Opgivende boligsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2018

Nielsen19

Hck skriver:

Det er der jo nok også nogle restriktioner på, må indrømme at jeg ikke kender dem for hver enkelt lejemål. Men det jeg mente var at en lille hund er nødvendigvis ikke bedre end en stor hund, så det er jo fair nok at det er enten i orden af have hund eller ikke. Jeg har selv hunde, så det er ikke fordi at jeg har noget i mod dem, men jeg forstår vitterligt godt at de ikke er så ønsket i etageejendomme. 

Jeg kan også godt se at det ikke er smart at slæbe fire store hunde med i en lille lejlighed. Men så kunne man sætte begrænsning på hvor stor en hund man må have med og hvor mange. Derudover er det ikke kun i lejligheder man får nej. Det er også ved udlejning af rækkehuse og alm. huse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2018

Anonym

Kunne være mig der skrev det her indlæg. Her er jeg bare gået fra kæresten og flyttet ud af hans hus så bor pt også hos et familiemedlem med min søn. Vi har også en lille hund og det begrænser helt sikkert de lejligheder der er at søge. Har det på samme måde som dig - hunden skiller vi os ikke af med. Det er min søns bedste ven og synes han har været rigeligt igennem. 

Men ja det er mega frusterende - jeg har lige sendt en ansøgning afsted til en lejlighed - det er et nybyggeri - kan først flytte ind om 2.5 mdr. Det er MEGA dyrt men jeg har rigtig meget brug for at vide at vi får vores eget sted for at komme igennem de næste måneder - og har brug for at kunne få ro omkring min søn. 

Håber der dukker noget op til jer - og forstår virkelig din frustration 

Anmeld Citér

19. april 2018

Dorthe1986

Det er jo nu engang, dem der ejer boligerne, der bestemmer vilkårene. Og det er nu engang nemmere at sige nej til alle hunde, frem for at skulle til at lave en liste over hvilke racer, man gerne må have der. For giver man lov til hunde, så skal de jo også give lov til katte osv osv.

Tror i må indse, at hunden gør det sværere at finde en bolig for jer, og så bare stille og roligt lede videre og acceptere at det så tager det længere tid.

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym

Måske kunne det være en ide at finde nogen der også er akut boligsøgende, og så gå sammen? Måske gruppe på facebook, eller lign., bruger ikke selv sociale medier, så ved ikke helt. Men det er nogle gange nemmere at finde en dyrere og større lejlighed mm. Jeg fandt sådan en for en veninde, de havde heldigvis nogen de kunne leje et værelse ud til, så det kunne lade sig gøre med husleje på 11000. Ellers søgte vi og søgte de billigere og mindre, og det var bare umuligt, ligesom du, TS, også beskriver. Og de har ikke engang hund.

Anmeld Citér

19. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Nielsen19 skriver:

Jeg kan også godt se at det ikke er smart at slæbe fire store hunde med i en lille lejlighed. Men så kunne man sætte begrænsning på hvor stor en hund man må have med og hvor mange. Derudover er det ikke kun i lejligheder man får nej. Det er også ved udlejning af rækkehuse og alm. huse. 

Men de sætter jo også begrænsninger, nemlig ingen hunde - i rigtig mange tilfælde er det faktisk husdyr generelt der er forbud mod. Det er jo efterhånden blevet sådan i mange henseender, før i tiden måtte man også have dyr med på næsten alle ferier og i alle camping hytter, det må man jo heller ikke mere.og 4 store gamle hunde kan være mere fredelig end en lille hund, så forstår godt at det hedder enten eller

Anmeld Citér

19. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Nielsen19 skriver:

Men så får man jo bare en regning? 

Men vil du så være villig til at betale 10-20.000 mere i depositum end din nabo ?, så ejendomsselskabet har de penge på forhånd, hvis din hund skulle lave større ulykker ( sådan sat lidt på spidsen)

Anmeld Citér

19. april 2018

*Toffee*

Nielsen19 skriver:

Halløj! 

Sagen er den, at min kæreste og jeg netop har måtte flytte hjem til vores forældre, da det jo er umuligt at finde et sted at bo! Vores daværende bolig var min kærestes studiebolig, som vi skulle flytte ud af, da han er færdig med at studere.

Vi er skrevet op i nærmest alle boligselskaber, men der er en uendelig lang venteliste. Når vi endelige har fundet en privatudlejer, er vi langt fra de eneste som er interesseret og boligen går altid til anden side. Jeg har en mistanke om, at det handler om penge under bordet, da vi ret ofte er de første til at kontakte udlejer? 

Vi har betalt for BoligPortal.dk, men vi får nærmest aldrig svar på de boliger vi skriver på..

