Parhold deler i regningerne lige over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2018

Mom of Two

Vi har fælles økonomi, så vi holder ikke styr på hvem der lige betaler hvad hvornår. Her tjener manden også mest, men til gengæld tjente jeg væsentlig mere de år han valgte at læse videre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2018

mpr

Anonym skriver:

Hej  

Desværre arbejder jeg i det offentlige, og jeg tjener næsten intet, men det gøre min partner så, han arbejder i det private 

vi deler udgifterne, så han betaler mere i regninger end mig, men jeg føler mig så dårlig, at jeg har valgt en arbejde (uddannelse) hvor jeg får så lidt udbetalt

Deler i regninger osv. 50/50?  

Vi har fællesøkonomi det har været lækkert i og med at han har barn fra tidligere og jeg er altså bare bedre til at få købt tøj og ting til hende end han er (der er det rart at jeg ikke skal spørge om lov og have penge tilbage af ham for det) og vi har skiftet lidt imellem hvem der har tjent mest.. Så er der ingen der får ondt et vist sted fordi det hele er jo bare samlet.. Vi har haft det siden vi flyttede sammen.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Carina:-)

Fælles børn - fælles økonomi. 

Men skulle man se på indtjening - ja så betaler jeg mest da jeg tjener 5-6 gange min mands løn. 

Men det hele går ind på en konto - og det har det gjort siden vi fik første barn, 

Anmeld Citér

28. marts 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi har haft 100% fællesøkonomi siden vi valgte at få børn. Vores løn går ind på en fælles konto og derfra trækkes til budget og opsparing. Resten er tilbage på kontoen, som vi begge har kort til.

Da vi startede med at have fællesøkonomi var jeg studerende og min mand tjente selvsagt langt mere end mig. Da jeg blev færdig med at studere  tjente vi ca. Det samme i nogle år, og så har der været en lang periode, hvor jeg har tjent mest.

Nu er min mand netop startet som selvstændig, og det går super godt, så nu tjener han igen mest. Det er ikke noget vi går op i - vi har hvad vi har og det er gået op og ned. De sidste par år er det gået os ret godt og det er jo dejligt.

Jeg kan på ingen måde forstå argumenter som "det skal ikke gå ud over min mand, at jeg har valgt en branche, hvor jeg ikke tjener så meget". 

I min verden deler og støtter man hinanden "i lyst og nød" 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Jeg har været på SU stort set siden vi fandt sammen, eller på deltid, så kæresten har tjent mere hele tiden. Vi har ikke fællesøkonomi som sådan. Har bare fordelt det sådan, at han betaler alle de tunge udgifter som husleje, forbrug, biler mm. Jeg betaler mad og barnets tøj, legetøj osv. Vi holder egentlig ikke øje med det. Når vi er ude at spise, betaler den der har mest overskud, sådan også med andre ekstra ting. Da jeg havde job og vi boede i mindre lejlighed betalte jeg husleje. Og når jeg forhåbentlig snart får et job, kunne min kæreste måske godt tænke sig at læse videre, så bytter vi lidt rundt. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

sportsbaby

Vi indbetaler det samme hver md til en fælleskonto, så er der ikke noget at blive uenige om. Jeg synes ikke at den der tjener mest, bør bidrage mere til det fælles... 

jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene hvis min kæreste betalte mere end mig! 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Vi deler.  mangler der på em konto spæder vi begge til. 

Men diverse bonuser han får ryger til noget gavnligt for og alle . ( vi har samme grundløn) Reparationer/ istandsættelse på huset især. 

Men hvis han mener han skal på ophold kun for ham selv i byen m.v betaler han selv ( skal siges han VIRKELIG har skruet ned på hans udture selv , da det jo ofte ikke gavner os alle)  = kvindelist :-)  

Anmeld Citér

28. marts 2018

migxher

Vi har total fælles økonomi. Jeg er på SU og min kæreste tjener ca 30.xxxx 

Det er vist bare hvad der føles naturligt for os

Vi har haft fælles økonomi siden vi fik den ældste hvor vi begge var på SU. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lje

sportsbaby skriver:

Vi indbetaler det samme hver md til en fælleskonto, så er der ikke noget at blive uenige om. Jeg synes ikke at den der tjener mest, bør bidrage mere til det fælles... 

jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene hvis min kæreste betalte mere end mig! 

Jeg bliver helt vildt nysgerrig, når jeg læser et indlæg som dit. Så nu jager jeg debatten.

Det er en voldsom priviligeret holdning at have. Jeg fornemmer, du næsten bliver privilegieblind ved så håndfast en udtalelse. 

Rigtig, rigtig mange kvinder/familier vælger, at kvinden går på fx 25/30 timer og lige fixet hjem og børn mens manden giver den en skalle i det pulserende erhvervsliv. De kvinder får et evigt løngap, pensionsgap (specielt også hvis de tager hele barslen), får svært ved at få 37 timer på arbejde senere og dermed hæve deres indkomst og pension - og så står de også til at blive fattigere pensionister. Altså et livslangt tab af indtægt.

Hvordan tænker du, at kvinderne i de mange forhold skal gøre for at se sig selv i øjnene? 

Vh.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har fælles økonomi, alt løn går ind på samme konto, hvor der overføres til de forskellige kontoer (opsparinger og budget) og resten kommer over på vores forbrugskonto, som vi begge har dankort til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.