Det er svært at svare ja eller nej til, om du er forelsket i hende. Seksualitet og følelser kan være super forvirrende, men jeg tror også, det lidt bunder i, at vi mennesker generelt godt kan lide at putte ting i kasser. Jeg tror på, at seksualitet er flydende, og at man ikke som sådan kan snakke om decideret hetero- eller homoseksualitet (eller andre seksuelle overbevisninger), men at det hele mere eller mindre flyder sammen i et spektrum. For det virker jo åndssvagt at skulle lægge låg på sine følelser, fordi den person, man har følelserne for, tilfældigvis ikke falder ind under den "kategori", som man forventer selv at befinde sig i.
Mit svar er, at ja, du kan sagtens pludselig blive forelsket i én af samme køn, selvom du ellers betragter dig selv som værende heteroseksuel. I stedet for at tænke så meget over, at hun er en kvinde, så prøv at mærke efter i dig selv, om du føler en fysisk tiltrækning til hende. Seksualitet handler jo meget om det fysiske, men det kan også sagtens være, at du "bare" har nogle følelser for hende, som i virkeligheden bunder i en fascination og en mere åndelig form for forelskelse.
Jeg har selv ofte oplevet at blive "forelsket" på den måde, at jeg oplever en dyb betagelse af et andet menneske og har det sådan som du beskriver, men uden at der er tale om en seksuel tiltrækning. Det er kun kvinder, jeg har oplevet det med. Det er typisk det, man kalder en platonisk relation, og dem har jeg haft mange af i mit liv. Tror nu det er meget normalt at man nærer stærke og varme følelser til andre, uden at det har med noget seksuelt at gøre. Og det er bestemt ikke noget, du skal skamme dig over! Jeg synes, sådan nogle relationer er helt fantastiske, fordi der er så meget ømhed og varme i dem. Så omfavn dine følelser, og nyd, at du har fundet en person, som beriger dig med så meget 
Anmeld
Citér