D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jeg laver ikke decideret madplaner, det er jeg simpelthen for dårlig til. Men jeg køber stort ind på nettet først på måneden, så fryseren er fyldt, og jeg kun skal handle hvis vi løber tør for noget, eller der er noget jeg har glemt.
Jeg lavet tit sådan lidt "ugens tema"-mad. F.eks. når jeg laver en portion kødsovs så har jeg til 2 dage hvor vi får pasta med kødsovs + en stor lasange (nogle gange er der til en mini lasange også). I lasangen er der mad til 4-5 dage (1 voksen og 1 barn). Jeg synes det er ultra fedt at kunne nøjes med at lave mad 1-3 gange om ugen, og så kunne bruge tiden på at hygge med min datter i stedet.
Det kunne også være at jeg laver 1-2 tærter og lidt forskelligt salat.
Når jeg handler køber jeg meget varieret. Jeg sørger at der altid er hakket kød, medister og noget kylling. Samt noget mere spændende/lækkert kød, mulighed for vegetariske retter og et par færdigretter.
Så er der både til de dage hvor jeg har lyst til at kredse lidt ekstra om maden og forkæle os, og til de dage hvor det bare skal være "ind i ovnen og servér"- mad. Og til alt derimellem.
Anmeld
Citér