Anonym skriver:
OKay 
sagen er den min mand har en bror - han er et røvhul, men vi kender ham og han får aldrig lov at træde over vores grænser så siger vi fra, og han får det samme i hovedet som han giver
så han er givet op at være et røvhul imod os
sagen er så hans mor, han behandler hende mildt sagt som lort, og hun siger ikke fra - istedet skal vi høre på det, alt hendes gråd og hendes følelser -
vi kan selvfølge ikke iretsætte ham i dette tilfælde da de ikke er os han træder over fødderne, det skal hun gøre
problemet er vi bliver mere og mere indebrændt, men min holdning er klar, vi skal Ikke blande os i deres psykisk syge forhold -hun fejler intet intelligentmæssigt eller noget, og brokke sig kan hun
- Kan jeg ikke sige til hende, vi vil ikke høre det mere? At vi vil ikke blandes mere i det her?
Hun ved hvad vi synes, at hun skal stå op for sig selv, men hun gøre det aldrig!
vi magter ikke høre med om hvor ond han kan være overfor hende - vi orker simpelthen ikke mere
Jeg synes du skal sige til din svigermor at du ikke ønsker at høre på hendes brok over hendes søn længere.. i HAR sagt til hende at hun skal sige fra , hvilket tydeligt er det eneste som vil virke.
Til forskel fra de fleste andre svar du har fået herinde, mener jeg ikke det er jeres ansvar at få hendes søn til at tale ordentligt til hende.. det er HENDES ansvar, men jeg synes at i skal sige fra over for broderen når i er samlet, én ting er at i har sagt fra over for ham, når han “angriber” jer, men i gider heller ikke høre på hans evige talen ned til hans mor når i er til stede.
På den måde slipper i forhåbentlig for at være i flere ubehagelige situationer.. din svigermor må så finde modet til at konfrontere sin søn når han taler ned til hende når i ikke er samlet, for det vil han helt sikkert fortsætte med og det er efter min mening ikke jeres problem.
Man kan jo håbe at hvis i sætter ham på plafs angående hans opførsel over for moderen når i er der, måske får ham til at tænke over det når de er alene. Men igen.. det er ikke jeres problem om det gær eller ej.
Pøj pøj