Bruger du madplaner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2018

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

På en gode uger er der lavet madplan. Og de eneste tanker er egentlig, hvornår er jeg hjemme for selvom vi ikke er til de traditionelle kønsroller så er det endt med jeg laver mad - men keg nyder det også, og når det er husbonden så er der en voldsom mangel på grøntsager. 

Vi får fisk fra skagenfood to gange om ugen så der bliver jeg/vi ofte kastet ud i noget nyt. Der udover har jeg en datter på snart 15 der har truffet et valg om ikke at spise okse/kalv og svin, så det giver også nogle udfordringer. 

Vi har valgt at investere i en vægkalender, hvor både logistikken med 5 mennesker i familien og madplanen kan stå på 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2018

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby

Ja, altid. 

Vi (min mand og jeg) sætter os sammen enten lørdag eller søndag og gennemgår vores kalendere for den kommende uge. Her noteres de forskellige ting i vores fælles, fysiske kalender. Det betyder meget for vores plan hvis der fx er en der kommer sent hjem; hvis vi skal have gæster, osv. 

Dvs at vi tager hensyn til de enkelte dage, og den forventede tid vi har til rådighed. På den måde har vi INGEN stress omkring aftensmad og sparer i øvrigt en masse på vores madbudget, og smider aldrig mad ud. 

Ofte laver vi kun planen for mandag-fredag (indimellem torsdag) da vores weekendplaner tit er “last minute”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.