Opgivende boligsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Nielsen19 skriver:

Jeg kan også godt se at det ikke er smart at slæbe fire store hunde med i en lille lejlighed. Men så kunne man sætte begrænsning på hvor stor en hund man må have med og hvor mange. Derudover er det ikke kun i lejligheder man får nej. Det er også ved udlejning af rækkehuse og alm. huse. 

De sætter jo en begrænsning ved at sige at de ik ønsket nogle hundr

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2018

Abracadabra

Hvis man kan vælge mellem 6 tilsyneladende ens  brugte sofaer til samme pris, ville man vel som udgangspunkt vælge den uden hundehår i. 

I vil blive fravalgt en masse gange. Men måske kommer den rigtige bolig på et tidspunkt - nok også før, at hunden dør af alderdom.

Anmeld Citér

19. april 2018

*Toffee*

Abracadabra skriver:

Hvis man kan vælge mellem 6 tilsyneladende ens  brugte sofaer til samme pris, ville man vel som udgangspunkt vælge den uden hundehår i. 

I vil blive fravalgt en masse gange. Men måske kommer den rigtige bolig på et tidspunkt - nok også før, at hunden dør af alderdom.

Det er ikke et argument jeg helt synes holder. Hvis jeg skulle købe en brugt sofa ville jeg vælge den uden hundehår, fedtefingre, røglugt ect. 

Med de boliger jeg har haft har jeg på ingen måde kunne se om de der boede der før har haft hund, børn whatever.  Ligeledes har man ikke kunne se steder har boet hund når jeg er flyttet. I boligselskaber er boligen enten ordnet inden eller også har man et rådighedsbeløb man får til at ordne boligen. Jeg kan kun tale med om boligselskaber, jeg har aldrig lejet privat. 

Hunde ødelægger pr automatik ikke mere bare ved at bo der.  Eller sviner eller larmer. De fleste er vel ansvarlige hundeejere.

Heldigvis er der da steder man stadig må have dyr. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Abracadabra

*Toffee* skriver:

Det er ikke et argument jeg helt synes holder. Hvis jeg skulle købe en brugt sofa ville jeg vælge den uden hundehår, fedtefingre, røglugt ect. 

Med de boliger jeg har haft har jeg på ingen måde kunne se om de der boede der før har haft hund, børn whatever.  Ligeledes har man ikke kunne se steder har boet hund når jeg er flyttet. I boligselskaber er boligen enten ordnet inden eller også har man et rådighedsbeløb man får til at ordne boligen. Jeg kan kun tale med om boligselskaber, jeg har aldrig lejet privat. 

Hunde ødelægger pr automatik ikke mere bare ved at bo der.  Eller sviner eller larmer. De fleste er vel ansvarlige hundeejere.

Heldigvis er der da steder man stadig må have dyr. 

Jeg prøver at forklare, at i en udvælgelsesproces betyder alt noget. Og det er nemt at fravælge dem med hund - alene på grund af hunden. Og hvis der er mange, der tilbyder sig som lejere til en bolig, bliver dem med hund fravalgt. ISÆR når det er udlejers marked.

Anmeld Citér

19. april 2018

*Toffee*

Abracadabra skriver:

Jeg prøver at forklare, at i en udvælgelsesproces betyder alt noget. Og det er nemt at fravælge dem med hund - alene på grund af hunden. Og hvis der er mange, der tilbyder sig som lejere til en bolig, bliver dem med hund fravalgt. ISÆR når det er udlejers marked.

Okay - så er jeg med.  Det er vi ikke uenige om.

Anmeld Citér

22. april 2018

hvj

Det med "først til mølle" er der ikke særlig mange udlejere der benytter sig af mere, nu går de mere efter hvem personen er, og så kan man blive valgt fra hvis man ikke står med hele dep. Indskud og første måneds husleje i hånden 

At være boligsøgende er utrolig frustrerende og kan fortælle det er lige så frustrerende når det er en ungdomsbolig 

Anmeld Citér

23. april 2018

Nielsen19

Anonym skriver:

Kunne være mig der skrev det her indlæg. Her er jeg bare gået fra kæresten og flyttet ud af hans hus så bor pt også hos et familiemedlem med min søn. Vi har også en lille hund og det begrænser helt sikkert de lejligheder der er at søge. Har det på samme måde som dig - hunden skiller vi os ikke af med. Det er min søns bedste ven og synes han har været rigeligt igennem. 

Men ja det er mega frusterende - jeg har lige sendt en ansøgning afsted til en lejlighed - det er et nybyggeri - kan først flytte ind om 2.5 mdr. Det er MEGA dyrt men jeg har rigtig meget brug for at vide at vi får vores eget sted for at komme igennem de næste måneder - og har brug for at kunne få ro omkring min søn. 

Håber der dukker noget op til jer - og forstår virkelig din frustration 

Mange tak for din besked. Det er rart at vide at man ikke er den eneste i denne situation og med disse forhindringer. Jeg håber også på det bedste for jer. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Nielsen19

Dorthe1986 skriver:

Det er jo nu engang, dem der ejer boligerne, der bestemmer vilkårene. Og det er nu engang nemmere at sige nej til alle hunde, frem for at skulle til at lave en liste over hvilke racer, man gerne må have der. For giver man lov til hunde, så skal de jo også give lov til katte osv osv.

Tror i må indse, at hunden gør det sværere at finde en bolig for jer, og så bare stille og roligt lede videre og acceptere at det så tager det længere tid.

Selvfølgelig er det ejerne som bestemmer. Jeg tænkte heller ikke at de skulle lave en liste med hvilke racer, men blot i forhold til størrelse og antal.

Man skal ikke nødvendigvis give lov til flere slags dyr, bare fordi hund bliver tilladt. Der er mange steder hvor man fx gerne må have kat, men ikke hund. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Nielsen19

Anonym skriver:

Måske kunne det være en ide at finde nogen der også er akut boligsøgende, og så gå sammen? Måske gruppe på facebook, eller lign., bruger ikke selv sociale medier, så ved ikke helt. Men det er nogle gange nemmere at finde en dyrere og større lejlighed mm. Jeg fandt sådan en for en veninde, de havde heldigvis nogen de kunne leje et værelse ud til, så det kunne lade sig gøre med husleje på 11000. Ellers søgte vi og søgte de billigere og mindre, og det var bare umuligt, ligesom du, TS, også beskriver. Og de har ikke engang hund.

Jo, det er en god ide. Det er nu bare sådan at min kæreste og jeg ønsker noget selv, så vi kan starte en hverdag op sammen. Men tak for ideen. Det er faktisk rart at vide, at det også er en udfordring selvom man ikke har hund.

Anmeld Citér

23. april 2018

Nielsen19

Hck skriver:

Men vil du så være villig til at betale 10-20.000 mere i depositum end din nabo ?, så ejendomsselskabet har de penge på forhånd, hvis din hund skulle lave større ulykker ( sådan sat lidt på spidsen)

Umiddelbart ja. For jeg ved at han ikke er i stand til at lave større ulykker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.