Opgivende boligsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2018

Nielsen19

*Toffee* skriver:

Der er simpelthen blevet så meget hysteri omkring hunde. I den boligforening jeg boede i på et tidspunkt der var det ikke foreningen, men de andre beboere der var på tværs. Ikke ud fra noget der VAR sket, men noget der muligvis eventuelt var i risiko for at kunne ske. Sådan noget pjat! 

Kommer man til at ødelægge noget, så må man jo udbedre skaden, og det må jo være hvadenten det er voksne, børn eller husdyr der forsager skaden. I min bolig var det mig der havde lavet noget og ikke hunden.

Nå det jeg egentlig ville sige. Har i prøvet at søge på byerne på lille syd banen? Herfølge, Tureby, Haslev, Holme-olstrup og Næstved. Hvis du studere i Trekroner er især Næstved godt, da der der kører tog der holder i Trekroner 

Ja, det lyder godt nok vanvittigt! Helt ærligt.. 

Jeg tænker også umiddelbart at chancen for at jeg eller min kæreste ødelægger noget er langt større end at hunden gør det. 

Ja, det har vi faktisk. Vi søger bredt på hele Sjælland.  

Tak for din besked!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Nielsen19

Wampires skriver:

hvad er Jeres kriterier for Jeres søgning?

og har I husket at hos Boligselskabet Sjælland skal man selv ind og tilføje områder man ønsker at søge når man er blevet skrevet op?

Det der står på hjemmesiden kan man ikke tage for gode varer som ventelistetider..

min veninde fik lejlighed rimelig hurtigt da hun ikke var kræsen i forhold til lokation i Roskilde, størrelse var heller ikke så vigtigt for hende da hun manglede et sted at bo nu og her...

Inde på BOSJ.dk kan I også se om de har nogle ledige lejligheder på sådan en særlig liste da de ikke kan komme af med dem indenfor en bestemt tidsramme så sættes de på den og man kan få dem fra samme dag man reagerer...

dog er der rigtig mange afdelinger hvor man ikke må have husdyr (hverken, hund, kat eller kanin) da der i mange af områderne har været problemer med at folk forstod at man skulle rydde op efter sine dyr og at de ikke måtte være til gene for andre beboere...

men inde på deres hjemmeside kan man fravælge eller tilvælge områder med husdyr tilladt og have til osv... og så sætter man resultatet på som ønsker at få tilbud fra...

Vores kriterier er at der skal være 2 værelser eller flere, have/altan, tæt på offentlig transport på Sjælland og naturligvis at vi må have vores hund med. 

Vi er skrevet op os BOSJ, men tak for tippet! 

Det er SÅ ærgerligt at folk ikke lever op til det ansvar det er at have dyr, det ødelægger det for så mange andre.

Anmeld Citér

23. april 2018

Nielsen19

hvj skriver:

Det med "først til mølle" er der ikke særlig mange udlejere der benytter sig af mere, nu går de mere efter hvem personen er, og så kan man blive valgt fra hvis man ikke står med hele dep. Indskud og første måneds husleje i hånden 

At være boligsøgende er utrolig frustrerende og kan fortælle det er lige så frustrerende når det er en ungdomsbolig 

Vi har bare altid haft depositum, indskud og husleje klar.. Det er her at min mistanke om penge under bordet kommer ind nemlig. 

Øvøvøv.. Vi havde faktisk også overvejet at søge studiebolig/ungdomsbolig, men der er som du selv nævner også ventetid, og når jeg er færdig til næste sommer kan det ikke rigtigt svare sig.

Anmeld Citér

23. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Nielsen19 skriver:

Vores kriterier er at der skal være 2 værelser eller flere, have/altan, tæt på offentlig transport på Sjælland og naturligvis at vi må have vores hund med. 

Vi er skrevet op os BOSJ, men tak for tippet! 

Det er SÅ ærgerligt at folk ikke lever op til det ansvar det er at have dyr, det ødelægger det for så mange andre.

Vil sige at I Roskilde er der nærmest intet sted der ikke er tæt på offentlig transport 

Jeg har 4 forskellige busruter mindre end 5 minutters gang fra min hoveddør :P

Overvej om I kan nøjes med et grønt fællesområde fremfor egen have da det vil åbne mange flere muligheder i Jeres søgning :)

og glad for at kunne hjælpe :)

sad selv og fumlede med det for nogle år tilbage og kunne ikke forstå manglende tilbud og efter jeg fik gennemgået det via hjemmesiden så væltede det ind :)

og husk at selvom I står som nr. 272 i ventelisten så kan det sagtens være Jer der får den ved at sige ja... ofte så har de rigtig mange der ikke svarer tilbage, eller som siger nej tak alene pga man ser man står langt nede...

det længst nede vi har haft stået var nr. 355 og vi fik faktisk tilbuddet men måtte sige nej da vores bank pludselig bakkede ud af vores aftale med lån til indskud da vi stod med tilbuddet...

så bare klø på sig ja til alt men husk at komme ud og se det først... :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.