Min datter på 3 år har mere eller mindre altid haft perioder, hvor hun har været ked af at blive afleveret i børnehaven. Da hun gik i vuggestue tænkte jeg, at det nok var meget normalt, men nu er hun 3 år og 8 mdr og har igen en periode, hvor hun skriger og klamrer sig til mig ved aflevering. Allerede når vi drejer ind på børnehavens parkeringsplads begynder hun at græde, selv om morgenen har været helt fin. Jeg kan ikke overtale hende til at komme med ud af bilen og det ender med at jeg må bære hende ind, imens hun græder højlydt og gør modstand. Når jeg siger farvel til hende sidder hun og græder på skødet af en voksen. Efter jeg er kørt går der måske 5 min, så er hun i godt humør igen, leger, spiser og personalet i bh siger at hun trives, er fuld af spilopper og er meget energisk. Jeg kan også se, at hun er glad og leger med de andre børn, når jeg henter hende igen. Hun bliver afleveret kl 08.15 hver morgen og hentet kl 14.
Hun er på alle måder en velfungerende og glad pige, men jeg synes det er synd for hende, at hun har det så svært med at give slip på mig. Jeg har haft hende hjemme den første tid og hun startede i vuggestue som 2 årig - jeg ved ikke om det kan have haft indflydelse? Jeg synes selv, at jeg er god til at signalere, at det er ok og at alt er godt, når vi tager afsked.
Er der andre der har oplevet lignende, og hvordan har i taklet det?
Anmeld
Citér