Vi har været ude og kigge på andelsboliger, men det er svært at finde en andelsbolig, hvor at økonomien er god i forenigen. Og igen, når der så er en god forening, er der igen mange om buddet. 

Vi har en lille hund (som vi IKKE skiller os af med!), og dette gør vores udfordring større. Personligt kan jeg ikke se, hvorfor det er så "ulovligt" at have en lille hund med, men sådan er det nu engang bare.

Vi søger bredt, på nærmest hele Sjælland, med gode togforbindelser til Roskilde, hvor min kæreste har job og jeg studerer et år endnu.

Er der nogen som har gode råd til hvor filan man ellers kan lede efter bolig? Enten andel eller leje.  

Der er simpelthen blevet så meget hysteri omkring hunde. I den boligforening jeg boede i på et tidspunkt der var det ikke foreningen, men de andre beboere der var på tværs. Ikke ud fra noget der VAR sket, men noget der muligvis eventuelt var i risiko for at kunne ske. Sådan noget pjat! 

Kommer man til at ødelægge noget, så må man jo udbedre skaden, og det må jo være hvadenten det er voksne, børn eller husdyr der forsager skaden. I min bolig var det mig der havde lavet noget og ikke hunden.

Nå det jeg egentlig ville sige. Har i prøvet at søge på byerne på lille syd banen? Herfølge, Tureby, Haslev, Holme-olstrup og Næstved. Hvis du studere i Trekroner er især Næstved godt, da der der kører tog der holder i Trekroner 

Anmeld Citér

19. april 2018

Camilla <3

Måske I kunne, hvis I har mulighed for det, kunne tilbyde lidt ekstra i depositum mod at I må ha’ hunden. Som en ekstra sikkerhed for udlejer. :-) Bare en ide. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Abracadabra

Nielsen19 skriver:

Men hvis I er mange ansøgere til samme bolig, skal udlejer jo fravælge nogen. Og så er det jo nemt at fravælge dem med hund...

Anmeld Citér

19. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Nielsen19 skriver:

Halløj! 

Sagen er den, at min kæreste og jeg netop har måtte flytte hjem til vores forældre, da det jo er umuligt at finde et sted at bo! Vores daværende bolig var min kærestes studiebolig, som vi skulle flytte ud af, da han er færdig med at studere.

Vi er skrevet op i nærmest alle boligselskaber, men der er en uendelig lang venteliste. Når vi endelige har fundet en privatudlejer, er vi langt fra de eneste som er interesseret og boligen går altid til anden side. Jeg har en mistanke om, at det handler om penge under bordet, da vi ret ofte er de første til at kontakte udlejer? 

Vi har betalt for BoligPortal.dk, men vi får nærmest aldrig svar på de boliger vi skriver på..

Vi har været ude og kigge på andelsboliger, men det er svært at finde en andelsbolig, hvor at økonomien er god i forenigen. Og igen, når der så er en god forening, er der igen mange om buddet. 

Vi har en lille hund (som vi IKKE skiller os af med!), og dette gør vores udfordring større. Personligt kan jeg ikke se, hvorfor det er så "ulovligt" at have en lille hund med, men sådan er det nu engang bare.

Vi søger bredt, på nærmest hele Sjælland, med gode togforbindelser til Roskilde, hvor min kæreste har job og jeg studerer et år endnu.

Er der nogen som har gode råd til hvor filan man ellers kan lede efter bolig? Enten andel eller leje.  

hvad er Jeres kriterier for Jeres søgning?

og har I husket at hos Boligselskabet Sjælland skal man selv ind og tilføje områder man ønsker at søge når man er blevet skrevet op?

Det der står på hjemmesiden kan man ikke tage for gode varer som ventelistetider..

min veninde fik lejlighed rimelig hurtigt da hun ikke var kræsen i forhold til lokation i Roskilde, størrelse var heller ikke så vigtigt for hende da hun manglede et sted at bo nu og her...

Inde på BOSJ.dk kan I også se om de har nogle ledige lejligheder på sådan en særlig liste da de ikke kan komme af med dem indenfor en bestemt tidsramme så sættes de på den og man kan få dem fra samme dag man reagerer...

dog er der rigtig mange afdelinger hvor man ikke må have husdyr (hverken, hund, kat eller kanin) da der i mange af områderne har været problemer med at folk forstod at man skulle rydde op efter sine dyr og at de ikke måtte være til gene for andre beboere...

men inde på deres hjemmeside kan man fravælge eller tilvælge områder med husdyr tilladt og have til osv... og så sætter man resultatet på som ønsker at få tilbud fra...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.