Kan man bede blive sat igang omkring termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2018

Anonym trådstarter

Molka skriver:

Der er jo kæmpe forskel på hindeløsning og medicinsk igangsættelse. Hindeløsning burde det ikke være et problem at få - men du skal være opmærksom på, at succesraten ikke er så høj, og at du skal have åbnet dig en smule, for at jordemoderen kan komme til at gøre det.

Medicinsk igangsættelse får du ikke, fordi din kæreste skal ud at rejse. Der skal være en indikation.

Jeg må dog tilstå, at jeg har lidt svært ved at forstå situationen - Hvilken rejse kan dog være så vigtig, at man vil gå glip af sit barns fødsel for det? Om så svigermor havde spenderet 50.000 på en luksusrejse, havde min mand fået lov at melde pænt afbud, og det ville der i øvrigt også have været fuld forståelse for. 

Jeg er nok også moden og klar til termin til det.. Havde for nogle uger siden ikke ret meget livmoderhals tilbage. Det var også kun en hindeløsning jeg tænkte på, var ikke klar over der var andre former for igangsættelse. Situationen er også rigtig dum. Tror også hvis ikke min fødsel går igang at han bliver hjemme, det håber jeg og det tror jeg også der er forståelse for, hvis ikke den lille er kommet før. Vi håbede da jeg blev gravid at hun havde en afbestillings forsikring, det har hun ikke. Så kunne personligt ikke bære hendes økonomiske tab. Sandsynligheden for jeg går så meget over tid er lille, men nu hvor det er snart begynder tankerne at komme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Vi spurgte allerede om muligheden for en afbestillings forsikring da vi så min posetive test 2 mdr efter ferien var bestilt. Hun har desværre ikke, hvilket er ret dumt bestilt en afbestillings forsikring. Jeg blev rigtig ked af det fordi jeg stod i det hårde dilemma ville ønske han blev hjemme og det ville han også selv,  men det er mange penge hun mister ved at jeg har et behov og det vil jeg ikke byde hende så jeg bad ham om at tage afsted. Jeg håber og ber til at jeg føder til tiden eller lidt før så det løser sig. Jeg fik hindeløsning  med min datter 39+0 for 5 år siden og igen 40+3 det satte skub i tingene. Tænker ikke jeg vil igangsættes medicinsk bare have lidt hjælp. 

Ah jeg troede, du ville sættes igang medicinsk. Det giver jo et lidt anderledes svar...  

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Der er desværre mange som er meget hæmmet af graviditeten allerede fra halvdelen af graviditeten...

jeg har kun hørt om få, som har fået lov til at blive sat igang, fordi baby var klar og kroppen har sagt stop. Her er tale om kvinder som har siddet i kørestol ret hurtigt i graviditeten... og har haft andre ting som har været ret generende og hæmmende. 

jeg kan godt forstå, det er skide træls at svigermor har brugt de her penge på en rejse, men i bund og grund er en fødsel vel vigtigere end nogle penge?

man kunne jo så håbe på en hindeløsning ville kunne virke?

Men du må jo tale med din JM. det er i bund og grund kun den person, som kan give dig svar på det  

Tak for dit svar, der var også hindeløsning jeg tænkte på anede ikke der var andre former for igangsættelse. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi spurgte allerede om muligheden for en afbestillings forsikring da vi så min posetive test 2 mdr efter ferien var bestilt. Hun har desværre ikke, hvilket er ret dumt bestilt en afbestillings forsikring. Jeg blev rigtig ked af det fordi jeg stod i det hårde dilemma ville ønske han blev hjemme og det ville han også selv,  men det er mange penge hun mister ved at jeg har et behov og det vil jeg ikke byde hende så jeg bad ham om at tage afsted. Jeg håber og ber til at jeg føder til tiden eller lidt før så det løser sig. Jeg fik hindeløsning  med min datter 39+0 for 5 år siden og igen 40+3 det satte skub i tingene. Tænker ikke jeg vil igangsættes medicinsk bare have lidt hjælp. 

Det er rigtig dumt at hun ikle har bestilt den når du bestiller aå langt ud i fremtiden. Men man kan jo altid være bagklog. Det husker hun forhåbentlig så næste gang. 

Håber du går i gang til tiden. En hindeløsning før tid tror jeg nu heller ikke er noget problem. Jeg kan huske jeg var ved jm i uge 39 og spurgte til den. Men kun fordi jeg var træt af at være gravid var ikk plaget af nogen gener. Det forsøgte hun. Fik første ve 40+1. Om det var hindeløsning eller tilfælde det ved jeg jo så ikke. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror desværre ikke at det er “deres” problem at faderen ikke er hjemme til fødslen

Nej det er det ikke   det var også bare et spørgsmål om det var muligt. Det er ikke fordi jeg kræver det. Så må jeg bare bide i det sure æble og klare det selv. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Ah jeg troede, du ville sættes igang medicinsk. Det giver jo et lidt anderledes svar...  

Ja det tænker jeg .. Kan også se på reaktionerne herinde at det er blevet opfattet anderledes... 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er rigtig dumt at hun ikle har bestilt den når du bestiller aå langt ud i fremtiden. Men man kan jo altid være bagklog. Det husker hun forhåbentlig så næste gang. 

Håber du går i gang til tiden. En hindeløsning før tid tror jeg nu heller ikke er noget problem. Jeg kan huske jeg var ved jm i uge 39 og spurgte til den. Men kun fordi jeg var træt af at være gravid var ikk plaget af nogen gener. Det forsøgte hun. Fik første ve 40+1. Om det var hindeløsning eller tilfælde det ved jeg jo så ikke. 

Tak  ja det var rigtig dumt... 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nej det er det ikke   det var også bare et spørgsmål om det var muligt. Det er ikke fordi jeg kræver det. Så må jeg bare bide i det sure æble og klare det selv. 

Jeg tror desværre ikke medicinsk er en mulighed. Men hvis der er tale om en hindeløsning burde det ik være umuligt 40+0

hvad med at prøve fødsels modnende akupunktur? Det må du begynde på fra uge 37 (nogle steder uge 36) 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror desværre ikke medicinsk er en mulighed. Men hvis der er tale om en hindeløsning burde det ik være umuligt 40+0

hvad med at prøve fødsels modnende akupunktur? Det må du begynde på fra uge 37 (nogle steder uge 36) 

Hvor får man sådan noget ? tak for dit svar 

Anmeld Citér

30. april 2018

Nogensmor??

Anonym skriver:

Det er en blanding af det hele der kulminere! Hvis du ikke har noget pænt at sige synes jeg at du, med dine samfunds normer skal blande dig fuldstændig udenom. Principielt har jeg haft en ønske om at få det her helvede overstået i et par uger nu. Men har man ikke prøvet det så ved man jo heller ikke hvordan det er. Og ja han skal da bare blive hjemme og koste sin mor 25.000 kr ... Det er da klart.! 

Men 25.000 er også lidt i forhold til at glippe sit barns fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.