Parhold deler i regningerne lige over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.954 visninger
57 svar
78 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej  

Desværre arbejder jeg i det offentlige, og jeg tjener næsten intet, men det gøre min partner så, han arbejder i det private 

vi deler udgifterne, så han betaler mere i regninger end mig, men jeg føler mig så dårlig, at jeg har valgt en arbejde (uddannelse) hvor jeg får så lidt udbetalt

Deler i regninger osv. 50/50?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2018

Abracadabra

Vi har fællesøkonomi. Vi har delt arveanlæg, og så virker det fjollet ikke at dele økonomi.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Skouboe

Vi deles om udgifterne, vi snakker om hvordan vi bruger vores forskellige opsparinger og vi har ca lige meget til overs til eget forbrug hver måned. Min mand lidt mere end mig, fordi han kører mere, og derfor bruger flere penge på brændstof.

Jeg er også offentligt ansat, min mand er selvstændig og tjener knap det dobbelte af mig. Til gengæld arbejder han ofte mange timer, og rejser en del, hvilket betyder at jeg tager en større del af slæbet herhjemme.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lucky05

Vi har kun fælles budgetkonto. 

Før var alt fælles, men det gad ingen af os. For os skabte det kun problemer. 

Så nu overfører vi begge til budget, resten er vores eget. Han betaler mere til budget, men så køber jeg mad. 

Før i tiden tjente vi det samme, så vi havde det samme efter udgifter. 

Men jeg har valgt at videreuddanne mig, og det ønsker jeg ikke skal “gå ud over ham”. Så nu har jeg lidt mindre til mig selv. Men klarer mig uden problemer. 

Ellers hjælper vi hinanden! Værre er det ikke.. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lje

Anonym skriver:

Hej  

Desværre arbejder jeg i det offentlige, og jeg tjener næsten intet, men det gøre min partner så, han arbejder i det private 

vi deler udgifterne, så han betaler mere i regninger end mig, men jeg føler mig så dårlig, at jeg har valgt en arbejde (uddannelse) hvor jeg får så lidt udbetalt

Vi deler alt. Indtægter og udgifter. Alle pengene ud på én konto og så ud på de relevante konti (budget, fællesforbrug, fællesopsparing og individuelt forbrug) og betaling af min SU-gæld. Min mand har højere uddannelse end mig, jeg tjener 3500 mere end ham om måneden og jeg har SU-gæld hvilket han ikke har.

Vi er fælles om alt. Ingen i vores forhold føler sig mindre værd. Og skal ALDRIG gøre det over økonomi. Lige  den sidste del håber jeg, du får nappet i bagdelen, så det ikke sætter sig i selvværdet 

Vh.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Soonmom

Vi har en madkonto vi tager fra.

Men rent økonomisk har jeg kun en SU og min kæreste har fuldtidsjob, så han har jo 5 gange så meget i indtjening som mig, så han betaler self mest.

jeg har ikke dårlig samvittighed, vi er en famile, og han arbejder meget. Jeg er meget alene og tager mig af børnene, så synes egentlig det fungere fint og kan ikke se at jeg bidrager med mindre (det gør jeg jo self rent økonomisk)

Anmeld Citér

28. marts 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej  

Nej det gør vi slet ikke. 

Min mand øverfører to tredjedele til budgetkontoen. Derudover bruger vi resten af vores penge fælles; mad, gaver, tøj(alt der ikke er budgetteret til på budgetkontoen). 

Selv dem til fornøjelse bliver brugt fælles. Jeg snakker gerne med ham inden jeg fx køber noget til mig selv for Fx 6-700 kr. Og omvendt. Men det er mere bare en vane. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Nej, vi har 100 % fælles økonomi - vi har heller ikke separate lommepenge.

vi har 3 børn (1 fælles barn og 2 er mine særbørn).

vi tjener ca. Det samme.

Vi har samme prioteringer og skændes aldrig om penge. 

Alle penge går ind på en konto og herefter bliver regninger betalt, så overfører jeg et beløb til hans konto, da det er ham, der står for alt madindkøb og madlavning. Jeg blander mig ikke i, hvad han bruger pengene til og hvis det skal bruges flere penge overfører jeg det, (det skal der dog sjællent). 

Jeg overfører herefter penge til min konto og hvis jeg skal bruge flere penge overfører jeg det. Han blander sig ikke i hvad jeg bruger penge på.

For os handler det om, at vi har noglelunde de samme prioteringer til, hvordan vores penge skal bruges, så vi ved begge, at den ene ikke bruger penge på noget, som den anden synes er skørt og at vi begge er tilfredse med de ting og den levestandard vi har og at ingen af os har dyre hobbyer. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi deler regninger nogenlunde ligeligt. Jeg tjener dog væsentligt mere end min kone, så jeg betaler de fleste forsikringer, alt som har med bil at gøre, al ferie for det meste og et par andre ting.

Det fungerer for os med adskilt økonomi. Vi har det bedst med at have vores indkøb i fred uden at skulle redegøre for den anden hvad der bruges penge på.

Anmeld Citér

28. marts 2018

AlwaysAno

Nej, her betaler manden væsentligt mere end jeg, da jeg er på SU. Vi har heller kkke fællesøkonomi. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.