Lje skriver:
Jeg stiller egentlig slet ikke spørgsmålstegn ved hverken arbejdsindsats, deling af huslige opgaver eller jeres ikke-fællesøkonomi. Jeg ville aldrig finde mig i eller indgå den løsning, I (og andre i tråden) har. Hverken som kvinde, hustru eller forbillede for vores søn. Men fred være med det. Det er din og jeres valg.
Jeg hæfter mig ved din udtalelse om, at du ikke kunne se dig selv i øjnene hvis du bidrog med mindre end 50%. Og så mener jeg, at du er ret så priviligeblind og fordømmende men den udtalelse. Jeg prøvet at sætte det i et større perspektiv (og jagte debatten, fordi jeg oprigtigt synes, det er spændende) ud fra min egen betragtning om, at jeg tror - baseret på dine indlæg - at I har en rigtig, rigtig fin økonomi og så kommer du med udtalelser som ovenstående. Og så spørger jeg ind til, hvad du tænker, de mange kvinder med en lavere indtægt (valgt til for at være primære derhjemme) dog skal gøre for at se sig selv i øjnene ud fra dit perspektiv?
Vh.
Jeg har svært ved at sætte mig ind i en situation hvor en i husstanden har valgt at gå på deltid, fordi det ville jeg slet ikke have lyst til. Jeg sætter en ære i at bidrage lige så meget økonomisk som min kæreste.
jeg synes det er fint hvis folk kan blive enige om at dele det anderledes op, og de finder den fordeling der passer til deres familie... 
jeg var arbejdsløs på et tidspunkt og fik kun penge fra min a-kasse. Og min kæreste tjente 50.000 om md i et halvt år, der bidrog vi lige. Jeg havde så 500 om md til tøj, frisør mv.
Den dag Idag har jeg fint råd til at gøre hvad jeg vil, at jeg så er blevet mega nærrig, det er en anden sag 
Anmeld
Citér