Nielsen19 skriver:
Halløj! 
Sagen er den, at min kæreste og jeg netop har måtte flytte hjem til vores forældre, da det jo er umuligt at finde et sted at bo! Vores daværende bolig var min kærestes studiebolig, som vi skulle flytte ud af, da han er færdig med at studere.
Vi er skrevet op i nærmest alle boligselskaber, men der er en uendelig lang venteliste. Når vi endelige har fundet en privatudlejer, er vi langt fra de eneste som er interesseret og boligen går altid til anden side. Jeg har en mistanke om, at det handler om penge under bordet, da vi ret ofte er de første til at kontakte udlejer? 
Vi har betalt for BoligPortal.dk, men vi får nærmest aldrig svar på de boliger vi skriver på..
Vi har været ude og kigge på andelsboliger, men det er svært at finde en andelsbolig, hvor at økonomien er god i forenigen. Og igen, når der så er en god forening, er der igen mange om buddet.
Vi har en lille hund (som vi IKKE skiller os af med!), og dette gør vores udfordring større. Personligt kan jeg ikke se, hvorfor det er så "ulovligt" at have en lille hund med, men sådan er det nu engang bare.
Vi søger bredt, på nærmest hele Sjælland, med gode togforbindelser til Roskilde, hvor min kæreste har job og jeg studerer et år endnu.
Er der nogen som har gode råd til hvor filan man ellers kan lede efter bolig? Enten andel eller leje.
hvad er Jeres kriterier for Jeres søgning?
og har I husket at hos Boligselskabet Sjælland skal man selv ind og tilføje områder man ønsker at søge når man er blevet skrevet op?
Det der står på hjemmesiden kan man ikke tage for gode varer som ventelistetider..
min veninde fik lejlighed rimelig hurtigt da hun ikke var kræsen i forhold til lokation i Roskilde, størrelse var heller ikke så vigtigt for hende da hun manglede et sted at bo nu og her...
Inde på BOSJ.dk kan I også se om de har nogle ledige lejligheder på sådan en særlig liste da de ikke kan komme af med dem indenfor en bestemt tidsramme så sættes de på den og man kan få dem fra samme dag man reagerer...
dog er der rigtig mange afdelinger hvor man ikke må have husdyr (hverken, hund, kat eller kanin) da der i mange af områderne har været problemer med at folk forstod at man skulle rydde op efter sine dyr og at de ikke måtte være til gene for andre beboere...
men inde på deres hjemmeside kan man fravælge eller tilvælge områder med husdyr tilladt og have til osv... og så sætter man resultatet på som ønsker at få tilbud fra...