Parhold deler i regningerne lige over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2018

Anonym

Vi bor sammen - jeg har et barn og han har to. Vi deles ikke om regningerne. Han tjener 5-6 gange mere end mig og står for alle de faste udgifter. Jeg står for at købe de ting børnene mangler, gaver osv. Det er for det meste mig der handler ind men handler vi sammen så betaler han. Og generelt hvis jeg gerne vil have noget så betaler han det.

Den måde fungerer fint for os - penge er ikke noget vi diskutere eller skændes om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

På nær lige indståender på egne konti og pensionsopsparinger (ret mig hvis jeg tager fejl), sol ikke bliver delt. Så ved skilsmisse kan det være ret stor forskel på dels økonomi nu og her samt ved alderdom. 

Vh. 

Du har ret i at pensionsopsparinger ikke deles, men indestående på egne konti deles. Ud over pensionsopsparinger er der visse forsikringsudbetalinger, der heller ikke deles, så man skal f.eks. ikke dele sin erstatning for tabt erhvervsevne.

Og som en anden nævner er gæld heller ikke fælles, men gælden medregnes, når man regner ud, hvad parterne har af værdier ved en skilsmisse, så gælden for alligevel betydning for den anden part ved en skilsmisse uanset, hvornår den er stiftet.

Anmeld Citér

3. april 2018

serinasmor

Vi har fællesøkonomi

Vi bidrager begge med det vi kan. 

Jeg er lige gået selvstændig og manden har fået et nyt job med lidt højere løn. Han kommer til at tage en stor del af indbetalingen til budgetkontoen, men det er jo lige meget. Det er familiens penge og vi taler om hvad vi bruger dem på.

Anmeld Citér

3. april 2018

Miti's mama

Fællesøkonomi. Hvem der tjener mest svinger meget, så i starten af mdr betaler vi alle regninger sammen, sætter evt ind på opsparing, taler om større udgifter den mdr og lægger budget. Hvis der er noget til overs (hvilket der bestemt ikke er i øjeblikket), har vi et aftalt beløb hver vi kan bruge som det passer os. Resten går til opsparing.

Anmeld Citér

3. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Nej, vi deler ikke regningerne lige over. Min mand betaler dobbelt så meget til budgetkontoen hver måned end jeg gør ( der bliver de fleste faste udgifter trukket fra). Resten deles vi sådan lidt hips som haps over.

Anmeld Citér

3. april 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vi har fælles økonomi... Manden her er selvstændig og tjener mest.. 

Jeg går hjemme på tabt arbejdesfortjeneste og indtil januar havde jeg en rigtig god økonomi, men jeg er nu røget ned på halv tabt arbejdsfortjeneste, så efter sommerferie skal jeg igang med arbejdsmarked efter 8 år hjemme... lidt skræmt er man, for hvem vil have en, som har gået hjemme i så mange år... på trods af, at jeg ikke har ligget på den lade side ved at gå hjemme, så er mit kendskab til arbejdsmarked begrænset pt... 

nogen gode ideer?

Anmeld Citér

3. april 2018

serinasmor

MVM skriver:

Vi har fælles økonomi... Manden her er selvstændig og tjener mest.. 

Jeg går hjemme på tabt arbejdesfortjeneste og indtil januar havde jeg en rigtig god økonomi, men jeg er nu røget ned på halv tabt arbejdsfortjeneste, så efter sommerferie skal jeg igang med arbejdsmarked efter 8 år hjemme... lidt skræmt er man, for hvem vil have en, som har gået hjemme i så mange år... på trods af, at jeg ikke har ligget på den lade side ved at gå hjemme, så er mit kendskab til arbejdsmarked begrænset pt... 

nogen gode ideer?

Tænk over :

hvad kan du ? Har du en uddannelse ? hvad har du lyst til ? 

hvad vil du gerne være, når du bliver stor

Jeg har først nu fundet ud af, hvad jeg vil være når jeg bliver stor 

Det er helt ok ikke at vide det, men hvis du skal blive glad i dit job så gør dig den tjeneste at tænke over det inden du bliver spurgt af jobcenteret. 

Hvordan kan det være at du ikke længere er på tabt arbejdsfortjeneste?

Anmeld Citér

3. april 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Tænk over :

hvad kan du ? Har du en uddannelse ? hvad har du lyst til ? 

hvad vil du gerne være, når du bliver stor

Jeg har først nu fundet ud af, hvad jeg vil være når jeg bliver stor 

Det er helt ok ikke at vide det, men hvis du skal blive glad i dit job så gør dig den tjeneste at tænke over det inden du bliver spurgt af jobcenteret. 

Hvordan kan det være at du ikke længere er på tabt arbejdsfortjeneste?

Jeg er uddannet pædagog og før arbejdede jeg i et privat netværk med unge med autisme.. Super fedt job, som jeg var vild med...

Jeg vil stadig få halv tabt arbejdsfortjeneste til den tid, da vores søn kræver, at jeg henter tidligt hver dag... så det skal være et job med aften eller weekend job, samt kun 20 timer.. det er jo svært at søge job, når man samtidig stiller krav...

Anmeld Citér

3. april 2018

helle85

Anonym skriver:

Hej  

Desværre arbejder jeg i det offentlige, og jeg tjener næsten intet, men det gøre min partner så, han arbejder i det private 

vi deler udgifterne, så han betaler mere i regninger end mig, men jeg føler mig så dårlig, at jeg har valgt en arbejde (uddannelse) hvor jeg får så lidt udbetalt

Deler i regninger osv. 50/50?  

Lige nu tjener min mand mere end mig, en overgang tjente jeg mere end ham så det gå vel ud på et.

Vi har fælles økonomi.

Alle vores penge gå ind på en fælles konto også bliver det trukket til buget.

Vi snakker om hvad vi vær især bruger penge på, ikke for at stå til regnskab, men mere så den anden ved det.☺

Anmeld Citér

3. april 2018

B&J

Anonym skriver:

Hej  

Desværre arbejder jeg i det offentlige, og jeg tjener næsten intet, men det gøre min partner så, han arbejder i det private 

vi deler udgifterne, så han betaler mere i regninger end mig, men jeg føler mig så dårlig, at jeg har valgt en arbejde (uddannelse) hvor jeg får så lidt udbetalt

Deler i regninger osv. 50/50?  

Her hjemme hedder det mine penge er mandens penge og omvendt så regningerne er i fælles pulje 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.