tivolistang skriver:
Jeg tror også bare det er med, at finde de ting man godt kan holde nede og så spise mindre portioner af det over dagen. Så man får mad ned på den måde
Nu har jeg bare erfaring fra mine MEGET slemme tømmermænd
- og der kunne jeg sagtens bo ude på toilettet en hel dag (Ja sorry . i know) Men der spiste jeg bare meget lidt og små portioner, så gik det hele okay. Så det tænker jeg at jeg også kan gøre ved en evt. kvalme fra en graviditet.. Men lad nu så se - måske kommer den slet ikke til at ramme 

- Det lyder spændende! Må jeg spørger ind til din beslutning omkring en doner?
Jeg skal til tryghedsskanning når jeg er 7+1. Lige høre hjertet og om alt er som det skal være. Så det er derfor jeg ikke rigtig føler for de blodprøver når jeg alligevel skal skannes lige om lidt 
Jeg mener man får nakkefold omkring uge 11? Eller er jeg helt galt på den 
Ja, lige præcis. Man må bare spise det, man kan få ned, så længe kvalmen er der. Det vigtigste er at få noget at spise, uanset hvad det så er. Da min kvalme var værst boede jeg også ude på toilettet (eller i min seng med en spand ved siden af), og på mange måder har det egentlig føltes som tømmermænd, der aldrig rigtig slutter
Men ja, det kan jo være, at du får lov at slippe, eller at du i det mindste ikke bliver så hårdt ramt.
Jeg har valgt at bruge en donor, da jeg er aromantisk og aldrig har følt et behov for eller en lyst til at finde en partner og stifte en traditionel kernefamilie. Derfor begyndte jeg for 4-5 år siden at overveje alternativer, og da jeg så havde besluttet mig for at bruge en donor, brugte jeg 3 år på at overveje alt, som nu skal overvejes i forbindelse med sådan en beslutning. Da jeg så følte, at jeg havde vendt hver en sten og fundet ro i min beslutning, gik jeg i gang med inseminationer i oktober og blev gravid i 2. forsøg. Og nu hvor jeg står midt i det, føles det bare så naturligt og rigtigt for mig - også selvom det er ret usædvanligt, da jeg kun er 25. Men jeg føler virkelig, at jeg har truffet en god og velovervejet beslutning, og håber selvfølgelig, at det at jeg hviler så meget i den gør, at det også bare bliver helt naturligt for min datter, at hun ikke har nogen far. Men jeg har masser af informationer om donoren og billeder af ham som barn, så glæder mig også til at kunne vise hende, hvem "den anden halvdel" af hende stammer fra 
Når du alligevel skal scannes om så kort tid, kan det vel være lidt lige meget med de blodprøver. Du ved jo, at du er gravid, og min erfaring er, at man alligevel ikke rigtig tør tro på det, før man har set det lille hjerte banke. Så synes bare du skal nøjes med de blodprøver, du skal have taget om nogle uger (doubletest, hedder det vist). Nakkefoldsscanningen ligger ganske rigtigt omkring uge 11-13, men blodprøverne skal tages et par uger før, så de kan nå at undersøge dem inden scanningen. Derfor får man dem ofte bare taget i forbindelse med 1. lægeundersøgelse, som ligger omkring uge 8-9, og hvis ikke du får dem lavet der, så får du bare en tid til dem kort efter, det skal lægen/sygeplejersken nok informere dig om