OKay 
sagen er den min mand har en bror - han er et røvhul, men vi kender ham og han får aldrig lov at træde over vores grænser så siger vi fra, og han får det samme i hovedet som han giver
så han er givet op at være et røvhul imod os
sagen er så hans mor, han behandler hende mildt sagt som lort, og hun siger ikke fra - istedet skal vi høre på det, alt hendes gråd og hendes følelser -
vi kan selvfølge ikke iretsætte ham i dette tilfælde da de ikke er os han træder over fødderne, det skal hun gøre
problemet er vi bliver mere og mere indebrændt, men min holdning er klar, vi skal Ikke blande os i deres psykisk syge forhold -hun fejler intet intelligentmæssigt eller noget, og brokke sig kan hun
- Kan jeg ikke sige til hende, vi vil ikke høre det mere? At vi vil ikke blandes mere i det her?
Hun ved hvad vi synes, at hun skal stå op for sig selv, men hun gøre det aldrig!
vi magter ikke høre med om hvor ond han kan være overfor hende - vi orker simpelthen ikke mere
Jamen, I har jo besluttet jer for hvad I vil, så der er ingen grund til at tærske langhalm på det...
Jeg synes bestemt ikke, det er dig, der skal fortælle din svigermor, at hun ikke længere er velkommen hos Jer med sine problemer og sorger - det er din mand, der har det ansvar! Det er ham, der må fortælle sin mor, at I er nødt til at tage afstand fra negativiteten i familien. MEN! I min verden er i nødt til at være konsekvente, så i må melde det samme ud til din mands bror. Og fremover til familiearrangementer, når broren begynder at svine sin mor til, så er din mand nødt til højlydt at deklarere, at I orker ikke mere negativitet og mudderkast, så nu forlader I selskabet. HVER GANG! I vil ikke tage part i konflikten - så er det jeres ansvar at fjerne Jer fra den hver gang. Og I yderste konsekvens ikke komme til familiearrangementer mere.
OG så skal I sørge for at feje for Jeres egen dør også. Så fremover kan I ikke tale negativt om nogen af dem, sige "hold kræft" etc., når de siger noget, I synes er over stregen. For det er meget negativt ladet. Jeg har aldrig sagt sådan til nogen i mit liv, og i min verden er det negativt, flabet og provokerende. Så I skal tænke meget over, hvad I selv udstråler, og hellere tie stille og fjerne Jer fra situationen.
I min mands familie har der været noget familiedrama for mange år siden, der gør, at min svigerfar ikke længere taler til to af sine søskende. Min mand og jeg blev så inviteret til hans farfars fødselsdag (svigerfar kommer ikke for hans søskende gør), og vi måtte ringe rundt til svigerfars søskende inden arrangementet og meddele, at vores deltagelse var forudsat, at gamle intriger, negativitet og violinspilleri blev lagt til side. Det lovede og holdt de, og derfor kunne vi tilbringe et par hyggelige timer sammen, hvor jeg mødte den del af min mands familie første gang - han havde ikke selv set dem i næsten 20 år...