Kan man bede blive sat igang omkring termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2018

Abracadabra

Sandratoft skriver:

Det er jo ikke derfor at du vil sættes igang, og jeg synes ikke at samfundet skal bruge tid på/betale for at din kæreste skal på ferie. Så må han jo bare blive hjemme. 

Jeg tror godt, at samfundet har råd til, at jordemoderen kører pegefingeren rundt en tur...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det er jo ikke derfor at du vil sættes igang, og jeg synes ikke at samfundet skal bruge tid på/betale for at din kæreste skal på ferie. Så må han jo bare blive hjemme. 

Det er en blanding af det hele der kulminere! Hvis du ikke har noget pænt at sige synes jeg at du, med dine samfunds normer skal blande dig fuldstændig udenom. Principielt har jeg haft en ønske om at få det her helvede overstået i et par uger nu. Men har man ikke prøvet det så ved man jo heller ikke hvordan det er. Og ja han skal da bare blive hjemme og koste sin mor 25.000 kr ... Det er da klart.! 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror godt, at samfundet har råd til, at jordemoderen kører pegefingeren rundt en tur...

Tak 

Anmeld Citér

30. april 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er en blanding af det hele der kulminere! Hvis du ikke har noget pænt at sige synes jeg at du, med dine samfunds normer skal blande dig fuldstændig udenom. Principielt har jeg haft en ønske om at få det her helvede overstået i et par uger nu. Men har man ikke prøvet det så ved man jo heller ikke hvordan det er. Og ja han skal da bare blive hjemme og koste sin mor 25.000 kr ... Det er da klart.! 

Det gør jo ondt for langt de fleste til slut? En hindeløsning er som sagt fint nok, men forvent ikke at der bliver sat det helt store i værk, fordi i har taget et valg om at din kæreste vil på ferie. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Molka

Der er jo kæmpe forskel på hindeløsning og medicinsk igangsættelse. Hindeløsning burde det ikke være et problem at få - men du skal være opmærksom på, at succesraten ikke er så høj, og at du skal have åbnet dig en smule, for at jordemoderen kan komme til at gøre det.

Medicinsk igangsættelse får du ikke, fordi din kæreste skal ud at rejse. Der skal være en indikation.

Jeg må dog tilstå, at jeg har lidt svært ved at forstå situationen - Hvilken rejse kan dog være så vigtig, at man vil gå glip af sit barns fødsel for det? Om så svigermor havde spenderet 50.000 på en luksusrejse, havde min mand fået lov at melde pænt afbud, og det ville der i øvrigt også have været fuld forståelse for. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Hvis svigermor har betalt 25.000 kr for en billet til din mand. Har hun så ikke også bestilt en afbudsforsikring? Hvad hvis han var blevet syg eller der var dødsfald ved nærmeste familie. ? Så ville pengene jo også være tabt. 

Prøv og spørg om ikke hun har bestilt sådan en. Du får ikke en medicinsk igangsættelse før tid fordi din mand og barn skal rejse. Min eks svigerinde havde så kraftig bækkenløsning at hun gik med krykker og i den sidste måned var i kørestol. Hun blev ikke sat i gang. :/

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det gør jo ondt for langt de fleste til slut? En hindeløsning er som sagt fint nok, men forvent ikke at der bliver sat det helt store i værk, fordi i har taget et valg om at din kæreste vil på ferie. 

Ja til slut men ikke halvdelen af graviditeten. Så når man ikke aner man skal være forældre og rejsen bliver bestilt før jeg er gravid af min svigermor.. Har vi taget et valg?? Så gerne han blev hjemme men man er også nød til at tænke over sin egen næse. Gider ikke diskutere med dig. Det var ikke din holdning til hvad samfundet bør jeg spurgte om. Dit svar kunne have været, nej det er ikke grund til igangsættelse så tænker ikke du får det. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis svigermor har betalt 25.000 kr for en billet til din mand. Har hun så ikke også bestilt en afbudsforsikring? Hvad hvis han var blevet syg eller der var dødsfald ved nærmeste familie. ? Så ville pengene jo også være tabt. 

Prøv og spørg om ikke hun har bestilt sådan en. Du får ikke en medicinsk igangsættelse før tid fordi din mand og barn skal rejse. Min eks svigerinde havde så kraftig bækkenløsning at hun gik med krykker og i den sidste måned var i kørestol. Hun blev ikke sat i gang. :/

Vi spurgte allerede om muligheden for en afbestillings forsikring da vi så min posetive test 2 mdr efter ferien var bestilt. Hun har desværre ikke, hvilket er ret dumt bestilt en afbestillings forsikring. Jeg blev rigtig ked af det fordi jeg stod i det hårde dilemma ville ønske han blev hjemme og det ville han også selv,  men det er mange penge hun mister ved at jeg har et behov og det vil jeg ikke byde hende så jeg bad ham om at tage afsted. Jeg håber og ber til at jeg føder til tiden eller lidt før så det løser sig. Jeg fik hindeløsning  med min datter 39+0 for 5 år siden og igen 40+3 det satte skub i tingene. Tænker ikke jeg vil igangsættes medicinsk bare have lidt hjælp. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Åh nej det lyder ikke lovende...  jeg vil blive så ked af det hvis far ikke kommer med til fødslen ... ��

Jeg tror desværre ikke at det er “deres” problem at faderen ikke er hjemme til fødslen

Anmeld Citér

30. april 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Ja til slut men ikke halvdelen af graviditeten. Så når man ikke aner man skal være forældre og rejsen bliver bestilt før jeg er gravid af min svigermor.. Har vi taget et valg?? Så gerne han blev hjemme men man er også nød til at tænke over sin egen næse. Gider ikke diskutere med dig. Det var ikke din holdning til hvad samfundet bør jeg spurgte om. Dit svar kunne have været, nej det er ikke grund til igangsættelse så tænker ikke du får det. 

Der er desværre mange som er meget hæmmet af graviditeten allerede fra halvdelen af graviditeten...

jeg har kun hørt om få, som har fået lov til at blive sat igang, fordi baby var klar og kroppen har sagt stop. Her er tale om kvinder som har siddet i kørestol ret hurtigt i graviditeten... og har haft andre ting som har været ret generende og hæmmende. 

jeg kan godt forstå, det er skide træls at svigermor har brugt de her penge på en rejse, men i bund og grund er en fødsel vel vigtigere end nogle penge?

man kunne jo så håbe på en hindeløsning ville kunne virke?

Men du må jo tale med din JM. det er i bund og grund kun den person, som kan give dig svar på det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.