. Jeg havde ikke rigtig veer, jeg kunne mærke inden, og pressefasen tog ca 20 minutter.

Anden fødsel gik så småt i gang kl 23. Jeg havde ikke som sådan veer, men vi kørte alligevel ind til RH. Jeg kunne mærke, at jeg fik tiltagende veer, og så kom hun ud i den første presseve samtidig med at vandet gik. Det tog 3 minutter fra vandet gik til hun var ude kl 3.25.

Anmeld Citér

8. maj 2018

LM2402

Lillefis90 skriver:

Jeg ved ikke, hvornår en fødsel hurtig. jeg har også fundet ud af, det er forskelligt hvornår regner fødslen fra, så det giver jo også lidt forskel  

Men Jeg vil mene mine fødsler har været hurtige 

3 timer med den første fra første ve (jeg startede med presseveer) 

1 t og 40 min med nr. 2 også fra første ve. 

Det har du faktisk ret i. Nogle regner fra første ve, andre fra vandafgang, nogle fra aktiv fødsel og nogle først fra pressefasen. Jeg er faktisk også i tvivl om, hvad der er "korrekt" at gøre  Personligt føler jeg at min fødsel startede ved første ve, men så er nogle selvfølgelig i fødsel i flere døgn. Således ser mit eget forløb ud:

Fra første ve til fødsel: 4 timer

Fra vandafgang til fødsel: 12 minutter

Fra aktiv fødsel (4 cm) til fødsel: 1,5 time

Fra presseveer til fødsel: 8 minutter

Anmeld Citér

8. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

En bekendt, med 3 børn, har haft 1 "alm" længe fødsel.

2 fødsel tog ca 5 timer, fra vandet gik, til baby var ude.

3 gang, gik vandet og hun tænkte at hun ligeså stille ville gå i bad inden de tog på sygehuset. Det nåede hun ik, men endte med at føde på badeværelset 5 minutter før ambulancen ankom. Hendes mand tog imod, mens de 2 store så tv og ik nåede at opdage hva der skete

Min fætters kæreste har født på ca 5 timer, og anden gang 3. Efter anden fødsel blev de udskrevet efter ca 5 timer på fødegangen, og tog derefter på Jensens bøfhus og spiste frokost. Der var jeg ret imponeret.

Min egen nr 2 fødsels, tog ca 8 timer, fra de tog vandet, til hun var ude. Det føltes som hurtigt. 

Vh Stine 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Ønskebarnet2014

Ved nr 1.

Fra veerne startede tog det 9 timer, også havde vi vores første.

Ved nr 2

Fra veerne startede tog det 40 min , også kom vores andet barn.

Det var lige før jeg fødte i bilen det var en lyn fødsel. Nåede ikke at få mit tøj af eller noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.