Opgivende boligsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.836 visninger
33 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2018

Nielsen19

Halløj! 

Sagen er den, at min kæreste og jeg netop har måtte flytte hjem til vores forældre, da det jo er umuligt at finde et sted at bo! Vores daværende bolig var min kærestes studiebolig, som vi skulle flytte ud af, da han er færdig med at studere.

Vi er skrevet op i nærmest alle boligselskaber, men der er en uendelig lang venteliste. Når vi endelige har fundet en privatudlejer, er vi langt fra de eneste som er interesseret og boligen går altid til anden side. Jeg har en mistanke om, at det handler om penge under bordet, da vi ret ofte er de første til at kontakte udlejer? 

Vi har betalt for BoligPortal.dk, men vi får nærmest aldrig svar på de boliger vi skriver på..

Vi har været ude og kigge på andelsboliger, men det er svært at finde en andelsbolig, hvor at økonomien er god i forenigen. Og igen, når der så er en god forening, er der igen mange om buddet. 

Vi har en lille hund (som vi IKKE skiller os af med!), og dette gør vores udfordring større. Personligt kan jeg ikke se, hvorfor det er så "ulovligt" at have en lille hund med, men sådan er det nu engang bare.

Vi søger bredt, på nærmest hele Sjælland, med gode togforbindelser til Roskilde, hvor min kæreste har job og jeg studerer et år endnu.

Er der nogen som har gode råd til hvor filan man ellers kan lede efter bolig? Enten andel eller leje.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg forstår faktisk godt det med hunden, en lille hund kan så sandelig larme lige så meget som en stor hund om ikke mere. Jeg kender ikke jeres hund, så ved ikke om det er en med meget "lyd på", men en lille hund er nødvendigvis ikke bedre at have i en lejlighed end en stor hund. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Nielsen19

Hck skriver:

Jeg forstår faktisk godt det med hunden, en lille hund kan så sandelig larme lige så meget som en stor hund om ikke mere. Jeg kender ikke jeres hund, så ved ikke om det er en med meget "lyd på", men en lille hund er nødvendigvis ikke bedre at have i en lejlighed end en stor hund. 

Hvis det udelukkende er larm det handler om, hvad så med de lejere som ofte holder fest? Dem som tit skændes højlydt? Eller dem med en masse børn? 

Anmeld Citér

19. april 2018

Carina:-)

Vi udlejer vores tidl hus - Og vi vil ikke have husdyr af nogen art.

Der er en del mennesker der ikke kan tåle pels ,og de ville fravælge en bolig der har haft dyr - 

Så tænker det er jeres hund der er prob. 

Plus at den som en anden skriver larmer,og der er immervæk forskel på børn og en hund der står og skriger bare en gråspurv slår en prut uden for. ( små hunde larmer tit mere end store fordi de er hysteriske af natur) 

Anmeld Citér

19. april 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman

Der er også mere slidtage på bl.a gulve og paneler end man lige tænker over.....

Anmeld Citér

19. april 2018

Nielsen19

Carina:-) skriver:

Vi udlejer vores tidl hus - Og vi vil ikke have husdyr af nogen art.

Der er en del mennesker der ikke kan tåle pels ,og de ville fravælge en bolig der har haft dyr - 

Så tænker det er jeres hund der er prob. 

Plus at den som en anden skriver larmer,og der er immervæk forskel på børn og en hund der står og skriger bare en gråspurv slår en prut uden for. ( små hunde larmer tit mere end store fordi de er hysteriske af natur) 

Men så må man jo som nabo klage over det og så må man fraflytte boligen HVIS det bliver et problem.

Anmeld Citér

19. april 2018

Nielsen19

Mamman skriver:

Der er også mere slidtage på bl.a gulve og paneler end man lige tænker over.....

Men er det ikke derfor man betaler et depositum og dernæst får en regning når man flytter igen, hvis depositummet ikke dækker?

Anmeld Citér

19. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Nielsen19 skriver:

Hvis det udelukkende er larm det handler om, hvad så med de lejere som ofte holder fest? Dem som tit skændes højlydt? Eller dem med en masse børn? 

Det er der jo nok også nogle restriktioner på, må indrømme at jeg ikke kender dem for hver enkelt lejemål. Men det jeg mente var at en lille hund er nødvendigvis ikke bedre end en stor hund, så det er jo fair nok at det er enten i orden af have hund eller ikke. Jeg har selv hunde, så det er ikke fordi at jeg har noget i mod dem, men jeg forstår vitterligt godt at de ikke er så ønsket i etageejendomme. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Nielsen19 skriver:

Men er det ikke derfor man betaler et depositum og dernæst får en regning når man flytter igen, hvis depositummet ikke dækker?

Et depositum dækker normal slitage, men er ikke beregnet til at dække en hund der måske tisser på gulvet og æder dørkarme ( eller hvad de nu kan finde på.

Anmeld Citér

19. april 2018

Nielsen19

Hck skriver:

Et depositum dækker normal slitage, men er ikke beregnet til at dække en hund der måske tisser på gulvet og æder dørkarme ( eller hvad de nu kan finde på.

Men så får man jo bare en regning? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.